Sobota 18. května 2024, svátek má Nataša
  • Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Proč mění jízdní řády? Ptali jste se šéfa Ropidu

Pavel Procházka, šéf organizace ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy).

UKONČENO

Od podzimu se připravte v systému pražské MHD na řadu změn. Jízdní řády se změní, mnohé linky pojedou jinudy a některé budou dokonce zrušeny. Informovat cestující má rozsáhlá kampaň. Svůj nesouhlas s omezením spojů už projevili také rozzlobení občané výlepem falešných oznámení na zastávkách. I když na změny existují protichůdné názory, pražský magistrát na nich trvá. Zajímá vás, proč se musely jízdní řády 'osekat' nebo jak se dostanete začátkem září do zaměstnání či školy? Ptali jste se Pavla Procházky, ředitele společnosti Ropid, která změny v MHD připravila.

položených otázek: 47 | jak se správně ptát | Aktualizovat
  1. Otázka má být stručná a jasná, maximálně tři řádky.
  2. Není možné reagovat na otázku zakládající se na externím odkazu.
  3. Přestože konfrontační otázky vítáme, nesmí překročit hranici slušnosti.
  4. Nepište otázky VELKÝMI PÍSMENY.
  5. Podepište se.
  6. Neopakujte dotazy, které už položili jiní.

Přehled položených otázek

OTÁZKA (28.8.2012 11:47) Jirka
Dobry den, zajimalo by me, podle ceho vychazite z urceni 5 procent nespokojenych cestujicich? Treba v oblasti starych Petrovic jsou omezene intervaly na dvojnasobek soucasneho stavu, a rusite hojne vyuzivane spojeni k nakupnim centrum na Chodove a v Hostivari. Misto toho lidem nabizite Cerny most, ktery byl ale jiz drive, a pak spalovnu Malesice a Jarov, sice v polovicich intervalech, ale pokud jste si udelali poradne pruzkumy, vedeli byste, ze tam ani drive moc lidi nejezdilo. Nedelate to nahodou pro to, aby lidi zacali jezdit tam, kam chcete vy, misto toho kam potrebuji? Kdy situaci v Petrovicich napravite a jak?
OTÁZKA (28.8.2012 11:31) Fil
Dobrý den, najdete odvahu a půjdete vy a další autoři této šílenosti mezi naštvané (pardon, vlastně spokojené a nadšené, jak se pořád snažíte tvrdit!) lidi na zastávky a budete si vychutnávat jejich "nadšené ovace"? Nebo to necháte na chudácích řidičích, kteří si ty nadávky vyslechnou za vás?
OTÁZKA (28.8.2012 11:28) Jirka
Dobry den, zajimalo by me, podle ceho vychazite z urceni 5 procent nespokojenych cestujicich? Treba v oblasti starych Petrovic jsou omezene intervaly na dvojnasobek soucasneho stavu, a rusite hojne vyuzivane spojeni k nakupnim centrum na Chodove a v Hostivari. Misto toho lidem nabizite Cerny most, ktery byl ale jiz drive, a pak spalovnu Malesice a Jarov, sice v polovicich intervalech, ale pokud jste si udelali poradne pruzkumy, vedeli byste, ze tam ani drive moc lidi nejezdilo. Nedelate to nahodou pro to, aby lidi zacali jezdit tam, kam chcete vy, misto toho kam potrebuji? Kdy situaci v Petrovicich napravite a jak?
OTÁZKA (28.8.2012 11:27) Jirka
Dobry den, zajimalo by me, podle ceho vychazite z urceni 5 procent nespokojenych cestujicich? Treba v oblasti starych Petrovic jsou omezene intervaly na dvojnasobek soucasneho stavu, a rusite hojne vyuzivane spojeni k nakupnim centrum na Chodove a v Hostivari. Misto toho lidem nabizite Cerny most, ktery byl ale jiz drive, a pak spalovnu Malesice a Jarov, sice v polovicich intervalech, ale pokud jste si udelali poradne pruzkumy, vedeli byste, ze tam ani drive moc lidi nejezdilo. Nedelate to nahodou pro to, aby lidi zacali jezdit tam, kam chcete vy, misto toho kam potrebuji? Kdy situaci v Petrovicich napravite a jak?
OTÁZKA (28.8.2012 11:26) Radek
Dobrý den, nedojde k přetížení Karlova náměstí v přímém směru, tj. od Moráně? Je tam dostatečná propustnost i s určitou rezervou?
OTÁZKA (28.8.2012 11:12) Zlata
Proč bylo nutné linky měnit?
OTÁZKA (28.8.2012 11:01) Anonym
Podílel se na vypracování těchto změn také pan Jareš, taktéž zaměstnanec Ropidu, se kterým vy tak úzce "spolupracujete"???
OTÁZKA (28.8.2012 10:54) aqwertzu
Ušetřené peníze zase rozkradou lidé z vedení???
OTÁZKA (28.8.2012 10:46) SH
Dobrý den, kde se dozvím data o tom, jaký je rozdíl před změnou a po změně v počtu nasazovaných řidičů a strojvůdců, nasazovaných vozidel a souprav a celkových a průměrných najížděných kilometrů? Prosím o data pro všední dny i pro víkendy. Předem děkuji.
OTÁZKA (28.8.2012 10:35) Anonym
už podle chystaných změn a nespokojenosti občanů by zasloužil ropid zrušit, Vás vyhodit a nechat všechno zaplatit. Být Váma přemýšlím o rezignaci a útěku někam mimo republiku než vám tu někdo rozbije hubu..
OTÁZKA (28.8.2012 10:33) Johanna Lund
Jak se prosim dostanu z Holesovic na letiste bez tramvaje c 12?
OTÁZKA (28.8.2012 10:25) Marki
1.Kdo to připravoval ty změny-chceme znát konkrétní jména lidí! 2.Bus 135 je už od té doby, co jezdí na a z Jižní město- na houby. Jezdí z kodaňské směr do centra stále narvanej a navíc se zpožděním do 10 minut. Přitom je to linka pro starší občany velmi používaná - je to mezi kopci a údolím, kam musí na tramvaje složitě - buď na 16 a 10 nebo dolů na 22 a 4. Proč tam nenasadíte metrobus-tzn. časté spojení této nedostupné čtvrti Vršovic? Díky za odpovědi.
OTÁZKA (28.8.2012 9:27) Simona
1) Proč autobus 264 (frekvence 3 x hod) odjíždí z výchozí zastávky Zličín (pravidelný odjezd 15:20) každý den o 3 - 5 min pozdě ? Proč tedy nezměníte v tomto duchu jízdní řád ? Psala jsem stížnost na Ropid, ale bez odezvy. 2) Na lince 167 budou prý nasazeny od 1.9. kloubové autobusy a nevyhovující zastávky budou prý přestavěny. Proč také není přestavěna zastávka Sídliště Zličín, aby tam též mohl zastavovat ve všední den kloubový autobus jezdící na lince 180 ? Děkuji za odpověď
OTÁZKA (28.8.2012 9:25) Daniela Bendová
Bydlím v Holešovicích. Podle jízdních řádů kolem nás pojedou tři spoje (1, 12. 25) - všechny po stejné trase kolem výstaviště a na Letnou. Proč alespoň jedna tramvaj nepojede po nábřeží kolem tržnice? Proč jste přeložili trasu tram 12 od Strossmayerova nám. z nábř. kpt. Jaroše na Letnou?
OTÁZKA (28.8.2012 9:25) Simona
1) Proč autobus 264 (frekvence 3 x hod) odjíždí z výchozí zastávky Zličín (pravidelný odjezd 15:20) každý den o 3 - 5 min pozdě ? Proč tedy nezměníte v tomto duchu jízdní řád ? Psala jsem stížnost na Ropid, ale bez odezvy. 2) Na lince 167 budou prý nasazeny od 1.9. kloubové autobusy a nevyhovující zastávky budou prý přestavěny. Proč také není přestavěna zastávka Sídliště Zličín, aby tam též mohl zastavovat ve všední den kloubový autobus jezdící na lince 180. Děkuji za odpověď
OTÁZKA (28.8.2012 9:25) Daniela Bendová
Bydlím v Holešovicích. Podle jízdních řádů kolem nás pojedou tři spoje (1, 12. 25) - všechny po stejné trase kolem výstaviště a na Letnou. Proč alespoň jedna tramvaj nepojede po nábřeží kolem tržnice? Proč jste přeložili trasu tram 12 od Strossmayerova nám. z nábř. kpt. Jaroše na Letnou?
OTÁZKA (28.8.2012 9:14) Anonym
Dobrý den, V komentářích pod články o změnách v MHD čtu samé negativní ohlasy. Jaké je procento pozitivních ohlasů? Já děkuji za spojení Spořilova se Zahradním městem (138) a za variantní přímý spoj ze Spořilova na Smíchov (prodloužená 118) k lince z Chodovce. S přáním hezkého dne a pevných nervů Řehák
OTÁZKA (28.8.2012 9:10) Anonym
Mám dva jednoduché dotazy: Jaký byl loni váš roční plat a to včetně odměn? Nemáte strach, že si to s vámi lidé vyřídí ručně?
OTÁZKA (28.8.2012 8:58) Ivan Popovič, Praha 6
Dobrý den, proč bude autobus 218 z Dědiny končit místo Dejvické nyní již na Veleslavíně, když ještě aspoň dva roky nebude v provozu tamější stanice Metra A ? Nebylo by logičtější linku 218 ponechat s původní trasou (na Dejvickou) do té doby, než bude prodloužené Metro A v provozu ? Děkuji.
OTÁZKA (28.8.2012 7:27) Miroslav Jílek
Bydlím v horní části sídlíště Ďáblice. Chůze na metro trvá kolem 20 minut. Nově zřízená linka 295 je pro svůj třicetiminutový interval obtížně použitelná pro běžného cestujícího. Metrolinka 136 je ve směru z Prahy 9 obtížně použitelná, protože v jakoukoliv denní dobu jezdí se zpožděním. Do přestupního uzlu Kobylisy, kam míří nejvíce cestujících, se musí jezdit s přestupem a s čekáním to trvá mnohdy i půl hodiny (čistá doba jízdy je přibližně 8 minut). Tramvaje po metrolinkizaci pojedou místo do pěti, do tří směrů, a to těch s menším zájmem cestujících a musí se na ně dojet spoji s dlouhým intervalem. Jejich zavedení nemá pro lidi ze sídliště žádný přínos. Cesta metrem C zrušené spoje nenahradí, doba jízdy s přestupem je delší než zrušenými spoji. Jaký přínos mají zářijové změny přínos pro obyvatele Kobylis a Ďáblického sídliště a proč nebyly řešeny dlouhodobé dopravní problémy horní části sídliště - nespolehlivosti linky 136 a absence přímého spojení na cenrum obvodu Prahy 8?
OTÁZKA (28.8.2012 1:11) Cwalda
Dobrý den, zajímalo by mne co se ušetří když tramvaj linky 11 končí na Olšanských hřbitovech a linka 5 bude místo ní bude jezdit na Černokosteleckou, tedy mimo toho, že budou lidi navíc přestupovat na Floře?
OTÁZKA (28.8.2012 0:24) Renda
Dobrý den všem. Velmi mne zajímá nové řešení dopravní obslužnosti v úseku Palmovka - Strašnice. Přímou obslužnost zde zajišťovala dosud linka 19. Během výlukového období o prázdninách DPP "předvedl", jak by asi mohlo vypadat cestování v uvedeném úseku. Pro příklad uvádím zkušenost, kdy byla "dočasně" zrušena linka 19 a byla nahrazena linkou 16 s přestupem v zastávce Mezi Hřbitovy na linku 26. Při přestupu běžně nastávalo prodlení i více než 10 minut. Táži se tedy, v čem konkrétně spatřujete v tomto případě zlepšení? Pokud v tom, že budou mimopražští cestující stát na zastávkách a díky tomu nebudou stíhat navazující spoje, nepřijde ki to rozhodně jako zlepšení. Naopak! Budu velmi vážně uvažovat o tom, že posdstatnou část finančních prostředků, které nyní sypu do chřtánu DPP a ROPIDu budu nyní přesouvat do financování individuální automobilové dopravy, která bude sice finančně sice náročnější, ale časově úspornější, než nově připravovaná koncepce vedení MHD. Pokud takto budou smýšlet i ostatní mimopražští cestující, pak jsem zvědav na budoucnost MHD v Praze. Prosím o Vaše vyjádření. Děkuji.
OTÁZKA (27.8.2012 23:20) Petr Pávek
Dobrý den pane Procházka. Převezme ROPID na sebe také zodpovědnost za tyto změny? Protože první , kdo to odnese budou řidiči a informátoři, druhé bude DPP, které teprve pošle stížnost Vám. Místo kampaně TO CELÉ ZMĚNILI, mohlo raději město na zastávky napsat, že změny neurčuje a ani neschvaluje Dopravní podnik hl. m. Prahy a.s., které už teď má špatnou pověst. Jinak z objektivního hlediska jsou některé změny k lepšímu a některé zase k horšímu, ale tak to prostě je a my to přežijem!
OTÁZKA (27.8.2012 23:06) Martin S.
Mám několik otázek. 1. Kde je slibované zjednodušení a zpřehlednění dopravy? V nových jízdních řádech děsivou měrou přibývá poznámek a vysvětlivek, které jsou v reálných podmínkách nečitelné i pro člověka se zdravým zrakem. Na vozidlech jsou sice již digitální panely, ale informace "linka+konečná" obyčejnému cestujícímu nedostačuje, pokud není místní. Navíc přehlednosti nejvíce škodí příliš časté změny - čili proklamace o "změnách pro přehlednost" jsou protimluvem. 2. Proč se zavádí označení "metrobus" v době, kdy zdaleka není reálné splnit slibované provozní parametry? Navíc se zcela nesmyslně objevuje označení "metrobus" i v místech, kde provoz v žádném případě neodpovídá Vaší definici (např. jako "metrobus" je označena 118 na Smíchově, ačkoli zde nejezdí o víkendu; podobně "metrobus" 112 z Podhoří s hodinovým intervalem). 3. Proč MHD přestává sloužit běžným potřebám občanů, zejména těch se sníženou schopností pohybu? Dám příklady: zhoršení dostupnosti Vinohradské nemocnice od tramvaje (přibude namáhavé přecházení vozovky), zhoršení dostupnosti Krčské nemocnice z velké části Jižního Města (přibudou dva přestupy!), cestování v rámci Prahy 15 na úřad či na poštu (např. ze sídliště Košík opět dva přestupy). 4. Budete někdy kromě linek a intervalů upravovat také návaznosti? Na mnoha místech si stále podle jízdního řádu přípoje ujíždějí před nosem, anebo jinde souběžné spoje jedou všechny najednou a pak dlouho nic. Zejména večer se mi stává, že vyběhnu z metra, uvidím akorát ujíždět dva téměř prázdné autobusy "mým" směrem, a když se konečně dočkám dalšího, ujedeme lidem z příštího vlaku metra. 5. Mám informace o tom, že řidiči MHD a informátoři najatí DP mají zakázáno sdělovat cestujícím kontakty na společnost Ropid. Je to pravda? Pokud ano, proč? Bojí se snad někdo negativních reakcí a snaží se tímto přehodit horký brambor na Dopravní podnik? 6. Kolik stála celkem informační kampaň ke změnám v MHD (Ropid+DP+další firmy vlastněné městem)?
OTÁZKA (27.8.2012 19:55) Ladislav Holík
Dobrý den pane Procházka, deklarovaná úspora 406 000 000 se skládá z ukončení prodlouženého provozu metra a návazné povrchové dopravy (již se stalo), z peněz ušetřených při výlukách (tyto peníze se uspoří každý rok) a část se skládá z výpočtů pracovních jř, které se od finálních liší. Proč tedy říkáte, že se tato částka uspoří zářijovými změnami? Tvrdíte, že vytížené úseky posílíte a naopak, proč tedy přijde nejvytíženější úsek tramvají (IPP-KN) o linku 6? Nějak tomu nerozumím. Navíc by mne zajímalo, jak křižovatkou na Karlově náměstí (od Moráně) má projet během 60 minut 60 tramvají, pokud je volno tramvaji uděleno 1x za minutu? Auta tam již teď mnohdy blokují tramvaje a ty pak blokují a zdržují za sebou jedoucí tram. Opravdu hezky jste to naplánovali. Jinak jsem zjistil, že zastávky Čechtická, Vavřenova, Pod Královkou a Na Klíčově nebudou od 1.9. obsluhovány. Docela zvláštní mi přijde Vavřenova, kde se staví nový bytový dům... Doufám, že s k tomuto rušení (BEZ NÁHRADY) vyjádříte. Dále je problém na lince 135 v ranní špičce PD směr Florenc. Autobusy se sjíždějí a autobus jedoucí po dlouhé mezeře je logicky plný. Od září je 135 metrobus, ovšem žádné nové preferenční opatření nepřibylo, jak tedy bude 135 dodržovat jř? A poslední dotaz, proč mám na Strahově vystoupit ze 191, zajít za roh a do stejného autobusu, ovšem už pod číslem 143 mám nastoupit? Nebylo by lepší nechat využívanou a mnohdy plnou linku 217 tak jak jezdí? Děkuji za odpovědi. S pozdravem LH
OTÁZKA (27.8.2012 19:45) Paul Sulc
Proc se prazane nebouri proti zvuli dobre placenych uredniku? Proc nejsou projevy obcansek neposlusnosti, zablokovane ulice, chodniky, budovy. Proc jen brblaji, ale jinak poslouchaji jako ovce?
OTÁZKA (27.8.2012 19:11) Robert
Dobrý den, chtěl jsem se zeptat jaké autobusy jedou na Ukrajinskou ulici,předtím jezdili bus 139,106 z domova čím budou autobusy nahrazeny proč se to ruší 139,106? Děkuji za odpověd
OTÁZKA (27.8.2012 19:09) Hynek Z.
Dobrý den 1. Proč je bez náhrady zrušena frekventovaná zastávka Vavřenova, která byla přirozenou konečnou pro linky 170 a 203 a spádovou oblastí pro celé území?! 2. Proč byly bez náhrady zrušeny (pardon optimalizovány na jinou trasu) na trase Vavřenova - Kačerov linky 170 a 203, které měly ve špičce interval 8 minut?! Údajně posílená linka 106 je sama o sobě nahradit nemůže. 3. To není dotaz, ale trpké přání: jestli máte odvahu, běžte si 3.9. odpoledne stoupnout na Kačerov mezi lidi, kteří se budou snažit dostat na Novodvorskou, a pak vykládejte o optimalizaci.
OTÁZKA (27.8.2012 18:59) Rudolf Miler
Dobrý den, mám na vás pouze 3 otázky: 1. Jakým odborným způsobem jste došli k výsledku, který má být zaveden k 1. září? Zajímá mě metoda, kterou jste použili. 2. Byl tento model konsultován s našimi předními odborníky na dopravu na dopravní fakultě ČVUT a s jakým výsledkem? 3. Jaké je vaše nejvyžší dosažené vzdělání?
OTÁZKA (27.8.2012 18:56) Linda
Dobrý den, zajímalo by mne, zda máte nějaký náhradní plán, až se ukáže, že tyto nové změny způsobují v dopravě ještě větší chaos? Jakým způsobem budete hodnotit efektivitu těchto změn? A pokud ano, budou výsledky také k dispozici pro nás "cestující MHD"? Byl nějaký důvod rušit něco, co relativně dobře fungovalo a lidem vyhovovalo? Děkuji za odpovědi.
OTÁZKA (27.8.2012 17:42) honza
Dobrý den, zajímalo by mě, kdy DPP začne poskytovat záruku na své služby. Předplatím si jízdné na určitý jízdní řád a rád bych to měl také garantováno. Pracovník DPP při koupi výrobku je také obsloužen se zárukou na výrobek.
OTÁZKA (27.8.2012 16:39) Elektronek
Dobrý den, co byste pochopili jako dostatečný výraz nesouhlasu Vašich zákazníků s nabízenými úpravami? Prosby, protesty, stížnosti, petice evidentně nestačily - chcete je ve větší míře než dosud? Bombový atentát na vaše sídlo v Rytířské? Nebo chcete Vy osobně nějaký úplatek? Řekněte nám to, ať víme co dělat.
OTÁZKA (27.8.2012 16:35) Evžen
Dobrý den, zajímalo by mě, proč se ve Vaší kampani nechlubíte i omezením autobusů v oblasti Uhříněvsi? Linka 265, kterou v ranní i odpolední špičce, jezdí z Benic spousta lidí na metro Depo Hostivař, bude nyní ukončena na Nádraží Uhříněves (proč se tedy Depo Hostivař stavělo?), to tedy moc komfortu nepřidá. Vlaky jsou totiž ve špičce dost plné a takto to tedy bude vážně super "komfortní" jízda. Nehledě na to, že již zmíněná linka 265 o víkendu z Nádraží Uhříněves odjíždí vždy ve 45, což vlakem z Benešova nikdy nikdo stihnout nemůže (pokud jede včas, přijíždí právě ve 45). A vlak z Prahy, na který má autobus navazovat, přijíždí ve 40 na nádraží, ale může mít klidně 5 minut zpoždění (zase tak neobvyklé to není), takže cestující to také nestihnou. Současný stav je, že bus odjíždí ve 48, takže i když má vlak z centra zpoždění, tak to stíhají i starší spoluobčané a rychlým krokem se bus stíhá i vlakem z Benešova, takže návaznost relativně dobrá, ale nyní??? A to jsem ještě nezmínil odjezdy autobusů z Benic a jejich návaznost na vlak. To je takový problém posunout odjezd autobusu o 5 minut dříve, aby byla zachována možnost přestupu na vlaky do centra, respektive z centra? Myslím, že by to byl velice vstřícný krok. Promiňte, ale jízdné není zdarma (pro lidi do 70 let) a nežádám přidání autobusů, ale úpravu intervalu, protože když bude mít ROPIDem vychvalovaný vlak zpoždění, tak buď můžete jít 3 km pěšky po silnici (v dešti a sněhové vánici vážně nic moc), či čekat na další bus hodinu, ale to si musíte koupit další lístek, protože ten původní již vypršel. Spousta lidí si zde stěžuje, že jim omezujete autobusy/tramvaje a že budou čekat o 3 minuty déle, ale to, že autobus jede 1x za hodinu (chápu, že na okraji Prahy nebude jezdit častěji, na to si nestěžuji!) a nebude mít propracovanou návaznost, je dost smutné. Takže na toto bych rád znal Váš názor - Váš názor, ne frázi, že bude na podzim velký průzkum a pak se to možná s někým prokonzultuje a možná upraví! Děkuji
OTÁZKA (27.8.2012 14:48) Honza P. Martinec
Dobrý den, v informační kampani (a konečně i ve své publikační činnosti) se často odkazujete k německým městům, jako jsou např. Berlín, Drážďany nebo Hamburk. Dle mého názoru tato města nejsou svým charakterem srovnatelná s Prahou - jednak leží v rovině, a zejména byla před půlstoletím srovnána se zemí. Myslíte, že lze postupy z rovinatých měst, vybudovaných téměř na zelené louce, nekriticky aplikovat v kopcovité, hustě zastavěné Praze?
OTÁZKA (27.8.2012 14:45) Honza P. Martinec
Dobrý den, informační kampaň cudně mlčí o omezeních na lince metra C (resp. zachování prázdninových intervalů). Co konkrétně vede k omezením provozu ve večerních hodinách, kdy se mnoho lidí vrací z města (např. z kina nebo z divadla)? Tyto spoje rozhodně v běžném, neprázdninovém provozu, vzduch nevozily, ba dokonce nejezdily ani poloprázdné.
OTÁZKA (27.8.2012 13:57) Jan M.
Dobrý den, proč dochází k výraznému omezení počtu spojů v zastávce Newtonova, kdy o víkendech zde nastupuje běžně i 15 lidí, kteří se vrací z procházky kolem Hostivařské přehrady, a neexistuje zde žádná zastávka, na kterou by se dalo dojít? Navíc, díky výborné provázanosti, pokud chcete jet z této zastávky o víkendu na Skalku, tak linka 125 odjíždí minutu před linkou 240, takže na ní NELZE přestoupit. Dělal se někdy pořádný celotýdenní průzkum v této oblasti, která má mimo špičku dost vysoké obsazení? Proč raději místo ponechání současných intervalů na Morseově dochází mimo špičku k posílení zastávky Jakobiho až o čtvrtinu (ale s hromadnými odjezdy pár minut po sobě)? Tato oblast by měla být co nejdříve předmětem komplexních průzkumů, které vám ukážou, co od stolu nevidíte. Kdy průzkum proběhne a jak bude detailní?
OTÁZKA (27.8.2012 13:37) L. Jáchim
Dobrý den, proč prosím rušíte autobus, který vozí pasažéry na metro Skalka (linka č. 154) a nahrazujete ho častěji jezdící linkou 183, která vozí lidi do spalovny v Malešicích? Máte v ruce nějaká data, která toto přesměrování podporují? Ukažte mi prosím konkrétní čísla. Děkuji.
OTÁZKA (27.8.2012 13:06) Marie
Linka 102 byla zkrácena a v úseku Ládví/Bulovka ji nahrazuje linka 295 zajišťovaná nízkopodlažním spojem. S nahrazením přišly problémy: vynechávání spojů, zpoždění 10 minut, případně autobus přijede o 5 minut dříve. Vzhledem k tomu, že na lince jsou zastávky na znamení, je celkem přirozené, že autobus někam dojede dříve, než má v jízdním řádu. Řidiči 102 to řešili tak, že čekali v některé zastávce. Když jsem problémy s 295 popsala DPP, odkázali mě na Ropid. Budete nějak řešit přístup řidičů této linky?
OTÁZKA (27.8.2012 12:31) Martina Strnadová
Dobrý den. Příde Vám v pořádku že za jednu jízdu na černo může klidně člověk zkončit doslova na ulici?\není to nehoráznost, když přitom rozkrádáte peníze v řádech milionů?
OTÁZKA (27.8.2012 12:13) Slavík Jaroslav
Vžde se rušení všeho, co ještě jakž takž funguje, odůvodňuje zaklínáním, že to bude vlastně lepší a levnější. Tedy: 1) by mne zajímalo, kolik se ušetřilo tím, že 6 měsíců po nadšeném zprovoznění linky metra C do Letňan přes protesty MÚ i obyvatel začal na na různá místa včetně Ropid jsem nikdy odpověď nedostal. 2) proč při reallizaci Opencard nezůstala Pražanům možnost kupovat si nadále cenné kupony do papírové tramvajenky, což byla výrobní záležitost jen několika Kč? Děkuji.
OTÁZKA (27.8.2012 11:55) Jens
Mám pocit,že každý z mocných si chce vybudovat nějaký pomníček,než odejde.Někdo přemaluje služební auta,někdo nechá udělat jiné uniformy,někde se naistaluje neodstranitelný pomník(památník,umělecké dílo). Máte nějaké skutečně logické vysvětlení,proč po desítkách let seněkteré tradiční linky změní,zruší ,zkrátí ? S kým jste konzultovali efektivnost či neefektivitu tratí ? Ptal jste se Pražanů a dělali jste s nimi nějakou anketu,studii,průzkum ?
OTÁZKA (27.8.2012 11:51) Filip Dejl
Nebylo by lepší přestat rozkrádat dopravní podnik?Pak by jistě zbyly potřebné peníze. Kam se ztrácí 17miliard za rok???
OTÁZKA (27.8.2012 11:35) Jakub Vulin
Dobrý den, předpokládám, že poslední týdny nemáte lehké spaní ... Zajímalo co by se muselo stát aby se linka, která byla zrušena vrátila zpět do jízdního řádu. Děkuji
OTÁZKA (27.8.2012 11:30) Vlasta N.
Dobrý den, Proč se u linky 193 zrušila zastávka ústavy Akademie věd ve směru z centra? Večer a o víkendech tam nic nejede.
OTÁZKA (27.8.2012 11:22) Romana
Dobrý den, zajímalo by mne, zda se před tím, než se rozhodlo o změnách, dělal průzkum mezi Pražany, zda vůbec jim budou nové spoje takto vyhovovat? Myslím, že ve skutečnosti se neušetří nic a lidi budou ještě více využívat dopravu automobily. Hodláte také postupně zlepšit čistotu spojů? Třeba já bych si v tramvaji ani v metru nikdy na sedačku nesedla. Jezdíte vy sám MHD? A kterým spojem? Děkuji, Romana
OTÁZKA (27.8.2012 11:08) Michal
Dobrý den, vypadáte, že vám ta zlodějna kouká z očí, kolik už jste si nakradl a kolik jste nakradl pro ODS ?
OTÁZKA (27.8.2012 11:07) Karel
Jak je možné, že zisk z reklam a z vybírání pokut revizory nejde do dopravního podniku, ale do Ropidu ?????, To máte zase strašně výhodnou smlouvu? Kolik z toho odvádíte kmotrům a na financování ODS ? MĚL BY JSTE SE STYDĚT A VĚŘÍM, ŽE TAKÉ SKONČÍTE ZA MŘÍŽEMI !!!!