Středa 8. května 2024, Den vítězství
130 let

Lidovky.cz

Vydírají nás lékaři, nebo jsou v právu?

Prezident ČLK Milan Kubek

UKONČENO

"Kdo nepodporuje protestující lékaře, podporuje korupci," prohlásil prezident České lékařské komory Milan Kubek. Podle něj je české zdravotnictví korupcí prorostlé a peníze na vyšší platy lékařů se ztrácejí například v nákupech předražených přístrojů či léků. Kubek i lékařská komora akci 'Děkujeme, odcházíme' plně podporují. Lékaři prý nechtějí odejít, jen věří, že se něco změní. Je krok zdravotníků skutečně oprávněný? Jak by měla postupovat vláda a jak lékaři? Kde hledat potřebné peníze? A jak budou fungovat nemocnice po odchodu lékařů? Na tyto a další otázky jste se ptali Milana Kubka.

položených otázek: 148 | jak se správně ptát | Aktualizovat
  1. Otázka má být stručná a jasná, maximálně tři řádky.
  2. Není možné reagovat na otázku zakládající se na externím odkazu.
  3. Přestože konfrontační otázky vítáme, nesmí překročit hranici slušnosti.
  4. Nepište otázky VELKÝMI PÍSMENY.
  5. Podepište se.
  6. Neopakujte dotazy, které už položili jiní.

Přehled položených otázek

OTÁZKA (20.1.2011 11:34) Namhal
Nemám dobré zkušenosti s naším zdravotnictvím. Pracoval jsem celý život v zdravotně nevyhovujícím prostředí jak za Marie- terezie. Dnes na starý kolena když mám zničené zdraví tak na mě zdravotnictví s..e. Doktoři jsou stejně zkorumpovaný jako politici. Kdybych kradl jako bolševici z ODS a ČSSD tak by se mi zdravotnictví klanělo. Jen at´ jdou. Bude se umírat doma jako v minulosti.
OTÁZKA (20.1.2011 11:29) MUDr. Jan Pavelka
Dobrý den. Podle pracovní smlouvy má ředitel naší nemocnice právo přemístit lékaře až na tři měsíce na jiné oddělení dle své potřeby. Mám ukončený pediatrický základ a hodlám atestovat z infekčního lékařství. Reálně hrozí, že od 1.3. budu umístěn na ARO, kde budu muset společně s další desítkou neškolených kolegů pod dohledem 1-3 anesteziologů pracovat, ačkoli toho nejsem schopen. Jaký postup mi navrhujete, abych se nemusel zodpovídat za případné poškození pacienta či zavinění jeho smrti z důvodu nedostatečné erudice v oboru? (Výpověď, podaná ve chvíli, kdy se rozhodne o mém přemístění, nemá vzhledem k výpovědní době význam.)
OTÁZKA (20.1.2011 11:28) Anonym
Dobry den, pracuji jako zdravotni sestra v Nemecku, ale krome lepsiho ohodnoceni nemam jinych duvodu proc zde zit. Tato prace je velmi narocna, pokud jste "slusny a pracovity" clovek, tak jste den co den zaroven prepracovany,ospaly clovek, ktery se boji neudelat v praci chybu, protoze tato chyby by stala jineho cloveka jeho zdravi ci zivot. V Cechach bych za nasi mzdu rozhodne tuto praci nedelala. Lide nevi, ze jsou lekari a sestry sami denne vystaveni infekcim a vydrzi mnohe prave z duvodu humanitnich, z empatie k bliznimu. Zde je vse inklusive. Lide si asi mysli, ze jen pacient je clovek. A doktori neco jako levne stroje, ktere nemaji narok poruchy v zarucni lhute. Mam velkou nadeji, ze Vase hnuti uspeje a pokud se platy ve zdravotnictvi zvednou, vracim se do Cech. Dekuji Vam. Hana Mareckova
OTÁZKA (20.1.2011 11:28) Petr
Vážený pane prezidente, jednou se udává, že doktorů je 12 tis., jindy 15 tis. a jindy 20 tis. Co je pravda? Kolik přesně je doktorů, má to někdo spočítané? Četl jsem nějaké vyjádření chirurgické společnosti, kde píšou, že doktorů jen asi 11300. No pokud je to tak, 3800 výpovědí je přece celá třetina !! doktorů a když uvážíme, že kožní, oční, hygienici nebo psychiatři výpovědi prakticky nepodávají, naopak chirurgové, anesteziologové nebo porodníci nadprůměrně, pak mi vychází, že se to řítí do prů*eru?! Prosím o odpověď, kolik je doktorů v nemocnicích a kolik % z nich dává výpověď a pokud už víte, kolik % chirurgů, ARO a jiných zásadních oborů, a zajistí pak zbylí doktoři péči o obyvatelstvo? Co když nebudou stíhat ošetřit nebo odoperovat? Neskončí za chvíli ti zbývající ve vězení za nestíhání péče lege artis?! Děkuji moc za odpověď !!!!!
OTÁZKA (20.1.2011 11:27) Honza
Poslední moje poznámka. Dámská část mé rodiny pracuje ve zdravotnictví, takže si myslím, že mám alespoň trochu potuchy jak to funguje. Má dcera již několik let pracuje v nemocnici v Kalifornii, kde se z pozice sálové sestry vypracovala na manažerský post -plánování operací a jejich personální a materiální zajištění. Osobně bych VŠEM odcházejícím doktorům, a to včetně VÁS přál, aby jste si to mohli také vyzkoušet. A to hezky od začátků.
OTÁZKA (20.1.2011 11:24) Šindelář
Patří operace bolestivé artrózy / následek po úrazu/ k úkonům které lze odložit čtyři měsíce? Mám po dobu čekání na operaci odejít na nemocenskou? Děkuji! Lékařům jinak fandím na rozdíl od "ministra zdravotnictví" kterého nemusím.
OTÁZKA (20.1.2011 11:22) ing. Michal Doležal
Pane prezidente, mám obavy o osud nás pacientů po prvním březnu, kdo bude za neposkytnutí péče zodpovědný?
OTÁZKA (20.1.2011 11:19) Honza
Kde lékaři berou své přesvědčení o vlastní výlučnosti? Absolventi si stěžují na výši platů. Možná by se měli seznámit s pracovními podmínkami a výší platů i v jiných oborech při srovnatelných kvalifikacích. Nemluvě o jistotě zaměstnání. Co se odpovědnosti za lidské životy týče, ani tam nejsou zas tak vyjímeční. Když já udělám ve své profesi chybu, může zahynout cca 200 lidí a kanadská televize natočí další díl seriálu o leteckých katastrofách. Celý profesní život jsem musel také učit a stále se nechat přezkušovat. Považuji to za naprostou samozřejmost a byť nedosahuji zdaleka lékařskývh platů neodcházím.
OTÁZKA (20.1.2011 11:18) Martina Fejková
Vážený pane prezidente, politici včetně pana ministra uznali, že požadavky lékařů jsou oprávněné. Vysvětlil Vám některý z nich, proč se brání naplnění 13 bodů výzvy Děkujeme-odcházíme?
OTÁZKA (20.1.2011 11:15) katerina
Dobry den, dojde-li k nejake zmene, kolik si myslite, ze bude brat nastupujici lekar? (resp. jake navyseni platu je realne?). Dekuji
OTÁZKA (20.1.2011 11:13) Jan Vrabec
Vážený pane prezidente, vláda lékaře označuje za vyděrače. Necítíte se spíš Vy vydírán neustálými velmi hrubými útoky našich politiků ? Obdivujeme Vaši statečnost, se kterou bráníte zájmy lékařů a pacientů.
OTÁZKA (20.1.2011 11:12) Tom
Dobry den, ze je Ceske zdravotnictvi v katastrofalnim stavu to je pravda. To vam rekne kazde male dite. Avsak zpusob jakym se lekari domahaji penez je prach sproste vydirani a cela akce je velice spatne vedena. A pak Engl je neadekvatni clovek k takove akci... Nemyslite si, ze proto se lidi bouri, nemela by byt akce lip vedena atd?
OTÁZKA (20.1.2011 11:11) Vladimír
Pane prezidente, dobrý den. Dal jste vy sám výpověď a pokud ne, tak proč? Děkuji mnohokrát
OTÁZKA (20.1.2011 11:11) Vladimír
Pane prezidente, dobrý den. Dal jste vy sám výpověď a pokud ne, tak proč? Děkuji mnohokrát
OTÁZKA (20.1.2011 11:09) Anonym
Pane Kubku,ti co Vám tak vroucně děkují, jsou především vaší utiskovaní kolegové.Jestli v této společnosti někdo nejvíc pláče, jsou ti, co se mají nejlépe.A lékaři mezi ně určitě patří.Obyčejný člověk bez práce a na pokraji soc.jistot nemá v této společnosti sebemenší zastání.O něho by nějaká najatá agentůra ani nekopla.Proto se plně stavím za to, neustupovat vaší vyděračské akci ani o krok. Ivan
OTÁZKA (20.1.2011 11:08) Ross Hedvicek
Dobry den, jsem slavny americky spisovatel, cte me vic lidi, nez Viewegha, Skworeckeho a Rude pravo dohromady. Ted k otazce - u nas v USA ( ja jsem totiz American, vime?) jsou doktori velmi dobre placeni, protoze to je Amerika. To u Vas jeste dlouho nebude mozne, vy Cesi. God bles Amerika!
OTÁZKA (20.1.2011 11:03) Jaňour
Můžete sdělit výši Vašeho ročního příjmu?
OTÁZKA (20.1.2011 10:59) Jiří Mojžíš
Dobrý den, požadavky lékářů, ale i ostatního zdravotnického personálu chápu a v podstatě s nimi souhlasím. Zaráží mě, že 20 let jste spali a vaše akce byly spíše symbolické. Nyní poukazujete (oprávněně) na korupci a bezbřehé utrácení. Proč až nyní. V minulosti nebyly tyto argumenty z vaší strany nikterak razantní. Cítím za tím politiku a nahrávání jisté opoziční straně. Děkuji.
OTÁZKA (20.1.2011 10:57) Pavel Grančai
Vážený pane presidente ČLK, Nejsem lékař a nepracuji ve zdravotnictví, nicméně podporuji Vaši akci D-O. Považuji vaše požadavky za více něž oprávněné a formu protestu za přiměřenou . Mám na Vás pár otázek. 1. Pokud člověk nepracuje ve zdravotnictví a většinu informací má z médií, tak získává docela zkreslený pohled na celou záležitost. Hovořím ze svých zkušeností, kdy spoustu mých přátel a rodinných příslušníků neměli ani ponětí, jak to ve zdravotnictví funguje. Nešlo, nebo nejde veřejnost lépe informovat o celé problematice z vašeho pohledu? 2.Předpokládejme, že se ČLK a LOK dohodne s ministrem Hegerem popřípadě s vládou na vašich podmínkách a lékaři se rozhodnout vrátit zpět do zaměstnání. Jaká je v tomto případě záruka, že všem lékařům, kteří o to požádají, bude umožněn návrat do zaměstnání. Docela mě překvapuje, že mnoho ředitelů je proti akci D-O. Z různých článků a reakci mám pocit, že to dokonce berou jako útok proti jejich osobě. Obávám se, aby pak nedocházelo, řekněme, k osobní mstě vůči lékařům. 3.Podle mého, ředitelé nemocnic by měli mít stejný zájem na tom, aby všech vašich 13.důvodů exodu bylo prosazeno. Mám v tomhle bodě pravdu? Děkuji za odpovědi. Držím palce a doufám, že arogance a prezentace síly ze strany ministerstva, potažmo vlády, bude potlačena rozumným uvažováním. Toto přeji samozřejmě veškerému zdravotnímu personálu a celému zdravotnictví. S pozdravem Pavel Grančai
OTÁZKA (20.1.2011 10:57) Tamara, Hrušky, okres Břeclav
Dobrý den. Mám nemocnou maminku a chodíme často na převazy do nemocnice, kdy už teď je to obrovský problém s čekáním v čekárně (maminka to toleruje vlmi obtížně). Zajímalo by mě jestli po 1.březnu, kdy budu muset dojíždět do vzdálenější spádové nemocnice můžu požadovat náhradu za hůře dostupnou péči a zvýšené transportní náklady od ministerstva zdravotnictví. Celkově se mi zdá, že ministr Hegr vyhlásil válku nejenom nespokojeným lékařům, ale i chronicky nemocným a to je ostuda.
OTÁZKA (20.1.2011 10:56) mmm
Myslím, že zdravý člověk, co žije v souladu s přírodou, doktory v životě nepotřebuje. Myslím, že lidi chodí k doktorům zbytečně. A tedy myslím, že když odejde pár doktorů, jen dobře pro populaci. Naopak myslím, že těch 10% doktůrků, co odchází, je pořád strašně málo, kéž by to byla aspoň třetina, taková redukce by byla ideální. Souhlasíte? Nebo myslíte, že se bez bílé mafie neobejdeme?
OTÁZKA (20.1.2011 10:52) Filip Berger
Otázku nemám, resp.v této mediální vřavě plné informací i dezinformací bych chtěl PODĚKOVAT A SMEKNOUT před všemi, kteří nemlčí a na barikádách chrabě bojují za RATIO A NÁVRAT HODNOT. Nejsou to jen ty populisticky kritizované materiální, v jejich stímu se krčí progresivně atrofované hodnoty morální. Milane, Martine, doktoři, jste borci...jen tak dál. Filip Berger
OTÁZKA (20.1.2011 10:47) Ivana
Vcera jsem sla na pravidelnou kontrolu po operaci stitne zlazy do Vinohradske nemocnice. Sestra mi rekla, at si hledam lekare, protoze na endokrinologii uz zadny neni. Myslite si, ze to neni brani si pacienta jako rukojmi? To mam na stara kolena nekde behat a prosit se, aby me nekdo vzal do sve pece. Mimo to ani nevim, jaky je to lekar. Cely zivot jsem poctive delala a platila zdravotni pojisteni. Tak proc?
OTÁZKA (20.1.2011 10:47) Milan Horák
Dobrý den, zajímal se někdo, jak bude od 1.3. probíhat výuka mediků, hlavně v posledním státnicovém ročníku LF z předmětů chirurgie a interna? Školní úvazky nejpíš zůstanou, ale nejde prý učit v nemocnici konkretně u pacienta... Děkuji Milan Horák
OTÁZKA (20.1.2011 10:45) Petra Holečková, FNB Praha
Dobrý den, pane doktore, máte moji plnou podporu a důveru. Včerejší jednání zdravotního výboru v poslanecké sněmovně dopadlo katastrofálně. Někteří politici (a nejen politici) se zjevně bojí o své posty a peníze, o lidi jim nejde ani v nejmenším, proto nás očerňují v očích veřejnosti. Je nějaká další cesta, jak i my, řadoví lékaři, můžeme přesvědčovat ostatní politiky a veřejnost, že nám jde o zlepšení a očištění systému a že jde nejen o lékaře, potažmo zdravotníky, ale i o pacienty?
OTÁZKA (20.1.2011 10:45) Ivana
Vcera jsem sla na pravidelnou kontrolu po operaci stitne zlazy do Vinohradske nemocnice. Sestra mi rekla, at si hledam lekare, protoze na endokrinologii uz zadny neni. Myslite si, ze to neni brani si pacienta jako rukojmi? To mam na stara kolena nekde behat a prosit se, aby me nekdo vzal do sve pece. Mimo to ani nevim, jaky je to lekar. Cely zivot jsem poctive delala a platila zdravotni pojisteni. Tak proc?
OTÁZKA (20.1.2011 10:43) Luboš
Dobrý den, držím lékařům palce. Nepodařilo by se prosadit odvysílání "krásného" diskusního pořadu s V. Klausem z roku 1996 v některé ze zpravodajských relací v televizi. Pak by už snad opravdu všem bylo jasné, že lékařům a ostatním zdravotníkům jiná možnost řešení nezbývá. Díky
OTÁZKA (20.1.2011 10:42) Honza
Heslu - Kdo nepodporuje lékaře ten podporuje korupci - trochu nerozumím. Koho korumpují farmaceutické firmy? Pacienty? Kdo jezdí na prezentace těchto firem do exotických krajin? Kdo se v nemocnicích mimo jiných vyjadřuje k nákupu lékařského vybavení? Opravdu si myslíte, že přidání peněz na platy vymítí korupční prostředí?
OTÁZKA (20.1.2011 10:41) Jirka
Pane doktore, už jen nadpis "Vydírají nás lékaři, nebo jsou v právu? "je zavádějící a je klasickou ukázkou manipulace a dezinformace veřejnosti. Kdyby si daly média skutečnou práci a rozjely se do českých špitálů a popsaly reálný stav tak by hned bylo vše jasné. Mám bohužel podezření, že je to na politickou objednávku. 20 let sanovat zdravotnictví platy zdravotníků jen proto aby politici měly "klid na práci" je dlouhodobě neudžitelné. O skutečném rozkrádání se ale nikde nepíše, ale co je nejdúležitější, tak to nikdo neřeší.
OTÁZKA (20.1.2011 10:40) Petr z Ostravy
Pane doktore, myslíte si, že ministerstvo zdravotnictví učinolo vše pro analýzu skutečních důvodu aktuální krize zdravotnictví, nebo jen dělá všechno pro zachování status quo a nechce ukrojit z penězovodů pro finančníky a majitele soukromních nemocnic a tím jim logicky následně nesnižovat zisky (které by jinak mohly býti vyplaceny zdravotníkům...)
OTÁZKA (20.1.2011 10:35) Kateřina Machalová
Vážený pane prezidente, jsem lékařka na MD, v akci D&O máte moji plnou podporu. Můj dotaz se týká specializačního vzdělávání lékařů. Myslíte si, že je šance, aby se vrátil zpět dvoustupňový systém atestací, jako tomu bylo před rokem 2004? Z informací, které mám od ostřílených starších lékařů vím, že tento dvoustupňový systém byl zcela korektní a v souladu se systémem vzdělávání lékařů v rámci států EU. Nový systém, jak je nastaven, je zejména z pohledu lékařek velmi diskriminující. Děkuji a zdravím.
OTÁZKA (20.1.2011 10:32) Michal Hromek
Pane doktore, odborná veřejnost z řad jiných profesí pohlíží na iniciativu Děkujeme, odcházíme rozpačitě a v řadách nejširší veřejnosti vládnou rozporuplné názory více kritické a odmítavé. Co je možné udělat v rámci kampaně, aby došlo k pochopení problematiky a uvědomění veřejnosti, že se to svým způsobem týká každého z nás? A že když se to podaří, vznikne demokratický precedent či příklad i pro ostatní profesní skupiny… Děkuji Mich
OTÁZKA (20.1.2011 10:29) Antonin.Sebek
Pan ministr Heger bydlí nedaleko ode mne. Je to velmi skromný a pracovitý člověk. Pro FN Hradec Králové toho hodně udělal. Je to první skutečný manažer na tomto postu. Takže se ptám: 1/Proč mu házíte klacky pod nohy, je v tom nějaký záměr? 2/Když už jsem u těch klacků: neměl byste se mu omluvit za svůj klackovitý projev v Parlamentu ČR? Ano či ne?
OTÁZKA (20.1.2011 10:22) J. Novák z Náchoda
V Česku se nic neutají. Ani skutečné platy lékařů - včetně kombinace příjmů z nemocniční a soukromé praxe. Můj obvoďák mne vždy pošle na takové "kolečko" k několika specialistům. Ani fakt, že přestože je tady lékáren pětkrát tolik než za sociku, žádná dosud nezkrachovala. Generická léčiva jsou tady zřejmě zakázána ... Ani náročnost nočních a víkendových služeb. Ani "nezbytnost" malých nemocnic. Ani fakt, že i po odchodu 4 tisíc lékařů jich tady na tisíc obyvatel nebude méně než ve Velké Britanii. Otázka: Má pravdu Váš předchůdce a vzor MUDr. Ráth, když ví, že všechno špatné je k něčemu dobré a tato akce sama o sobě naučí nás, potomky Dalibora, housti? Možná budete mít jiný názor než on. Je třeba zkusit kdo má pravdu. Proto Vám děkuji. Odejděte.
OTÁZKA (20.1.2011 10:18) Milan Zedka
Dobry den, pane doktore. Vase akce, krome poukazani na problem zdravotnictvi, nastavuje zrcadlo cele spolecnosti. Kazda zajmova skupina reaguje po svem: vlada a prezident Klaus maji strach, ze vas vyuzije levice (nenechate se, ze ne?), obcane se (pravem) boji zhorseni pece, nekteri reditele nemocnic a vyse postaveni lekari ztraty pozic, firmy snizeni odbytu… Misto diskuse hazi medialni nesmysly (zajistime akutni peci) a blato. Kdyz dovede prezident Klaus (jindy clovek racionalni) zneuzit citat z Dyka, cekam uz jen dopis od brigady soc. prace z Ostravska. Chytra vlada by pochopila akci Dekujeme, odchazime jako zoufalou formu stavky (ne jako vyzvu k odchodu do ciziny) a vyuzila ji jako motoru kyzene reformy. Neudela-li to, ztraci klicoveho spojence v nemocnicich, kde ceka i pravem nespokojeny stredni zdravotnicky personal. Odliv bude mozna ne masovy, ale dlouhodoby a hlavne zamrzne priliv lidi do sektoru. Existuje nejaka osobnost, mimo zdravotnicvi, ktera by toho mediim a spolecnosti v klidu prednesla?
OTÁZKA (20.1.2011 10:16) Otakar Jouza Praha
Pane doktore, Váš boj proti korupci je pouze zástupný problém, se kterým jste se vytasili později aby veřejnost lépe strávila Váš skutečný boj a to za více peněz. Vždy je slyšet, jak vysoké jsou platy lékařů třeba v Německu, ale je potřeba také říci, jak tam je drahé studium. Vy jste vystudovali bez finanční spoluúčasti a tak by bylo slušné ten dluh nejdříve zaplatit a pak teprve odejít.
OTÁZKA (20.1.2011 10:06) J. Kliment
Pane prezidente - stav lékařský by měl být , i podle Vašich vyjádření, jakousi elitou národa. To samo o sobě předpokládá určitou apolitičnost, nadhled. Myslíte si že zneužívání lékařů v politickém boji je správné? Slyšel jste někdy výraz "Noblesse oblige "? Zamyslel jste se někdy nad jeho významem ve vztahu k povolání lékaře? Děkuji.
OTÁZKA (20.1.2011 10:06) Jiří Plaček, Kutná Hora
Mám tři otázky: 1/ Uvědomujete si, že Vaše snaha bránit příchodu lékařů ze Slovenska už je hodně přes čáru? Já Vás na to, pane prezidente, tímto upozorňuji. 2/Pochybuji, že by naši lékaři masově uměli italsky, španělsky, portugalsky nebo dokonce francouzsky. Otázka: To jsou na tom němečtí a britští pacienti tak špatně, že potřebují najednou tolik doktorů? A hlavně ty na druhou galerii při operacích? 3/Můžete říci, pane kolego, kam půjdete Vy? Rád bych to věděl. Přeji šťastné pořízení v zahraničních lékařských odborech.
OTÁZKA (20.1.2011 10:01) Anonym
Vaše snaha bránit příchodu lékařů ze Slovenska už je hodně přes čáru, na to Vás, pane prezidente, upozorňuji.
OTÁZKA (20.1.2011 10:01) Karel Prokopič, Praha 7
Jestliže hodláte vyslat někam do západní Evropy tisíce lékařů, už jste jim řekl, že tam budou působit něco jako "stávkokazi"? To jest, že právě oni budou snižovat platy tamních felčarů? Dotaz tedy zní: Sdělil jste tento faktor našim lékařům při Vaší verbovce? Ano nebo ne?
OTÁZKA (20.1.2011 9:56) Šťoural
Pozdě podaná poslanecká (ne)iniciativa Bc. Šnajdra na prodloužení 7% snížení cen léků leží ve sněmovně (pojišťovny to bude stát cca100 mil. Kč měsíčně. Nyní se stejným návrhem přichází vláda. Hned máme tedy 2 návrhy. Nezaspal někdo??
OTÁZKA (20.1.2011 9:55) Zdeněk Vacka
Držím lékařům palce, ať jim to konečně vyjde. Jsem také vysokoškolák a vím , co obnáší studium na vysoké škole, byť technického rázu. Lékařská fakulta je snad nejtěžší studium, a když vidím nástupní platy, je mi smutno z toho, kam jsme to dopracovali za 20 let. Že si komunisté nevážili inteligence bylo špatné, nyní se s tím pokračuje u doktorů a učitelů. Přitom je třeba si uvědomit, že například na vesnici farář, doktor, učitel byl vždy vrcholem vzdělání. Nyní lékařům doporučujeme, aby šli pracovat do ciziny. Těm, jejichž studium bylo nejnáročnější a nejdražší. To opravdu chceme, aby se opakoval rok 48 nebo po 68, kdy inteligence odcházela do ciziny? Proč drží pojišťovny tolik miliard a kolik peněz se spotřebuje na jejich provoz. Tím jak vznikaly, bylo vidět, jak lukrativní job to byl a je. A to jsou ty peníze, které chybí jinde. Žádná referentka na pojišťovně by nedělala za tolik jako má doktor nástupní plat. Díky věku také již navštěvuji lékaře a nemohu říci, že by se ku mě chovali špatně - za celý svůj život jsem se s tím nesetkal - každý se mi snažil pomoci, za což jim děkuji. Vím, jakou péči věnovali i mé matce do 92 let. Proto buďme rádi, že je máme a zaplaťme je. A zašlápněme pijevice - poj....... . Pokud vím na Slovensku již v tomto duchu něco provedli.
OTÁZKA (20.1.2011 9:53) Vysokoškolák
Jsem VŠ oboru telekomunikací. Přechodem drátových telefonů na mobilní, nás všechny VŠ nad 50let propustili a nové mob.tel. spol. nepřijaly, protože nová technologie potřebuje mladé. Ptám se: 1. O kolik by měl mít více MuDr než Ing. technického směru? 2.Myslíte si, že lidské tělo, léky a přístroje se mění rychleji než elektrotechnika a sofware, a proto se lékaři musejí vzdělávat více? 3.Myslíte si, že lékaři nad 50let jsou více ohroženi výpovědi než VŠ technických oborů? 4.Stotožňujete se s helem: Náš odchod Vaše smrt?
OTÁZKA (20.1.2011 9:49) Jindra z Hradce Králové
ČR by se mohla stát bezplatným školištěm lékařů Evropy a přitom sama nemít lékaře pro své obyvatelstvo. Ví se, že vystudovat medicinu, zejména stomatologii je nákladově velmi drahé a řada rodin na Západě si to nemůže dovolit. OTÁZKA: Jste pro rovnici- platit za studia a v plné výši za knihy, ubytování a stravu a pak mít platy na úrovni EU? Nebo pro rovnici studovat zadarmo a pak utíkat jinam? Bez ohledu na korupci, tahle rovnice na západ od nás platí.
OTÁZKA (20.1.2011 9:47) Janek
Pane Kubku, lékaři se většinou hlásí k pravici. A najednou si najmou za vysokou odměnu profláknutého komunistického vyžírku a novináře Hrabovského. takže opět "účel světí prostředky" ?
OTÁZKA (20.1.2011 9:43) Jan
Dobrý den, přemýšlel jste někdy o výrazu "lidskost" ? Podle mne jste hyena posedlá funkcí a mocí.
OTÁZKA (20.1.2011 9:42) JIŘÍ ŠRÁMEK, 737930989
Když ostatní profese mají 3x nižší plat jako je v EU,je logické že stát nevybere na daních tolik,aby mohl jednu skupinu preferovat,oproti těm,co na ni platí!Není ale čas na změnu vybírání pojistného,že by peníze co platí stát a zaměstnavatelé,dostal každý občan a platil by své nemocnici z nich paušální platbu a státu jen nějakou část?Ušetřilo by se na správě pojistného.A stoupl by význam komerčního připojištění!
OTÁZKA (20.1.2011 9:39) Ludmila
Vážený pane Kubku, souhlasím s požadavky lékařů a patřím k těm, kteří si přejí, aby je ošetřovali spokojení a odpočatí lékaři. ALE: Současnou situaci nezavinili pacienti, kteří budou postiženi za něco, co nezpůsobili. PROTO by bylo lépe směrovat nátlakovou akci na ty, kteří se na vzniku nepříznivé situace V MINULOSTI I NYNÍ podíleli a podílejí.
OTÁZKA (20.1.2011 9:37) Landa Jos.
Dobrý den,proč jednou bráníte p.ministra zdravotnictví,potom mu nasazujete psí hlavu,to bylo naposledy v senátu ?Bylo to od Vás dost drsný.Proč tato akce nepřišla za ministrování p.Ratha? Děkuji.
OTÁZKA (20.1.2011 9:37) Petr Rejsek
Dobrý den! Souhlasím, že české zdravotnictví, asi jako celá společnost, je prorostlé korupcí, a že se peníze ztrácejí v nákupech předražených přístrojů a léků! Korupce je pro společnost problém srovnatelný s rakovinou, mohu-li použít takového přirovnání! Jak Vy a ČLK vnímáte, že vina je velmi často i na straně samotných lékařů, že si řada (určitě se nejedná o několik jednotlivců!) z nich postavila na tomto "druhou živnost", že se mnoho z nich v tomto prostředí pohybuje s profesionalitou nejsprostších trhovců? Zdravím! P.S. Mám mezi lékaři mnoho a mnoho výtečných přátel, které považuji za velmi pracovité a skvělé profesionály, a naprosto nemám problém s jejich mimořádným ohodnocením (např. v porovnání s mnohdy naprostými amatéry a neuměteli nám vládnoucími, na úřadech atp.), nicméně moje otázka zůstává.
OTÁZKA (20.1.2011 9:36) Jan Píštěk
Pane prezidente, jestliže se nyní všichni politici napříč politickým spektrem shodují nad legitimitou požadavků lékařů na zvýšení jejich ohodnocení, není pak narovnání platů lékařů a všech zdravotníků základní podmínkou začátku reformy zdravotnictví? Myslím, že právě pokřivení v cenotvorbě a ekonomice zdravotnické služby bylo hlavním důvodem dosavadního "nesystému" českého zdravnotnictví a chaosu v úrovni zdravotního pojštění jednotlivých plátců. Děkuji.
OTÁZKA (20.1.2011 9:33) robik
dobrý den, proč lékaři nechtěli přidat když byl ministr p. Rát ,ten by jistě peníze našel. Takhle to vypadá jako akce na podporu sociální demokracie.
OTÁZKA (20.1.2011 9:27) Patrik
Není Vám hanba v době, kdy se všichni musíme uskromnit a zvýšit výkony, aby jste nás vydírali a museli Vám přidávat na Váš již tak vysoký blahobyt? Co kdyby my jsme začali stávkovat a přestali vám plati i odvody a sabotovali všechny důležité infrastruktury státu? Uvědomujete si vůbec, co děláte za svinstvo? Určitě ne, chudáku.
OTÁZKA (20.1.2011 9:26) Milan
Dobrý den pane Kubek, fascinuje mě,že za vlády sos.dem. a zvláště za ministrování Dr.Rátha jste mlčel jak ryba,naopak jste ministrování Dr.Rátha skoro až kamarádsky podporoval.A to včetně rozkrádání a korupce za vlády ČSSD.I Dr.Ráth si škrábnul.A teď kdy se to začíná trochu hýbat a rovnat vyvoláte se soukmenovci téměř revoluci. Chápu Vaše postoje,ale slušně řečeno - nejsou fér!!!
OTÁZKA (20.1.2011 9:21) Obyčejný člověk
Proč obyčejným lidem neřeknete, že nechcete jejich peníze ale peníze, které z veřejného zdravotního pojištění 20 let nemorálně tečou do kapes partajních kmotrů??
OTÁZKA (20.1.2011 9:15) Pavel Vrána
Pane prezidente, akci "Děkujeme,odcházíme" chápu jako boj lékařů proti korupci ve zdravotnictví, resp. v celé naší společnosti. Je pravda, že pokud ministerstvo zdravotnictví omezí plýtvání finančními prostředky v resortu, zabrání zdražování léků a zamezí předraženým nákupům v nemocnicích tak na zvýšení platů nemocničních lékařů nebudou třeba žádné další prostředky ze státního rozpočtu ??
OTÁZKA (20.1.2011 9:05) Martina Kučerová
pane doktore , vysvětlete prosím lidem , kteří stále nechápou , že lékař má někdy i 3 úvazky kromě toho , že splňuje přesčasové hodiny nastavené zákoníkem práce a hlavní pracovní poměr má ještě DPČ na služby a také dohodu na výuku . Stále je zde pomyslné 50 000 průměrný plat , ale že to je za práci 3 lidí to nikdo už slyšet nechce . To jsou normální pracovní podmínky ? Děkuji
OTÁZKA (20.1.2011 9:04) HonzaH
Pěkný den, uvědomujete si, že výsledkem vaší, jistě oprávněné snahy, může být opak toho o čem mluvíte? Padne-li ministr, tak vzniklá situace jistě přijde vhod právě těm firmám a skupinám, které silně profitují z předražených zakázek (stavby, léky, přístroje) a určitého chaosu na ministerstvu. Bude-li navíc přidáno pár korun i lékařům, tak se tlak proti korupci jistě sníží a nakonec se vše, byť v jiném kabátě, vrátí do starých kolejí. Můžete nemít spoluvinu na takovém výsledku?
OTÁZKA (20.1.2011 8:58) Agáta Mládková
Jako protestující lékaři v malé nemocnici (Liberecký kraj) jsme ze strany krajských představitelů státní moci vystavováni nekompromisním ultimátům a hrubému vydírání za účelem dosažení zpětvzetí našich výpovědí. LOK-SČL byl v médiích opakovaně napaden, že zastrašuje své odpůrce, lékaře, kteří výpověď nepodali. Toho jsme se u nás nikdy nedopustili. Přesto nám je opakovaně vyhrožováno, že jesliže výpovědi nepodáme, postarají se mocipáni například o to, abychom jako lékaři už pracovní uplatnění nenalezli v rámci kraje nikde. To má být základ vyjednávání? Ví o těchto praktikách pan ministr Heger? Pro nás však naopak další eskalace ponižujícího zastrašování znamená jediné - vytrvat.
OTÁZKA (20.1.2011 8:58) MUDr. Jan Zagroba
2 otázky: 1. Vážený pane prezidente, po vyhraných volbách odešla z ČLK Vaše protikandidátka můžete se prosím vyjádřit k této situaci - byl jste označen za původce této "odplaty", jak ji nazývají Vaši odpůrci včetně např. prof. Pirka. 2. Předpokládejme že bude naplněny body kampaňe Děkujeme - Odcházíme (těžko asi všech 13) a lékaři neodejdou, jakým směrem by se dále měla ubírat reforma našeho zdravotnictví a co pro to hodláte vy sám udělat? Děkuji za Vaše odpovědi.
OTÁZKA (20.1.2011 8:55) Vladimír
Vážený pane doktore, dobrý den. Dal jste vy sám osobně výpověď? Pokud ne tak proč? Děkuji.
OTÁZKA (20.1.2011 8:53) JIŘÍ
PANE KUBEK ,JE MI 73 ROKŮ ,PÁNI LÉKAŘI CO STUDOVALI ZA NAŠE PENÍZE,AŤ JE VRÁTÍ,BUDE DOST PENĚZ PRO TY CO ZŮSTANOU. CO VY NA TO ?
OTÁZKA (20.1.2011 8:46) Petr Vysloužil
Pane prezidente ČLK je garantem kvality lékařské péče, jak sám jste mnohokrát pronesl. Jakým způsobem bude ČLK garantovat kvalitu péče po 1. březnu? Jak bude ČLK postupovat proti lékařům, kteří se podle závěru revizní komise ČLK dopustí v nedostatečně personálně vybavených zařízení profesionálního pochybení?
OTÁZKA (20.1.2011 8:45) Tomáš Preininger
Není zvláštní, že na straně odpůrců akce Děkujeme, odcházíme vystupují ve sdělovacích prostředcích lékaři vysoce postavení, kteří mají vlastní "korýtka", jsou zavázáni režimu a politikům, často jsou v roli zaměstnavatelů dalších lékařů...
OTÁZKA (20.1.2011 8:44) Chomý Bělásek
Pane prezidente, nepřijde Vám nemorální, že již tak předražená zdravotní technika zaplacený z dotačních titulů MZ ČR a Krajů (tedy peněz daňového poplatníka) je podruhé zaplacena cestou úhrad ze zdravotní daně (pojištění) téhož občana? Že ji tedy zaplatíme 2x??
OTÁZKA (20.1.2011 8:32) Bílý Ataman
Z jednání zdravotního výboru sněmovny, cituji "Zatímco odboráři dělají svou práci, současné vedení komory vede tuto stavovskou organizaci na scestí, protože svou podporou hromadným odchodům lékařů hájí zájmy jen vybrané skupiny svých členů," Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/heger-jednal-hodiny-s-poslanci-ti-jej-nakonec-podporili-pgl-/domaci.asp?c=A110119_153803_domaci_hv Proč jste jim neřekl, že kee zklidnění dramatické situace stačí málo. Nečekat na to, až vybereme chybějící prostředky od pacientů, zvýšit cenu práce zdravotnického personálu a snížit nemorální úhrady za technické vybavení v příslušné vyhlášce (seznamu výkonů) a tak přesměrovat penězovody od překupníků zdravotnické techniky a zvlášť účtovaných materiálů ke zdravotnickému personálu.
OTÁZKA (20.1.2011 8:31) Milan Chlápek
pane doktore, osobně si myaslím, že Vaše akce "děkujeme, odcházíme" je sprostým vydíráním. A tak velím: Děkujeme, jděte do pr...yč!
OTÁZKA (20.1.2011 8:29) Nováková Milena
Proč se stále mluví o event.prohloubení dluhu státního rozpočtu, když by se oprávněné platové požadavky řešily ze zdravotního pojištění a na státní rozpočet by to nemělo žádný vliv? Děkuji, fandím lékařům a držím palce.
OTÁZKA (20.1.2011 8:24) Honza
Dobrý den, myslím si že správný postup je nebrat výpovědi zpět a lékaře časem nahradit třeba lékaři ze slovenska nebo obkudkoliv. Myslím si, takováto forma protestu je neslušná a hraničí s vydíráním nehledě na hypokratovu přísahu, která by lékaři měla být nad zákon. Takže nakonec se i oddělí zrno od plev. Plně chápu nas.... lékařů, ale upřímně tak špatně na tom nejsou. Neviděl jsem chudého dobrého doktora. Mimochodem strůjce akce výpověď nedal protože je to srab, který ví, že by ho nevzali ani popelářům. Nesouhlasím s akcí, rozumím důvodům ale od vzdělaných lidí bych čekal konstruktivní přístup. "Kdo nepodporuje protestující lékaře, podporuje korupci," kdo tohle řekne je pitomec.
OTÁZKA (20.1.2011 8:21) MUDr. Galina Krejčová
Přeji hezký den, spíš se ptám jak ten tlak vydržíte a přeji pevné nervy. Konečně se začíná proslýchat hlavní důvod protestu, kterým je korupčnické utrácení peněz, které zdravotníci vydělají. Jsem soukromník a tak mám jasné, že musím pokrýt alespoň náklady , aby ordinace mohla fungovat. Musím se rozmyslet, do čeho mohu a nemohu investovat . Kolegové v nemocnicích mají smůlu, mohou poukazovat na plýtvání penězi při nákupu léků a přístrojů , odvážní mohou i protestovat, ale to je tak asi všechno / snad prozatím/. Na pramenech sedící žáby utrácejí nejen za léky a přístroje firem, které mnohdy nepasují k základnímu vybavení pracovišť jen proto, že nová firma nabídla "lepší podmínky" a výsledkem je vyšší cena a nutnost výměny, když původním požadavkem pracoviště bylo "opravit a dokoupit jen příslušenství stávajícího přístroje. Vyhazují se peníze až 200% původní ceny za nesmyslně drahé úklidové a stavební firmy kamarádů, které "dojí" špitály a jak a komu se odvádí "velká domů" ? Hlavně z peněz, které mohou sloužit k důstojné odměně zdravotníků a dalších zaměstnanců nemocnic. Jak je možné, že pracovník IT v nemocnici bere 100 000 Kč! a primář oddělení 40 tisíc?Proč se najímají na smlouvy stavebních firem další firmy , když to dříve bylo v pracovní náplni hospodářského oddělení nemocnice /tedy v platu úřednic/. Nyní se platí za vybrání firmy další firměš až 250 000 Kč za zakázku ? Tady jsou všude plýtvány peníze , které mohou sloužit nejen na důstojné odměny zdravotníkům, ale hlavně na vzdělávání mladých lékařů a sester. Mladý lékař si musí platit kurzy a stáže, které potřebuje k atestaci.Když má štěstí , tak to za něj platí nemocnice / až 600 Kč za den/ . Plat nastupujícího lékaře je směšnou almužnou a chtěla bych vidět profesi, kde by byl pracovník 15 hodin v kuse za 90 Kč na hodinu jako zdravotníci na operačních sálech. To co hrozí zdravotnictví je hlavně "syndrom vyhoření" lékařů a sester. Bez ocenění / i finančního/ se nadšení vytratí. Stavět výmluvy a pomluvy na POSL [tato otázka byla zkrácena]
OTÁZKA (20.1.2011 8:19) lékař
Dobrý den, jaký máte názor na hospodaření managementů pražských fakultních nemocnic? Děkuji
OTÁZKA (20.1.2011 8:17) PhDr. František Spěchal
Jsem dětský psycholog s důchodem 9571 Kč, 11 let jsem byl ředitelem ped.psych. poradny . Proč i špatný lékař má brát trojnásobek prům. platu ? Počínání lékařů z "Děkujeme, odcházíme " je evidentně v rozporu s Hyppokratovou přísahou. Budou i formálně rušit svůj slib? Nebo budou alespoň vracet investice do nich vložené? Proč nestudovali na zahraničních školách? Od dob zahájení jejich studia se jejich finanční ohodnocení určitě nezhoršilo, věděli do čeho jdou!
OTÁZKA (20.1.2011 8:14) Radek Sečka
Dobry den pane prezidente, trosku odbocim od probirane kauzy a chtel bych se Vas zeptat, jak se CLK podili na formulaci standardu postgradualniho vzdelavani. Jestli jsou uvnitr CLK specialni oborove komise (pro kazdy kmen ev. pro kazdou specilizaci 2. radu), nebo pouze jedna centralni. A pak by mne zajimalo, po kolika letech si myslite, ze by melo dochazet k automaticke obnove prezidenta CLK.
OTÁZKA (20.1.2011 8:07) Venkovan
Čtu si jednotlivé příspěvky a je až strhující, jak rychle se mně celý obrázek o DO kampani dotváří, jak do sebe všechno logicky zapadá. Zdá se, že další účastníci v psí rvačce o peníze ze zdravotního pojištění, o které se zmiňuji v jiném příspěvku, jsou například ctihodní profesoři Pafko a Pirk stojící v čele svých klinik a ústavů. Vy osobně teď kopáte za nemocniční doktory, tak jste se s nimi nedávno znesvářil. Asi byste si páni doktoři měli udělat pořádek mezi sebou a nebrat si pacienty jako rukojmí. Nemám pravdu?
OTÁZKA (20.1.2011 7:49) Dalimil
myslím, že by doktoři měli začít samy u sebe, důsledným odmítáním pěněz, dárků a služeb za předepisování určitého léku, nákupu určitého zařízení, preferování jistých firem....
OTÁZKA (20.1.2011 7:46) Petr Novák
Neměl by ministerstvo zdravotnictví řídit nějaký bývalý ministr školství, ti umí přidávat každý rok?
OTÁZKA (20.1.2011 7:37) A.Bocek
Pane Kubku, využívali lékaři podporující akci "děkujeme odcházíme" kongresovou turistiku a bonusy za předepisování , či věděli o předražování přístrojů ? Co udělali tito lékaři proti všem nehospodárnostem v resortu?
OTÁZKA (20.1.2011 7:00) KrejcarSt
Dobrý den.Též souhlasím s akcí "Děkujeme odcházíme".Ale s tím,že by to nemělo být formou rádoby nátlakových akcí.Vzdělaný člověk který kdekoli na Světě si myslí,že je špatně a nedostatečně ohodnocen,měl by mít možnost si své uplatnění hledat jinde.Zdravotnické profese si velice vážím a to i té české.Moje otázka je postavena na výhradách některých občanů o úhradě prostředků na vzdělání.Myslíte si,že by VZDĚLANÍ A STUDOVANÍ odborníci při nalezení pracovní příležitosti v zahraničí platit za možnost vystudování?Nebylo by tedy demokratičtější toto zavést pro všechny odevši profese nejen zdravotnické???Na druhou stranu si myslím,že pokud z ČR odejdou zaměstnanci ŠkodyAuto tak to nebude tolik znát jako když bude na přechodnou dobu chybět stejný počet zdravotníků!! Děkuji
OTÁZKA (20.1.2011 6:51) noether
Dobrý den pane presidente, já jsem kdysi pracoval jako lékař a nyní dělám, řekněme v obchodě. Rád bych zdůraznil, že pokud pracujete ve firmě, tak nikdy a nikde nedostanete zásadně přidáno, byť byste byl sebelepší a sebenepostradatelnější. Aby se situace změnila, musíte vždy odejít jinam, kde Vám ty peníze nebo jiné lepší podmínky dají a na vaše místo pak přijmou nezkušeného kolíka přesně za těch podmínek, které jste původně požadoval i vy. Platí vždy jenom to, co jste si domluvil na začátku! Já velice podporuji akci DO, ale mám obavy, zda její účastníci budou mít dostatek odvahy věc dotáhnout a osobně si myslím, že výpovědi měli být podávány pouze lidmi, kteří opravdu mají kam jít, anebo si mohou dovolit 3 - 6 měsíců nepracovat. Myslím si, že lékaři by se rozhodně neměli vracet do práce, dokud nebudou jasné a smluvní podmínky pro odměňování. Taky si myslím, že pokud se zase jako stav poděláte, tak si ty almužny a otročinu zasloužíte!
OTÁZKA (20.1.2011 6:46) Lada Stehlik, Most
Dobry den pane Koubek, jako jeden z duvodu nedostatku penez na platy lekaru je povazovana "nenazranost" vedeni nemocnic, ktere udeluje zakazky na dodavky sluzeb a materialu svym znamym. Jak je podle vas mozne resit tento problem? Existuje mechanismus, ve kterem neni prostor pro tento zpusob prihravani male domu? Omlouvam se za chybejici diakritiku a dekuji za odpoved.
OTÁZKA (20.1.2011 6:03) Venkovan
Pořád mně leží v hlavě, co je za DO kampaní doopravdy. Báchorkám o nesnesitelných a neřešitelných přesčasech nemůžu uvěřit, proč uvádím v dalších příspěvcích. Mnohem logičtější vysvětlení mně přijde taková verze, že o konstantní balík peněz ze zdravotního pojištění se rve několik psů. Jsou to například nemocnice, praktičtí lékaři, ambulantní specialisté, farmaceutické firmy, dodavatelé zdravotnické techniky a další. V této rvačce se dostali nemocniční lékaři do nevýhodné pozice a chtěli teď by urvat víc pomocí DO kampaně, a tak si jako rukojmí berou pacienty. To by mně ale přišlo jako pěkná prasárna, nemyslíte?
OTÁZKA (20.1.2011 5:55) Jan Balcar, Plzeň
Vláda nemůže splnit Vaše požadavky, protože by to byl precedens. Kdyby přidala na platy nemocničních lékařů, druhý den by se ozvali všichni ostatní státní zaměstnanci a každý by chtěl plat jako v Německu. Jestli to není jasné Vám, tak všem okolo ano. Otázka zní: Máte plán B? Dobrý vůdce stáda jej vždy má, jinak by jej zdivočelé stádo snadno mohlo ušlapat.
OTÁZKA (20.1.2011 5:03) Tomáš Vlček
Jak máme rozumět vašemu veřejnému vyjádření, že lékaři pobírají "často mzdy nižší než minimální"? Nepředpokládám, že by lékaři pobírali 8.000 Kč. Pokud to bylo myšleno obecně, přijde mi to velmi hloupé a divil bych se, kdyby vás pan ministr vůbec mohl brát ve vaší argumentaci vážně - jaká je nižší mzda než minimální?
OTÁZKA (20.1.2011 1:36) Jirka
Pane prezidente, máte představu za co v IKEM utratí s firmou Kardio Port a.s. 437 700 000 Kč? Ušetřím vám rozpaky, původní rozsah zakázky byl 2 000 000 000 Kč a firma je klasická skořápka na doručitele. Možná poradí pán v motýlku, byl vládou jmenován do hodnotící komise. http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:187367-2010:TEXT:EN:HTML Díky
OTÁZKA (20.1.2011 1:09) Vl.Janovský
Podle médií bojujete jenom za vysoké platy.Podle mého bratra a jeho syna(oba lékaři-jeden ve funkci primáře,druhý sekundář) je to pouze jedna část celého souboru problémů. Pro mladé lékaře je to otázka atestací a jejich financování, atd, atd. Proč proboha necháte média i politiky ať o Vás lžou a neosvětlujete problémy zdravotnictví v celé šíři ??? To nemáte možnost jak se dostat se svou pravdou na veřejnost ???
OTÁZKA (20.1.2011 0:50) skeptik
Pane doktore, muzete mi prosim vysvetlit, proc se takovato akce (profesionalne organizovana PR firmou byvaleho komunisty a komentatora bolsevicke televize Hrabovskeho) kona prave ted, v dobe krize, vseobecneho setreni a kdyz se vlada konecne vazne snazi o velmi potrebne reformy? Tvrdite, ze hodlate resit stav, ktery uz trva velmi dlouho. Proc jste tedy neprotestovali v dobe konjuktury kdy byla financni situace statu lepsi a i vase pozadavky mnohem pruchodnejsi? Takto totiz nadelate vic skody nez uzitku, protoze to muze spustit lavinu podobnych pozadavku a cele to pusobi spise jako snaha reformy znemoznit. Take bych rad vedel odkud jsou penize na platbu PR firme soudruha Hrabovskeho. Podle mych informaci jde v soucasne dobe o 4 miliony.
OTÁZKA (20.1.2011 0:48) Martin Foldyna
Začínám Vás obdivovat. Kde berete sílu s klidem odolávat nenávistným útokům?
OTÁZKA (19.1.2011 23:33) milan
prosím o jména lékařů, kteří odchází. nechci je v budoucnu obtěžovat.
OTÁZKA (19.1.2011 23:10) clay
držím palce!!!!!!!!!!!!
OTÁZKA (19.1.2011 22:09) obcanka
Moc si vazim Vasi prace a preji hodne sil. Pouze retoricka otazka: Proc si tolik lidi neuvedomuje, ze bojujete hlavne za ne? Kazdy obcan je potencialni pacient. O co tem lidem jde? Vzdyt jsou sami proti sobe. Proc zamenuji Vas boj s korupci s vydiranim. Z medii je mi spatne. Pritom jini lide se chovaji na hranici zlocinu, kdyz nechavaji zachazet riziko ohrozeni vsech tak daleko. Nepochybuji o Vasem uspechu.
OTÁZKA (19.1.2011 21:58) m.Lukáč
Jaktože až teprve dnes odbory vědí, že v čs. zdravotnictví vládne korupce (nákupy, léky ap.). To do roku 2010 bylo vše křišťálově čisté?
OTÁZKA (19.1.2011 21:52) Martina
Podle dostupných informací jsoou soukromí lékaři často velmi dobře placeni, záleží však na konkrétní smlouvě s pojišťovnou, vy sám jste soukromý lékař, jak vidíte penalizace některých specialistů a praktiků? může se jednat o snahu zlikvidovat je a zavést zde řetězce? Pane prezidente, co si myslíte o myšlence, že i cena atestovaného lékaře -zaměstnance v ambulantní privátní sféře by měla mít určitou, nepodkročitlnou hranici? Ještě si dovolím odkaz na zajímavé dokumenty ohledně stávající situace, které se často nedostaly do veřejných sdělovacích prostředků: http://www.facebook.com/dekujemeodchazime?v=photos&so=15 http://www.facebook.com/photo.php?fbid=1798941455911&set=o.145078715527404 prosím, dejte si s tím práci a opravdu si to přečtěte, je to často vtipné a je tam spousta zajímavých myšlenek. děkuji a doufám, že se situace změní a v ČR začne platit za opravdové věci - tj. např. za poctivou práci, že se přestane lhát a krást a lidi se přestanou hrbit. Na druhé straně, že ukradené peníze se začnou vracet a že nadměrné příjmy se začnou snižovat. Good luck
OTÁZKA (19.1.2011 21:42) Tereza
Dobrý den , pane doktore.Nedejte se urážet lidmi, kteří neznají ani pravovopis .Nestojí vám za to.A DRŽÍM PALCE,určitě to dopadne dobře pro lékaře.Terezka
OTÁZKA (19.1.2011 21:35) Martina
Pane Kubku, jsem lékařka ve výpovědi, ale nikoli odborář. Myslím si, že je nutné konečně navýšit platy lékařů proti ostatnímu personálu nemocnic, protože mají mnohem větší odpovědnost a náročnější přípravu, ale uznávám, že i ostatní personál by měli dostat přidáno, až se rozběhne reforma. Nicméně skok v platech léakřů by měl podle mne přijít teď, aby se vůbec reforma mohla připravit. Za stěžejní kroky reformy považuji nový sazebník, standardizaci výkonů (ale určitě ne podle tht sazebníku), podrobné zveřejňování dat o platbích pojišťoven dle jednotl. segmentů a specializací atd., nastavení sítě zdravotnických zařízení a zavedení odpovědnsoti pacienta a také možnost vyloučit ze systému nekvalitní lékaře. Je potřeba podchytit stávající lékaře a tam, kde by docházelo k rušení ZZ najít pro ně jiné uplatnění, byla by škoda ztratit erudované odborníky. Souhlasíte? Má další otázka zní: Jak by konkrétně mělozvýšení platů vypadat? podle mne má být základ pro atestovaného(tj. plně odpovědného lékaře) 40000 Kč a další navýšení má být dle konkrétního oboru a druhu práce. souhlasíte?
OTÁZKA (19.1.2011 21:30) lékař Pavel
Děkuji ještě jednou za to, že jako prezident České lékařské komory takovýmto profesionálním způsobem vystupujete za lékařský stav. Otázku spíše pro vysvětlení ostatním - Mohou peníze, které dostanou lékaři jako spravedlivou odměnu za svou vykonanou práci zvýšit prestiž lékařského stavu. Kdy končí výjimka na práci přesčas v ČR, výjimka, po jejímž skončení v Německu chybí velké množství lékařů. Děkuji Pavel
OTÁZKA (19.1.2011 21:26) Ladislav Kalina
Dobry den, pane doktore. Muzete mi, prosim, rici, zda mate informace, ci si MZ nenajalo v posledni dobe take nejakou medialni agenturu, kdyz se zacaly tak houfne objevovat clanky proti pozadavkum lekaru? A jeste bych se rad dovedel, co si myslite o vyroku ministra Hegera, ze pokud to pomuze, ze odstoupi? Neni to nahodou priprava na zadni vratka: "Nechame ho tam delat mrtveho brouka do puli unora a pak odstoupi. A az se to vsechno v breznu sesype, tak se rekne spolecnosti (pacientum), ze za to nemuze vlada, ale jenom on a s doktorama si pak nejak poradime?" A pro vseobecne medialni osvezeni: muzete, prosim, casti nasi zavistive a neprejici spolecnosti jeste zdelit, zda se mesicni prijem specialistu, lekaru jako je pan profesor Pirk a Benes, skutecne pohybuje nad desetinasobkem republikoveho prumeru? Tito doktori na me pusobi svymi vyroky v mediich dosti vytrzeni z lekarske reality a nebo je za jejich postojem neco jineho...? Drzim Vam palce a vsem doktorum, kteri nesou svoji kuzi na trh, take. Videl jsem Vasi tiskovku a mate moji plnou podporu. A take verim, ze pokud se v resortu presunou finance na lepsi ohodnoceni zdravotniku, tak razem bude mene prostredku na korupci. S pozdravem ing. L. Kalina
OTÁZKA (19.1.2011 21:12) petrmole
Proč tato vyděračská akce neproběhla v době vlády ČSSD, když „země prosperovala“? Že byste nechtěl dělat problémy svému kumpánovy Ráthovi ? Abych nezapomněl, v neděli jste se opravdu zesměšnil, nechci napsat, že jste ze sebe udělal šaška, těmi kecy o tom, jak vám jde o úhradovou vyhlášku…blablabla. Od začátku vám nejde o nic jiného než prachy! Hezky Vám to řekl druhý diskutující:-) Závěrem jedno konstatování: pokud budou doktoři léčit tak, jak léčí tady, tak je ve vysněném Německu pozavírají během měsíce! Měli byste jim začít šetřit do nějakého speciálního fondu. Kdyby jste nevěděl o čem je řeč, zajděte si někdy do nemocnice.
OTÁZKA (19.1.2011 21:08) Pavel
dobry den, jak dlouho podle vas potrva, nez i u nas budou lekari mezi nejlepe placenymi profesemi? A jak je vubec mozne, ze jste to nechali tak daleko zajit? Vzdyt vestina lidi ani neuveri, tem zpravam o 0,1 uvazcich nebo tem kvantum nadcasove prace...Co rikate na to, ze pan ministr chce zacit resit korupci od spoda? Budou sekundarni lekari povinne odevzdavat tuzky a blocky od farmafirem? Zatimco napr. prof.Benes bude dale jezdit na kongresy za penize od farmafirem (jak na sebe prozradil v rozhovoru pro konkurencni denik)? dekuji za odpovedi s pozdravem Pavel
OTÁZKA (19.1.2011 20:40) Ivan
Zdravím.Kdo nutí lékaře pracovat přesčasy?Kdo nese odpovědnost za to, když unavený lékař udělá chybu a odnese to pacient?Je to lékař?Jakou roli v tomto případě hraje pacient?Je pacient v tomto případě v roli oběti systému, který si sám platí?
OTÁZKA (19.1.2011 20:31) Nováková
V některých státních institucích běžně funguje, že přichází balík peněz na investice, provoz a balík peněz na platy podle počtu zaměstnanců. Z položky peníze na platy nelze čerpat peníze na nic jiného. Podle vašich slov to zřejmě v nemocnicích funguje jinak - jak?. Jaký význam mají limity od zdravotních pojišťoven pro lékaře. Když pacient péči stejně potřebuje a dříve či později je mu stejně poskytnuta? Jak by měla vypadat reforma vzdělání lékařů?
OTÁZKA (19.1.2011 20:23) miki
jaký kompromisní mzdový návrh by lékaře uspokojil, aby od protestní akce ustoupili?
OTÁZKA (19.1.2011 20:08) Venkovan
Před chvílí jsem sledoval na youtube interview s vámi ze 17.1.2011 na jakési Deník televizi. Dlouze jste tam rozváděl neřešitelné přesčasy nemocničních doktorů v současnosti. Mám tomu rozumět tak, že pokud dostanou lékaři od 1.3. přidáno, že budou těchto přesčasů ušeřeni? Neblufujete trochu? Jsou-li problémem přesčasy, zamyslete se nad snížením přesčasů, na to nepotřebujete peníze. Jak je to asi s těmi přesčasy doopravdy, jsem napsal do jiné otázky už dříve.
OTÁZKA (19.1.2011 19:36) Karel Dopil
Pokud teda lekari nechteji odejit, proc nazvali svou akci dekujeme, odchazime? vidim v tom dost zasadni semioticky rozpor. Diky za odpoved, i kdyz tusim, ze se ji asi nedockam.
OTÁZKA (19.1.2011 19:32) Jana Polášková, Uh.Hrradiště
Doporučuji lékařům dodržení slibu odejít. Je dobrá zkušenost o práci mimo naši republiku. Jen mě mrzí, že do dnšního dne se nikdo nezabýval tím, kdo a kolik platí pacient přímo zdravotníkům nebo personálu platí přímo n ebo pozornostmi.. Mám o tom vlastžnízkušenosti, přestože péče neodpovídala vážnému zdravotními stavu.
OTÁZKA (19.1.2011 19:31) noether
A ještě si Vás dovolím požádat o komentář na můj názor na nadstandard. Já totiž tvrdím, že nadstandardem, na který Česká republika prostě nemá jsou všechny ty drahé transplantace čehokoliv, Benešův operační sál v UVN za 300 mega a jemu podobné, jakýkoliv lék v ceně nad 50 000 za rok a v neposlední řadě celý IKEM. Já si prostě myslím, že všechny tyto drahé hračky by měly být buďto zrušeny, anebo placeny pouze a jenom z vládních a jiných grantů, pokud o ně stát opravdu stojí. Rozhodně by se na jejich chodu ale nemělo svým rozpočtem podílet všeobecné zdravotní pojištění.
OTÁZKA (19.1.2011 19:17) noether
Dobrý den pane předsedo, víte jský je rozdíl mezi reformou důchodů a reformou zdravotnictví? Reforma důchodů se zaplatí ze zvýšeného DPH, reformu zdravotnictví zaplatí doktoři! Jinak Vám chci jako bývalý lékař popřát, abyste vydrželi a hlavně nepřistupovali na nějaké neučité a vágní sliby. Jedinou reformou, která je na pořadu dne je reforma lékařských platů a jediným akceptovatelným slibem je oboustranně akceptovatelná vládní vyhláška o minimální výši lékařských platů podle kvalifikace a délky praxe.
OTÁZKA (19.1.2011 18:49) Novotny Vladimir
Nemam otazku na p.Dr.Kubka,pouze konstatuji_byli jste to vy lekari,kteri jste ignorovali a sabotovali jakykoliv pokus o reformu zdravotnictvi a dokonce jste klesli tak,ze jste napomohli jeho politickeho zneuziti ,ve prospech CSSD v krajskych volbach.Sklizite to ,co jste s Dr.Rathem zaseli.
OTÁZKA (19.1.2011 18:07) Naďa
Pane prezidente jsem zubní lékařka a jsem matka dcery, která je neuroložkou v atestační přípravě. Mohu zodpovědně prohlásit, že všech 13 bodů kvůli kterým akce vznikla je pravdivých a oprávněných a máte morální podporu drtivé většiny lékařů a zdravotníků, bez ohledu jak lživě manipulují politici a média s veřejným míněním. Moje otázka zní, jak dlouho budou politici lhát a strkat hlavu do písku ? Jak dlouho bude ještě veřejnost záměrně dezinformovaná ? Co se ještě musí stát, aby konečně začali nejen žvanit a věci ve zdravotnictví řešit ?
OTÁZKA (19.1.2011 17:41) Václav
Pane doktore, máte pravdu, že politici 20 let jen slibovaly a kmotři, mafiáni a farmac. firmy se na zdravotnictví na úkor zaměstnanců v nemocnicích jen pakovali. To jen média a politici, kteří mají máslo na hlavě tomu zatím nevěří a jsou nervózně bezradní. Otázka : V případě, že vláda bude dále slepě ztrácet čas a směšně přemýšlet jak zajistit provozy nemocnic bez lékařů,jaké další kroky ma akce DO připravené, kromě výpovědí přesčasů a dodržování zákoníku práce.
OTÁZKA (19.1.2011 17:28) Marie
Jaký je mechanizmus KONTROLY spravnosti léčby. Jak se může pacient bránit proti systému "léčim - léčim - ale NEVYLÉČÍM !". Děkuji za odpověď (návod pro pacienta). Marie
OTÁZKA (19.1.2011 16:16) MUDr. Ondřej Pavlínek
Vážený pane prezidente Kubku, chci se Vás zdvořile zeptat na informace o probíhajícím konkurzu Ministerstva zdravotnictví na public relations pro zdravotnickou reformu-konkrétně na firmu AMI Communications?...Jestli uvedená PR agentura nemohla podle Vás ovliňovat veřejné mínění proti lékařům ve výpovědi za účelem vítězství v konkurzu Ministerstva zdravotnictví?...A jestli tato konkrétní agentura nevyhrála v minulosti konkurz na PR služby pro Ministerstvo obrany pro stavbu protiraketového radaru v Brdech? Děkuji předem za Váš názor k těmto informacím, které mě a mé kolegy ve Fakultní nemocnici Hradec Králové velmi zajímají.
OTÁZKA (19.1.2011 13:11) kolega
Dobrý den pane prezidente, především musím napsat, že je mi ctí, že mohu patřit do stejné lékařské komory jako Vy a jiní kolegové, kteří se rozhodli postavit proti plíživému rozpadu a rozkradení zdravotnictví ČR. Chtěl jsem se zeptat, zda si všímáte, že články plné lží a polopravd proti českým lékařům píší jedni a ti samí lidé, kteří mají nadstandardní vztahy s ministerstvem zdravotnictví. Dále se chci zeptat, zda si nemyslíte, že ministerstvo zdravotnictví by mělo naopak lékaře chránit a zastávat se jich než na ně plivat špínu, pomluvy, které se snad dají vysvětlit jen morálním hyenismem těch, kteří na něm pracují?
OTÁZKA (19.1.2011 13:11) Marie
Dobrý den pane doktore. Prosím o jasné odpovědi. 1.Je zde opravdu více lékařů než např. v Německu? Slyším, že Němci naopak lékaře hledají. 2. Budou např léčení v Německu pro lidi z příhraničí hradit české pojišťovny? 3. Mluvíte o rozbujelé korupci a předražování pomocí prostředníků. Chce s tím vůbec zde někdo něco udělat? Jak ukázala kauza Drobil, jediný kdo to odnesl byl člověk, co na rozkrádání poukázal. Není tedy za neochotou ministra něčí lobbing?
OTÁZKA (19.1.2011 13:09) Hymenius Kuropěnskij
Již pan ředtel Horák osvětlil, případně na čí pokyn proč uzavřel Smlouvu na Robota v Nemocnice sv. Zdislavy, a.s. v Mostišti?
OTÁZKA (19.1.2011 13:02) Adam
Vážený pane doktore, slyšel jsem od známých, že lékaři ve velkých nemocnicích pracují za nehorázných podmínek. MOhl by jste je specifikovat?
OTÁZKA (19.1.2011 13:01) Jan Kalina Cheb
Pane Kubku, to co předvádíte společně s organizátory této vyděračské akce, je naprostá nehoráznost.Máte jediné štěstí,že si můžete brát jako rukojmí nemocné lidi.Kdyby bylo podle mě,tak by jste si už neškrtli a museli by jste se jako organizátoři odpovídat za vaše neodpovědné jednání.Prosím Vás odejděte kam chcete, ať už je od Vás pokoj.Hlavně se už nevracejte, protože je mi z Vás na zvracení.V jiných oborech by jste šli na hodinu a neštěkl by po Vás ani pes.
OTÁZKA (19.1.2011 12:52) StandaT
Pane Kubku, jak mám, jako občan, vidět jakési viníky mimo zdravotnictví, když zdravotnictví je v rukách samotných lékařů? Ministři jsou obvykle lékaři, zdravotní radové na hejtmanstvích jsou lékaři, zdravotní výbor v PS je v rukách lékařů, zpravodajové k zákonům jsou lékaři, lékovou politiku víceméně určují primariáty a ne management nemocnic, požadavky na přístrojové vybavení také vycházejí z porad primářů... Nechápu to.
OTÁZKA (19.1.2011 12:46) Zdena Homolkova
Pane doktore,chápu to správně,že je vlastně málo nemocničních lékařů,protože když připočtu teoreticky max.povolené přesčasy v délce 16 hod.týdně a max možné dohody o prac.činnosti v délce 20 hod.týdně,pak teoreticky může lékař pracovat až na 1,9 úvazku - jistě je to odvislé od druhu činnosti internista x pediatr x radiolog ap.A co bude až nebude platit výjímka EU o povoleném množství přesčasů,kdo bude chybějící kapacitu zajišťovat?
OTÁZKA (19.1.2011 12:44) Miki
Dobrý den, jak by to podle Vás v České republice vypadalo, kdyby přestali pracovat všichni, kteří mají měsíční plat pod 25000kč. V této sumě zohledňuji přesčasy lékařů.
OTÁZKA (19.1.2011 12:44) Barča
Zastávám názor ať tedy jdou,každému musí být jasné že 4.000 lékařů nikde s otevřenou náručí nepříjmou.Odborníky snad pár se jich najde,ale ti druzí se budou rádi vracet.A nátlaková akce,kdy pacienti slouží jako rukojmí jim na popularitě nepřidá.
OTÁZKA (19.1.2011 12:41) Tomas
Otazka je spis na dotazovatele nez na vas, opravdu si myslite ze podavaji vypovedi ti spatni lekari, ti co nemaji sanci sehnat uplatneni jinde??? To by totiz nebyli jen spatni lekari, ale i naprosti hlupaci. Obavam se kolego Honzo/Lisko ze je to prave naopak, tedy ze vas po 1.3. osetri bud primar - ten kvuli penezum stavkovat nemusi - nebo prave naopak nekdo kdo vi ze na to (jeste) nema a proto se radeji veze. Jinak asi mnozi z vas netusi, ze doktor ktery slouzi az na uplne vyjimky druhy den noromalne pracuje, tedy se klidne muze stat ze doktor prijde v sobotu rano a odejde v pondeli odpoledne. Zkuste pak nejak fungovat v rodine, zvlast kdyz je ten druhy taky doktor. Pak se nedivte ze ty nemocnicni doktory ten plat stve, zvlast kdyz vidi kolik maji obvodaci. Tomas
OTÁZKA (19.1.2011 12:36) Venkovan
Mám plné pochopení pro dvě skutečnosti, které považuji za pravé důvody současné rebelie nemocničních doktorů: 1) nízké základní platy, které je činí finančně závislými na nejistých přesčasech . Klidně se zítra může objevit nějaký manažer, který řekne O víkendu místo přesčasů pohotovost z domu na telefonu za 10% anebo celé nebo část přesčasů nahradíme směnováním atd atd a oni by zůstali na základních platech, které jsou opravdu nízké. 2) nerovné postavení proti praktickým lékařům a ambulantním specialistům, kteří velmi pravděpodobně dosahují mnohem lepších příjmů a přtom nemusejí sloužit o víkendech a nocích.. Očekával bych, že Lékařská komora a vláda vypracují společně plán, jak tyto “zanedbané nemoci”postupně “léčit”. Ovšem na druhé straně věřím, že tato vláda představuje šanci v řešení mnoha dalších neméně důležitých “zanedbaných nemocí” a má z voleb mandát od statisíců občanů, takže v případě odchodu nějakých 3800 DO doktorů k 1.3.2011 podporuji jednoznačně vládu. Pokud by zaplacenou cenou byl pokles zdravotní péče na úroveň roku 1970, beru to. Tenkrát taky nikdo na ulici nezemřel
OTÁZKA (19.1.2011 12:32) Pavel
Dobrý den pane Kubku. Souhlasím s tím, že lékaři jsou podhodnoceni, jako ostatně mnoho jiných profesí jako učitelé, hasiči a jiní. Přesto nesouhlasím s protestem za plošné zvýšení platů. Ve všech fungujících firmách je vždy plat hodně odvislí od výkonu jednotlivých zaměstnanců. A protože z hlediska fungování je i nemocnice firma (i když je placená ze státních resp. našich peněz), měla by fungovat přeci stejně ne? Domníváte se, že veškerá vina za současný stav zdrovotnictví padá na ministerstvo a na samotné doktory ne? Jak vysvětlíte, že v mnoha soukromých nemocnicích tyto problémy nejsou? Nejde jen o problém černé díry v nemocnicích? Jak jí ale zarazit? Určitě víte, že mimo svou práci, mnoho lékařů ve fakultních a jiných nemocnicích pracují na různých studiích, kde jsou odměňováni z grantů. Chcete tvrdit, že tyto "grantové" práce jsou dělány mimo pracovní dobu? A kdy když jak tvrdíte dělají lékaři tolik přesčasů? Není spíš na místě brát se za zlepšení funkce než za platy? Mě se to zdá logičtější, většinou platy přicházejí vzápětí.
OTÁZKA (19.1.2011 12:30) Pavel Peprník
Pan Šťastný(ODS) na semináři v Senátu prohlásil : " končící lékaři podle něj podáním hromadných výpovědí ukázali,že nevěří sami sobě a svým dovednostem uplatnit se sami.Je to projev krize osobní odpovědnosti za vlastní život " Od politika je to, myslím, urážka lékařského stavu.Zaujme ČLK nějaké stanovisko k tomuto nespravedlivému a ponižujícímu hodnocení lékařů ?
OTÁZKA (19.1.2011 12:28) Pavel
Nemáte pocit, že se lékařská profese, která byla božstvem za komunistů, pomalu stává profese, které se každý vysmívá? Profese, která se nechává uplácet farmaceutickými firmami? Profese, která pohrdá svými pacienty a klidně je nechá čekat dvě hodiny v čekárně? A nemáte pocit, že chování vaší organizace tomu také přispívá?
OTÁZKA (19.1.2011 12:25) Hasan
Dobrý den,nemyslíte jsi,že LOK vyhrotil situaci tak,že vláda nemá kam ustoupit? Protože,kdyby ustoupila LOKu,za měsíc to zkusí jiný profesní svaz.Děkuji
OTÁZKA (19.1.2011 12:18) Liška
Dobrý den. Nechápu, proč bychom měli lékařům bránit v odchodu, nemáme tu snad dávno nevolnictví. A pokud např. jihlavští lékaři si myslí, že v zahradnictví vydělají víc tak ať jdou a ukáží co v nich je. Já osobně bych tedy lékařům v odchodu nebránil a pokud na jejich místa nastoupí lidé-lékaři ze Slovenska nebo Ukrajiny tím lépe pro pacienty. Nejhorší stejně je, když přijdete k lékaři a dává vám nevybíravým způsobem najevo, že ho obtěžujete a že vaše nemoc mu je stejně ukradená.Navíc mam zkušenosti s lidmi-lékaři z ciziny: zuby mi opravuje Řek a kardiologem je Afgánec. Oba se o mě zajímají i jako o člověka, s čímž jsem se u českých lékařů setkal jen výjimečně. Proto se ptám, proč bychom tedy měli českým lékařům bránit odejít? A nevím proč a o čem s odcházejícími jednat... a) ať jdou, mají na to právo, b) považuje-li to někdo za nátlak tak by mělo plati, že se s teroristy nevyjednává.
OTÁZKA (19.1.2011 12:13) Honza
Dobrý den pane Koubku, s Vaší akcí neskouhlasím, a od lékařů, kteří podali výpověď se nenechám vyšetřit ani v budoucnu. Nemájí mou důvěru abych jim svěřil své zdraví. Můžete mi pomoci s identifikací těchto nedůvěryhodných lékařů. děkuji.
OTÁZKA (19.1.2011 12:05) gggggg
Měl jsem za to, že k podání výpovědi z pracovního poměru stačí základní gramotnost. K čemu ta právnická kancelář? To si lékaři skutečně neumí napsat výpověď sami? Skutečně si myslíte, že vás vzhledem k této skutečnosti budou občané brát jako plnohodnotné vzdělané lidi?
OTÁZKA (19.1.2011 12:04) Karel Varel
Proč již dávno neprotestují lékaři proti praktikám farmaceutických firem a naprosto bezostyčně využívají jejich "pobídek" výměnou za předepisování "správných" léků a nákupu zdravotnických pomůcek a přístrojů - a nejde pouze o dovolené (pardon - lékařské kongresy), notebooky apod. Část lékařů požaduje již přímo peníze, nikoli věcné odměny. Toto je jedna z hlavních příčin nedostatku peněz ve zdravotnictví. V kontrastu s tímto se Váš bonmot (Kdo nepodporuje lékaře, podporuje korupci) jeví jako velmi úsměvný. Hlavně neargumentujte tím, že to je jeden z návrhů lékařského klubu - těchto "marketingových nástrojů" využívají farmaceutické firmy od počátku otevřeného trhu a vy jste s "nápadem" na redukci plateb přišli až nyní, kdy se tyto zavedené praktiky dostali do povědomí široké veřejnosti a díky zvolené strategii protestu lékaři ztrácí kredit v očích bežných lidí. Několik let jste měli možnost upozorňovat na tuto černou díru zdravotnictví - minimálně veřejným apelováním na lékaře, přijímající úplatky - a nikoli ji bez uzardění využívat. Vedení ČLK, s svými aférami a nejasnostmi ohledně sponzorování časopisů apod., s těmito prohlášeními působí grateskně. S touto minulostí jako protikorupční bojovník vážně nevypadáte. Možná jako jeho karikatura. Chystáte se Vy osobně také odejít? Jděte ostatním příkladem, prosím.
OTÁZKA (19.1.2011 12:03) Doktor QQ
Dobrý den pane doktore - dal jste si práci, že byste se podíval na záznam nedělních Otázek Václava Moravce a svůj "duel" s prof. Benešem ? Domníváte se, že Vaše argumentace byla přesvědčivější než jeho a že jste tímto svým vystoupením přetáhl na svoji stranu ty občany, kteří doposud váhali, zda Vás podporovat nebo ne ?
OTÁZKA (19.1.2011 11:58) Jiří
Dobrý den, v čem byla situace nemocničních lékařů lepší za socdem ministrů zdravotnictví, které jste docela nechávali na pokoji? Tehdy nebyla krize a razantní zvýšení platů se dalo realizovat mnohem snadněji.
OTÁZKA (19.1.2011 11:57) kolega vedec
Proc zadate o PLOSNE zvyseni platu? Proc ne individualnejsi ohodnoceneni? Proc ne zruseni pasem, tabulek a rozkazu a nechat to na tom, co si kdo dohodne? Nejsou nekteri vasi kolegove vice a nekteri mene vykonni? Nejsou nekteri z nich pilni a uspesni a nekteri lini a neschopni? Proc chcete demotivovat ty lepsi tim, ze pridate tem linejsim a neschopnym?
OTÁZKA (19.1.2011 11:57) tereza nehy
Vydržte, to je to jediné, podstatné!!držím palce:-)
OTÁZKA (19.1.2011 11:56) Jirka
Dobrý den pane Kubku. Měl bych otázku proč se ČLK nezabývá profesními věcmi lékařů (ale všech) a systémem zdravotnictví z hlediska odborného a místo toho od doby převzetí vedení Dr Rathem a následně pod vaším vedením se stala hlásnou troubou odborářů potažmo ČSSD. Jinak akci Děkujeme odcházíme nelze považovat za vydírání jedné skupiny lékařů. A říkat,že za vystudováním je hodně dřiny je znevažování jiných vysokoškolsky vzdělaných lidí a ukazuje na naprostou demagogii v souvislosti s tímto tvrzením. I jiné obory si vyžadují dost potu a celoživotní vzdělávání (i když dobrovolné ale pro profesi nutné,chci-li něčeho dosáhnout)
OTÁZKA (19.1.2011 11:54) JJ
Utlimativni pozadavek s tim, ze na prvni miste jsou penize v radech dnu (terminologie medialniho Vavry), na druhe strane hrozba rozkladem akutni peci s primym ohrozenim zivotu. Te hrozby mohou doktori koordinovanym postupem kdykoli docilit, proto Ustava omezuje kolektivni vyjednavani lekaru tak, aby nedoslo k ohrozeni zdravi a zivotu. Ultimativni pozadavek + hrozba ohrozeni zivotu = vydirani. Klasicke, nezpochybnitelne. A vyderaci jsou v driteve vetsine pripadu presvedceni, ze nemeli jinou moznost a ze jejich pozadavky jsou rozumne. A to delate ministrovi, ktereho reformy CLK posvetila (alespon ta stara odborna komise, predpokladam) a splnila by v dusledku podstatnou cast tech 13 bodu, ale to, ze to nejde hned, je zjevne. Ceske zdravotnictvi je rizeno 20 let doktory, vysledkem je korupce a nehospodarnost, zjevne zde CLK nefunguje. Nemel byste prevzit odpovednost a odejit?
OTÁZKA (19.1.2011 11:53) Ondružka MArtin
Dobrý den, souhlasím s Vámi, že v zápaní evropě jsou lékaři placení lépe. Ale uvědomujete si, že v té samé západní evropě jsou lépe placeni i ostatní profese? Co budete dělat až začnou odcházet prodavačky a uklízečky, které pracují za minimální platy?
OTÁZKA (19.1.2011 11:53) Tomas Nyvly
Jako zdravotni bratr naprosto souhlasim a podporuji odpor lekaru, pracovat nehorazne prescasy, zadny socialni zivot. Myslite si, ze vlada ustoupi? A uz se konecne neco zacne dit?
OTÁZKA (19.1.2011 11:52) hanq bukowsky
Pane doktore, chodí do nemocnic vůbec inspekce práce a kontroluje dodržování zákoníku práce? nebo se v souladu s metodou netahat tygra za ocas radši nemocnicím vyhýbá aby nemusela jednat podle zákona? děkuji za odpověď a přeji doktorům i občanům, aby jste ve svém úsilí dosáhli úspěch.
OTÁZKA (19.1.2011 11:45) hanq bukowsky
pane doktore, fandím vám osobně i ostatním doktorům ve vaší snaze o změny k lepšímu stavu ve zdravotnictví. přeji vám úspěch. obávám se totiž, že v případě neúspěchu s vámi zametou na dalších x- let a i poté to bude boj o každou drobnost. a stejně bude vláda přistupovat k jakýmkoliv požadavkům kterékoliv jiné části společnosti. vítězství nad vámi by aroganci vlády posílilo. dost lidí stále nechápe podstatu sporu pod vlivem jednostranného přístupu médií. chce to pořád a dokola vysvětlovat. neztraťte energii, rozumní občané tohoto státu vám fandí! Otázka: jste ochotni přistoupit i na slušný kompromis? a co by měl obsahovat?
OTÁZKA (19.1.2011 11:36) Kewell
Zdravím, děkuju za vzorné "prezidentování" nám - lékařům :) jen bych se chtěl pozeptat na problém, který mně tížil a tíží nejvíce , a to je počet přesčasových hodin..tento problém jakoby vymizel z rétoriky všech zaangažovaných stran, v naší regionální nemocnici jsme n.p. odmítli nemocniční i krajské peníze na vyřešení problémů ( ikdyž nám to bylo nabídnuto ) a tato otázka je pro nás zcela prioritní..děkuju a přeju hodně síly Vám i nám všem.
OTÁZKA (19.1.2011 11:35) qwerty
Jaký je Váš názor na projekt IZIP. Dlle mne jde o od počátku nefunkční projet, od prvopočátku vymyšlený jako tunel v českém zdravotnictví pro pány Cabrnochy a spol. děkuji.
OTÁZKA (19.1.2011 11:34) Jaky pan , takovy kman
Muzete mi inteligentnim zpusobem vyvratit muj nazor, ze cesti lekari jsou stejne neschopni jako zbytek ceskeho lidu? Proc by meli byt prave cesti lekari jini a lepsi? Kvalita ceskych lekaru a dlouhodoby stav ceskeho zdravotnictvi nemohou byt od sebe oddelovany, ale navzajem se ovlivnuji. To je zakladni princip, podle ktereho to funguje vsude na svete.
OTÁZKA (19.1.2011 11:32) raduz
Odcházíte? děkujeme! dobrý den, zajímalo by mě, jak můžete podporovat vyděrače. Souhlasím, že se v systému strácejí peníze, ale je jasné, že se nejdřív musí vyřešit tento problém a pak chtít peníze. Sám dobře víte, že počáteční požadavek lékařů byl jen o navýšení mezd. Proč nepříjdete s návrhem řešení problému ztráty financí a korupce? Zatím jste pro zlepšení situace ve zdravotnictví neudělali vůbec nic.
OTÁZKA (19.1.2011 11:32) Jakub Pavelka
Proč právě probíhající silně nátlaková akce lékařů začala tak krátce po nástupu pana ministra Hegera do funkce? To se korupce podle vás ve zdravotnictví objevila až s ním? Nebo ji podle vás mohl zcela a definitivně vyřešit hned v prvních minutách po nástupu do funkce a neudělal to? A druhá otázka: Jste prezidentem ČLK, tedy nikoliv odborové organizace, ale profesní komory, ve které je členství pro lékaře povinné. Taková profesní komora by podle mého názoru měla mimo jiné dohlížet i na dodržování etických standardů lékaři. Jak se z této pozice díváte na to, že lékaři při svém protestu nepokrytě vyhrožují pacientům smrtí, pokud nedojde k velmi razantnímu a skokovému zvýšení jejich platů (Mám na mysli heslo "Náš exodus, váš exitus", v kombinaci s požadavkem na okamžité zvýšení základního platu na trojnásobek průměrné mzdy, které podle mého názoru jinak, než jako takovou výhrůžku nelze interpretovat). Abyste mě dobře pochopil: neupírám lékařům právo protestovat, mám mezi lékaři mnoho přátel, někteří výpověď podali, jiní ne a vím, že reforma zdravotnictví je nutná a že jejich platy mnohdy neodpovídají odváděné práci a zasloužili by si jejich zvýšení. Jako pacientovi mi ale přijde extrémně nevhodná forma a načasování jejich kampaně, což je ostatně také důvod, proč se do ní velká část mých kamarádů lékařů nezapojila. Bohužel jsou na svých odděleních často vnímáni jako "stávkokazové" a vystaveni obrovskému psychickéku nátlaku ze strany svých kolegů, kteří výpovědi podali. A také bohužel vím, že nejsou výjimkou ani lékaři, kteří jsou vzhledem ke svým výkonům už za současného stavu věcí v podstatě přepláceni. odbory ovšem s vaší podporou brání jakémukoliv rozlišování platů lékařů podle výkonosti (s pochybným argumentem, že výkonost lékaře nelze měřit - podle mých zkušeností vždy celé oddělení včetně sester a laborantů ví, který doktor je dobrý a který ne, primář by to pak měl vědět určitě, jinak nemůže být primářem.)
OTÁZKA (19.1.2011 11:30) Ivan Janoušek
Pane presidente, podle Vás cituji: " je české zdravotnictví korupcí prorostlé a peníze na vyšší platy lékařů se ztrácejí například v nákupech předražených přístrojů či léků". Moje otázka je - co jste jako president ČLK udělal proti tomu a co udělala Vaše organizace, jejíž členové jsou všichni lékaři. Myslím, že kdyby Vaše působení na Vaše členy řešilo tyto problémy, asi by neexistovali. Nebo se odvažujte tvrdit, že korupce dělají ve zdravotnictví všichni mimo lékaře ? Děkuji
OTÁZKA (19.1.2011 11:29) Jaroslav Schulz
Pane doktore, dle statistik činily v roce 2009 osobní náklady v nemocnicích 43% celkových nákladů. Po odstranění obecně uváděného plýtvání (opakovaná vyšetření, léky, přístroje) by se tento podíl nepochybně zvýšil. Takže místo sáhodlouhých debat o platech nemocničních lékařů se nejprve ptám: Jaký má být podíl osobních nákladů v nemocnicích?
OTÁZKA (19.1.2011 11:19) Ing. František Juráň
Proč lžete, když tvrdíte, že Ti, co dali výpověď chtějí opravdu odejít. Kam, na úřad práce?! Proč lžete, když tvrdíte, že lékaři dotují zdravotnictví. Moje dcera lékařka to nedělá. Studoval jste marxismus-leninismus, když chcete, aby vám stát garantoval plat?!