130 let

Proměna pražské magistrály? Odpovídala architektka Vašourková z CCEA

OTÁZKA: Dobrý den, Děkuji za vaši občanskou angažovanost. Považuji Vaše aktivity jako skutečný začátek diskuze s cílem najít konsensuální řešení pro zklidnění magistrály. Jakým způsobem jako obyvatel Prahy 2 mohu Vaše aktivity podpořit? Jakým způsobem se případně mohu angažovat? Ondřej
OTÁZKA: Tvrdíte, že vám jde o diskuzi, ale je naprosto zřejmé, že tato akce je v podstatě happening pro Hudečka, který na to z pražských dotací dal pokud se nepletu 800 (!!!) tisíc. Hudečkově vizi magistrály s cyklostezkou nestojí nic v cestě - má fantastickou politickou a mediální podporu. Oponenti jsou naopak v defenzívě. Je Hudečkova vize magistrály s cyklodopravou smysluplná? Je Praha vhodná na cyklodopravu? Nebylo by vhodnější investovat do podpory MHD? Nebylo by účelnější těch 800 tisíc investovat do něčeho pro Prahu smysluplnějšího než do akcí, kde se stále dokola potkávají skupiny nenasytných profesionálních pseudoaktivistů? Zu
OTÁZKA: Jak hodnotíte pravděpodobné rozkradení (ze zcela netransparentního účtu) 270 000,- vybraných AutoMatem a sdružením Prahou na kole na pomník Janu Bouchalovi, vítěze Darwinovy ceny za rok 2006? Lucius
OTÁZKA: Jak hodnotíte tzv. revitalizace dolní části Václavského náměstí, oživované nyní prakticky pouze zaparkovanými antony městapa? Lucius
OTÁZKA: Jak hodnotíte fiasko, které jste předvedli? Nebo považujete těch několik uhnípaných boudiček a kolem bezcílně bloumajících alternátů za úspěch? Lucius
OTÁZKA: budete tu hovadinu opakovat? alexander fric
OTÁZKA: Zasazujete se o co nejrychlejsi budovani mestskeho okruhu a prazskeho okruhu? Ja jen, ze bez techto dvou staveb cokoliv delat s magistralou je naprosto bezpredmetne. Spise je to ciry populismus. jura
OTÁZKA: Jak si představujete život na magistrále po sklidnění, což je jenom A, chybí celkový záměr B - vlastní komunitní žití. Jak zde již bylo zmíněno v případě Karlína, tento je v noci černou dírou bez komunitního žití. Nevím jak dnes pracují urbanisté, ale nemám o jejich práci valné mínění taky o práci poslanců MMP a odporu vůči tlaku peněz. Dle mého mínění jest potřeba minimalizovat dopravní bariéry pro všechny tedy i auta. Jsou části města, kde je dlouhodobý problém Metro Vltavská a uzel Bubny, propojení Vinohrad, Žižkova a území pod magistrálou. Chybí systém pro zásobování lehkými vozy a ne 7-mi tunkami. A je tady jednoznačně prostor pro skvalitnění MHD, kde poslední kroky jsou kontra. Chybí systematický přístup - je to jenom o penězích , jak je z rozpočtu odčerpat - systém 25 let spolupráce korupčních stran ODS,ČSSD a dnes TOP09. Co tak zkasírovat knížete za Drábka? pinkerton
OTÁZKA: Jak již z mnoha míst zaznělo, zásadní proměna magistrály JE možná, a to i před otevřením Blanky. Doufám, že vize Vašeho sdružení, se kterou vstupujete do diskuze o rozvoji této části městského prostoru, nezapomněla na plnohodnotné začlenění cyklistů. (?) Radovan Beťák
OTÁZKA: Opravdu považujete likvidaci automobilové dopravy za správný cíl ? Zdá se Vám, že Karlín, který je pro auta v podstatě neprůjezdný je je nyní lepší ? Vždyť po setmění se tam nikdo neodváží ani na ulici. Sokolovská, která byla centrální tepnou je zcela mrtvá. Cyklistický pruh na magistrále je největší hloupost, kterou jsem v poslední době slyšel. Ten Váš happening na Pavláku je docela dobrý. I v New Yorku se o víkendu některé ulice zavřou a jsou tam nějaké trhy. Proč ne i v Praze ? Proč je zde vše od příkopu k příkopu ? Milan
OTÁZKA: Dobrý den, domnívám se, že k vyřešení neúnosné dopravní situace v centru Prahy lze dospět pouze jediným radikálním krokem - a to zavedením mýta pro motorová vozidla, bez ohledu na to, zda budou dokončeny oba okruhy. O mýtném se sice delší dobu mluví, ale zajímalo by mě, zda již existuje nějaká studie (kde přesně by měly mýtné brány stát, jak by měly vypadat, jak by měly být nastaveny ceny mýtného, aby byla zaručena návratnost investice)? Máte prosím Vy osobně (případně CCEA) nějakou vizi, jak by mělo zavádění mýta probíhat? Díky za odpověď. Gago Coutinho
OTÁZKA: Točí se tady dokola otázky ohledně magistrály, ale myslím si, že jde o to dostat život do veřejného prostoru, lhostejno kde, třeba na magistrále. Fandím projektu a chci se zeptat na: 1/ jak dlouho ste akci připravovali 2/ jaký byl rozpočet a na kolik peněz výsledně událost vyšla 3/ kolik dobrovolníků pracovalo na přípravě 4/ hodláte pokračovat i na jiných místech, bude to putovní záležitost nebo ste se zaměřili přímo na IPPavlova Díky! JN Jirka
OTÁZKA: V centru je mnoho obchodů a správních budov. Jak chcete zajistit jejich obsluhu, pokud by magistrála měla být omezena? Většina dopravy má totiž cíl právě v centru a tedy nějaký obchvat jí nepomůže. Pavel
OTÁZKA: Byla by jste tak laskava a přestala dělat takový nesmysly, na které stejně nejsou peníze? Za co by jste to chtěl revitalizovat, když jsou sotva peníze na Blanku? Myslíte si, že bych jako cyklista jel po magistrále, když teď mi vadí smrad na Podbabské? Nejel Mikulik
OTÁZKA: Dobrý den, sám zklidnění magistrály fandím ale nejsem si jistý, zda k ní někdy dojde. Přeci jenom tlak motoristické veřejnosti je veliký. A politici sami auty jezdí, že. Takže bych to viděl tak, že nám řeknou něco ve smyslu: "my to chceme zklidnit ale nejsou peníze" Squish
OTÁZKA: návrhy na sklidnění magistrály mě vždy rozesmějí. Skutečně si myslíte, že vytvářet přechody smrti a park mezi pruhama je do brý nápad? Už vidim maminku s kočárkem jak se jde sednout mezi dvě kolony aut a čte si noviny? Petr
OTÁZKA: Jeste jsem nevidel v Evrope mesto bez podobne silnice jako magistrala. Dokonce do Zurichu vede nekolik dalnic a konci kousek od centra. Ve Wien maji 4-proudova Stadtgürtel a samozrejme A22/A2 na ktere Gürtel navazuje. Neni za ceskym quasiodporem k magistrale spis vsudypritomna chudoba (ceska zavist-stara auta, stare byty) a intolerance (cesi velice neradi hluk)? George
OTÁZKA: Dobrý den. Opravdu si myslíte, že můžete omezit dopravu v centru bez nabídnutí alternativy? Praze chybí dostavěný okruh a tak spousty lidí, byť nerado musí cestovat skrz centrum a to je tak ucpané víc než by mohlo. Nebylo by správnější přesunout snahy směrem k vybudování okruhu? Děkuji za odpověď. Milovník individuální dopravy
OTÁZKA: Pokud se dnes nově uvažuje-li s omezením provozu na magistrále a s převodem obousměrného provozu automobilů jen do větve za budovy opery a býv. parlamentu - zajímalo by mě, zda se variantně uvažuje i s tramvají na magistrále nikoli do Opletalovy ulice, ale na magistrálu v linii poblíž nádražních budov se stanicí "Hl. nádraží" (cca jako kdysi jezdila tram č. 7) a odtud po souč. sjezdu z magistrály u Bulhara na Zižkov. Myslím, že by to stálo za úvahu, protože uvažuje-li se nejnověji s převodem automobilů do větve za budovy opery a býv. parlamentu, pak by to kromě ozelenění prostoru mezi Václavským nám a budovami Stát. opery a bývalým parlamentu, by se tím oživily i nádražní budovy na magistrále, vč. Fantovy budovy - což by přineslo i řadu praktických výhod pro cestující. Možná by to předpokládalo i úpravy zadních traktů budov parkingu, opery a možná parlamentu, ale stálo by to podle mě za to. frantiseknemec@email.cz František Němec
OTÁZKA: Pokud se dnes nově uvažuje-li s omezením provozu na magistrále a s převodem obousměrného provozu automobilů jen do větve za budovy opery a býv. parlamentu - zajímalo by mě, zda se variantně uvažuje i s tramvají na magistrále nikoli do Opletalovy ulice, ale na magistrálu v linii poblíž nádražních budov se stanicí "Hl. nádraží" (cca jako kdysi jezdila tram č. 7) a odtud po souč. sjezdu z magistrály u Bulhara na Zižkov. Myslím, že by to stálo za úvahu, protože uvažuje-li se nejnověji s převodem automobilů do větve za budovy opery a býv. parlamentu, pak by to kromě ozelenění prostoru mezi Václavským nám a budovami Stát. opery a bývalým parlamentu, by se tím oživily i nádražní budovy na magistrále, vč. Fantovy budovy - což by přineslo i řadu praktických výhod pro cestující. Možná by to předpokládalo i úpravy zadních traktů budov parkingu, opery a možná parlamentu, ale stálo by to podle mě za to. František Němec
OTÁZKA: Dobrý den, existuje v současné době nějaká realistická varianta řešení podoby pražské magistrály? Po finanční i technické stránce? A má někdo skutečně zájem ji realizovat? Pokud si pamatuju, každá městská reprezentace zamává kolem voleb občanům před nosem nějakou variantou úpravy magistrály a Václavského náměstí a pak to celé zase usne pro nedostatek financí. Držím palce všem, kdo se jakýmkoli způsobem podílejí na vylepšení veřejných prostor v Praze a děkuju, Nina Nina Fibigerová
OTÁZKA: Pocházíte z Prahy? Ve věci cyklomagistrály zastupujete Pražany nebo jste objednaní současným primátorem? Kolik na tuto akci přispěla pražská radnice? Jakou část tento příspěvek tvoří v celkovém rozpočtu akce? Kolik jste od Prahy za svou existenci již inkasovali a o kolik peněz žádáte Prahu v dalších obdobích? Cajzl
OTÁZKA: Dobrý den, co bylo hlavním cílem Vašeho happeningu a jaké jsou Vaše další aktivity kolem proměny magistrály? Držím palce a děkuji. Veronika
OTÁZKA: Dobry den, chtel bych se zeptat na budoucnost magistraly. Pred lety jsem tuto otazku polozil tehdejsimu primatoru Böhmovi, a odpovedel mi, ze zmizi. Viadukt, ktery ji nese bude odstranen, Karlin se opet spoji s Novym mestem. Vznikne novy boulvard se stromy, kavarnami atd. Z opery se jiz nebude vychazet na dalnici. Toto vse pry bude mozne po dobudovani prazskych okruhu. Jak se na odpoved p. Böhma divate dnes? Zmizi ta magistrala v dohledne dobe? Mela by. Dekuji AD. Adam Dolezel