• Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Výslech ředitele dopravního podniku

vydáno 26.11.2007 12:00
Pražané mají cestovaní městskou hromadnou dopravou jednodušší, za lístek mohou zaplatit sms zprávou. Na druhou stranu si od Nového roku za jízdné připlatí. Ptali jste se 27.11. v 10:00 ředitele pražského dopravního podniku Martina Dvořáka.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 27. listopadu 2007 do 11:00

OTÁZKA: Zveřejní DP Praha, kdy se budou otevírat další ze starších stanic metra pro bezbariérový vstup? Štěpána Vnoučková
ODPOVĚĎ: Určitě zveřejní. Je to oblast, které se ve spolupráci s magistrátem hodně věnujeme, víme, že je ještě co dohánět, zároveň je ale potřeba upozornit, že častá nefunkčnost již instalovaných buď výtahů nebo plošin je způsobena vandalismem cestujících, nikoli neschopností Dopravního podniku se tomuto problému věnovat. 27.11.2007 10:25
OTÁZKA: Kdy bude většina autobusů nízkopodlažních - do tramvaje s taškou na kolečkách je pro nás staré obtížné se dostat. Kam je možno poslat návrh na novou stanici autobusů - konkrétně - nemohl by autobus 193 mít nástupní i výstupní stanici na svém odpočinkovém stanovišti? Důchodkyně
ODPOVĚĎ: Postupně nakupujeme víc a víc nízkopodlažních dopravních prostředků, kdy jich bude většina, Vám v tento okamžik nemohu říci. Ale již v současnosti tvoří velmi významné procento z celkového vozového parku. Návrh na novou stanici je možné poslat na ROPID (Regionální organizátor pražské integrované dopravy). 27.11.2007 10:27
OTÁZKA: Jel jste nekdy s tezkymi kufry mestskou hromadnou dopravou pres Dejvickou na letiste a z letiste? Jiri
ODPOVĚĎ: Nejel. 27.11.2007 10:28
OTÁZKA: MHD v Praze není vůbec špatná, ale má několik zbytečných masařek :-)Vážený pane Dvořáku, jaké konkrétní opatření učiníte k vyřešení následujících problémů ? 1) Bezdomovci jezdí de fakto i de jure zadarmo. Revizoři na ně tržně kašlou, neboť revizor ani exekutor si na nich nic nevezme. Mají si snad cestující zorganizovat domobranu a bezdomovce z MHD vyhazovat svépomocí ? 2) Přeplněnost Metra na trase B, i laik pozná, že příčinou jsou dlouhé intervaly, na trase C je to o něco lepší. 3) Pražákům je to už jedno, ti to už znají po paměti, ale orientační systém zejména v Metru nerespektuje skutečné navigační potřeby cestujících. Nebylo by od věci to konzultovat s mimopražskými a zahraničními turisty. Zejména to jsou výstupy z Metra viz Metro Florenc,Můstek,Dejvická, tam si není jistý ani rodilý pražák. A jeden bonbónek na závěr: Kolik osob a jakými tresty bylo potrestáno za "ztrátu" výstupu z metra konkrétně u č.p. 19 na Václavském náměstí ? Martin
ODPOVĚĎ: 1. Tento problém lze řešit jedině ve spolupráci s Městskou policií, což se děje. A je potřeba tuto aktivitu velmi výrazně posílit, což je primárním důvodem navyšování počtu městských policistů v oddělení, které je určeno pro potřeby Dopravního podniku. To znamená, že společná aktivita přepravní kontroly a hlídek MP by měla nekompromisně vylučovat z přepravy osoby, které porušují přepravní řád. 2. Již jsem mnohokrát odpověděl, viz výše. 3. Ohledně problému navigace, přiznám se, jsem toho mnoho neslyšel. Takže pokud existují oprávněné kritiky jeho funkčnosti, určitě se v budoucnu pokusíme přijmout nápravu. Ale v současnosti tuto informaci nemám. Ztrátu výstupu bych nerad komentoval, jelikož tento problém je relativně čerstvý a rád bych se v něm nejdříve odpovědně zorientoval. 27.11.2007 10:33
OTÁZKA: Jak vysokou částku za jednotlivou jízdenku jsou ,dle vašeho mínění,ochotni lidé ještě akceptovat? Jiří
ODPOVĚĎ: Nevím, jak na tuto otázku odpovědět. Každopádně předpokládáme, že tato cena by měla být platná minimálně po dobu 2 let. 27.11.2007 10:34
OTÁZKA: Dobrý den pane Dvořáku. Chci se jen zeptat, kdy se dočkám toho, že v nočních hodinách nebudu jezdit s opilcema, bezdomovcema, feťákama atd. Pak Vám slibuji, že nebudu protestovat ani, když bude stát lístek 50Kč. Hlavně mi neříkejte, že se situace zlepšuje. Za posledních 10 let je úroveň stejná. Děkuji Radim Janoš
ODPOVĚĎ: Na tuto otázku bych mohl odpovědět protiotázkou: kdy přestanou být v nočních ulicích opilci, bezdomovci a feťáci? Naprosto upřímně říkám, že tento stav je pro nás velmi nepříjemný, jelikož v konečném důsledku tito lidé nejen, že odrazují a obtěžují ostatní cestující, ale většinou ničí a znečišťují náš majetek. A jak jsem odpověděl před chvílí, jediná možnost je ve spolupráci s Městskou policií tyto lidi nekompromisně vylučovat z přepravy. 27.11.2007 10:38
OTÁZKA: Pane řediteli, doslechla jsem se, že řidiči DP budou mít nové uniformy. Také od Nového roku odchází hodně řidičů- většinou Ti, kteří jsou u DP delší dobu a mají s dopravou v Praze zkušenost. Vím, není to lehké povolání. Nebylo by lepší zvýšit řidičům platy a udržet stávající, zkušené řidiče, než přijímat nové, bez zkušeností s řízením autobusů, tramvají. Nerada jezdím autobusem s řidičem který jezdí stylem" brzda-plyn. Mám dojem, že si pletete dopravu se " Show businessem". Prosím o odpověď. Doufám, že není pravda, že Vaše kariéra směřuje do společnosti ČEZ..... Dík za odpověď. Nováková Nováková Marie
ODPOVĚĎ: Trochu předbíháte právě probíhající kolektivní vyjednávání, každopádně mojí filozofií, kterou od začátku svého fungování v DP říkám, je, že bych chtěl motivovat, ohodnotit kvalitní, slušné a firmě dlouhodobě věrné spolupracovníky na úkor těch, kteří jenom mluví, ale jejich konkrétní chování je v neprospěch vnímání Dopravního podniku. Není to samozřejmě jednoduché, vzhledem k omezenému množství finančních prostředků, ale myslím, že se nám společně s odbory snad podaří najít řešení, které nebude rovnostářsky demotivující, ale motivačně spravedlivé. 27.11.2007 10:41
OTÁZKA: Nemel by byt spise cil MHD zdarma? Zni to sice bolsevicky, ale to by byl spravny zpusob boje proti premnozeni aut v centru. VCD
ODPOVĚĎ: Nic na světě není zdarma a bylo by to určitě v neprospěch kvality poskytovaných služeb. Celý systém MHD by byl placen z pražských daní, a to by natolik zatížilo rozpočet Hlavního města Prahy, že by se určitě už nedostávalo peněz na další významné činnosti, jako například školy, muzea, infrastruktura atd. 27.11.2007 10:43
OTÁZKA: Dobrý den, nic proti zdražení nemám za podmínky, že se to nějak pojeví, především na zkrácení intervalů a zvýšení bezpečnosti zvl. v nočních spojích. K tomu jsem však značně skeptický. Nebo nás snad DP překvapí? anonym
ODPOVĚĎ: Doufám, že Vás v průběhu příštího roku budeme průběžně příjemně překvapovat. 27.11.2007 10:44
OTÁZKA: Proč DP Nakoupil tramvaje s designem Porsche, ve kterých se v podstatě nedá cestovat? Jel jste v ní někdy? Tramvaj vypadá hezky, ale to je tak všechno. Zkusil jste si na sedadlo určené pro dva sednout ve dvou? To je sedadlo ideální tak pro milence, pokud se člověk nechce tulit k cizím lidem, tak si tam nesedne. Kdybyste se zajímali o názory cestujících, tak takový nesmysl nikdy nepořídíte. Neznám nikoho, kdo by s ní byl spokojen. Fil
ODPOVĚĎ: Já znám hodně lidí, kteří jsou s touto tramvají spokojeni. Ale opakuji, že to neznamená, že bychom nejednali s výrobcem o odstranění nebo předělání některých nepříliš dispozičně vhodných řešení. 27.11.2007 10:45
OTÁZKA: Vážený pane, považujete se za kompetentního k řízení dopravního podniku? Nebo si myslíte, že je naprosto jedno, kdo je jmenován ředitelem, neboť je to politická funkce? Jaké máte odborné vzdělání v oblasti dopravy? Myslíte, že autobus MHD může řídit řidič s oprávněním na moped? exvolič ODS
ODPOVĚĎ: Opravdu fundovaná otázka, na kterou odpovídám, že to není politická funkce a že jste možná přehlédl, že Dopravní podnik je akciová společnost, tzn. normální firma. A pokud se nepletu, tak ty jsou většinou řízeny ekonomy. 27.11.2007 10:47
OTÁZKA: Dopbrý den, zajímalo by mě, zda zavedení placení jízdenek prostřednictvím mobilu není jen umělé zvyšování nákladů DP, aby byly důvody pro zdražování. Podle mého názoru náklady vzhkledem k tomu, jak malá část cestujících tuto službu využije jsou náklady nesrovnatelně větší, než přínos. Děkuji za odpověď. Karel Sova
ODPOVĚĎ: Dopravní podnik se zavedením této služby má náklady rovnající se nule. Jak jistě víte, od minulého čtvrtka běží pilotní projekt a jsme překvapeni neuvěřitelným a nečekaným zájmem a používáním této služby. 27.11.2007 10:49
OTÁZKA: Dobrý den, 1. Jste připraven zveřejnit znění smluv včetně dodatků na velké zakázky typu tramvaje 14T a 15T? Jejich zveřejnění ve státních/obecních firmách nedávno nařídil soud. 2. Bude dodáno všech 60 + 250 vozů typů 14T+15T? Plánují se v kontraktu nějaké změny? 3. Bylo již rozhodnuto o outsourcingu některých činností DPP? Kterých? Předem díky za odpovědi. ondatra
ODPOVĚĎ: 1. Myslím, že víte, že jediná možná odpověď na Vaši otázku je, že ne. Pokud s tím nebude souhlasit dodavatel. 2. Ano, budou dodány všechny vozy. V kontraktu se žádné změny neplánují. 3. Žádné definitivní rozhodnutí ještě nepadlo, ale předpokládám, že brzy padne. 27.11.2007 10:51
OTÁZKA: Někde jsem četl, že se zdražuje kvůli tomu, že jste tam měli od p.Béma nějaký předražený audit, je to pravda? Proč vlastně nezavedete turnikety a proč nedáte skla před koleje, které by se otevřely až když přijede metro?Zabránili byste černým pasažérům a sebevrahům. Martin S.
ODPOVĚĎ: Ta fáma ohledně předraženého auditu je samozřejmě nesmyslná a její spojení s navyšování cen jízdného je směšné. Jak jsem již několikrát říkal, o turniketech velmi vážně uvažujeme, abychom minimalizovali množství černých pasažérů. 27.11.2007 10:53
OTÁZKA: Pane Dvořáku,myslíte,že je lepší aby V Praze jezdilo čím dál tím víc osobních aut s jedním řidičem,nebo víc tramvají a autobusů Martin
ODPOVĚĎ: Logicky víc tramvají a autobusů. A vozů metra. 27.11.2007 10:53