Sobota 18. května 2024, svátek má Nataša
  • Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Výslech ředitele dopravního podniku

Martin Dvořák

UKONČENO

Pražané mají cestovaní městskou hromadnou dopravou jednodušší, za lístek mohou zaplatit sms zprávou. Na druhou stranu si od Nového roku za jízdné připlatí. Ptali jste se 27.11. v 10:00 ředitele pražského dopravního podniku Martina Dvořáka.

položených otázek: 90 | jak se správně ptát | Aktualizovat
  1. Otázka má být stručná a jasná, maximálně tři řádky.
  2. Není možné reagovat na otázku zakládající se na externím odkazu.
  3. Přestože konfrontační otázky vítáme, nesmí překročit hranici slušnosti.
  4. Nepište otázky VELKÝMI PÍSMENY.
  5. Podepište se.
  6. Neopakujte dotazy, které už položili jiní.

Přehled položených otázek

OTÁZKA (27.11.2007 11:01) Jakub
Pane Dvořáku, co říkáte na argument, že do určité vzdálenosti, se v Praze vyplatí jezdit autem oproti MHD už nyní. Jedná se o vzdálenost cca 10km kdy s MHD musíte jet s přestupním lístkem. Nemluvě o tom, pokud jedete v autě dva, tam už je to zcela jasné. Nezdá se vám, že cena lístku je srovnatelná se zahraničními městy, zatím co kupní síla obyvatel je poloviční. V neposlední řadě - nebyl by logický krok udělat více lístků, např. rozlišit přestupní na půl hodiny a přestupní na dvě hodiny? A poslední otázka - proč nezvednete ceny lístků a naopak nesnížíte ceny předplacených kupónů? Osobně se domnívám, že DP má velké mezery v hospodaření - viz. nákup ne zcela vhodných tramvají. Máte rád porsche?
OTÁZKA (27.11.2007 10:59) petr b.
Dobrý den, jaký byl smysl postavení metra do Letňan, když nejbližší sídliště od něj je vzdáleno cca 1500 metrů a doba, za kterou se tak obyčejný Letňan dostane do centra, se zkrátila možná jen o desítky vteřin ? Stavíte metro pro obyvatele dané lokality, nebo pro obchodníky a spekulanty ? Díky za odpověď.
OTÁZKA (27.11.2007 10:57) voktep
1.Bude se nějak řešit problém černých pasažérů ? Především v okrajových autobusových linkách jsem revizora již několik let nepotkal. 2. Nebylo by možno koordinovat jízní řády tak, aby linky s podobnou trasou nejezdily současně ? Vyjíždí přitom ze společné konečné.(např autobusy 272 a 114)
OTÁZKA (27.11.2007 10:55) Bohuš Plesl
Pane řediteli-prosím jak to bude s důchodci?Zůstane volná jízdenka pro starší 70 let-děkuji.
OTÁZKA (27.11.2007 10:51) Bárta
Pane Dvořáku,za poslední tři roky se zvýšila cena jízdenky 2x,myslíte si ,že se zvýšila celková kvalita služeb jízdy MHD Praha dvojnásobně??
OTÁZKA (27.11.2007 10:48) Jakub
Pane Dvoraku, chysta se DPP reklamovat nove tramvaje ze Skodovky kvuli jejich hlucnosti? Pokud ne, budete se sami snazit udelat neco, aby na vyhybkach nedrcely jako kredenc plny hrncu? Dekuji.
OTÁZKA (27.11.2007 10:45) Josef
Dobrý den pane řediteli. Denně jezdím tarmvají z Barrandova. Denně se setkávám se situací kdy jeden vůz je vinou zapáchajícího bezdomovce nepoužitelný. Mám tyto dotazy: 1.Jak si představujete ono zlepšení podmínek cestujících v tomto případě? 2.Jak se mají cestující zachovat? 3. Jak tento problém Dopravních podniků vyřešíte? Pokud se situace nezmění neposílejte na tuto linku revizory neb by to mohlo skončit linčem.
OTÁZKA (27.11.2007 10:43) Hana Melicharová
Můžete mi sdělit počty zaměstnanců DP- myslím tím kolik je řidičů metra, autobusů, tramvají a kolik je lidí zaměstnaných na ředitelství dopravního podniku. Také zda by nebylo vhodné do dopravních prostředků nalepit teploměry které ukazují teplotu v prostoru. My co potřebujeme dopravní prostředek na přepravu nikoli jako ohřívárnu rádi pomůžeme šetřit. Přetopená autobusy nejsou ani po zdravotní stránce jistě dobré a dalo by se ušetřit spousty energie. Děkuji
OTÁZKA (27.11.2007 10:35) Karel Sova
Dopbrý den, zajímalo by mě, zda zavedení placení jízdenek prostřednictvím mobilu není jen umělé zvyšování nákladů DP, aby byly důvody pro zdražování. Podle mého názoru náklady vzhkledem k tomu, jak malá část cestujících tuto službu využije jsou náklady nesrovnatelně větší, než přínos. Děkuji za odpověď.
OTÁZKA (27.11.2007 10:34) Bárta David
Dobrý den pane Dvořáku,neuvažujete o prodloužení doby jízdy metra,než pouze do půlnoci? A dle jakých hledisek vybíráte řidiče autobusu,zdá se mi,že jsou velmi podrážděni,jezdí jako by vůz ukradli a jsou arogantní,ve srovnáni třeba s řidiči busu v Brně a Ostravě.děkuji s pozdravem Bárta
OTÁZKA (27.11.2007 10:25) Honza
MHD je zisk,lidé se nějak dopravit musí!Máte své jisté.Jak ale chcete motivovat své zaměstnance,že hlavně veřejnosti slouží!
OTÁZKA (27.11.2007 10:23) anonym
Zdravim, nove nizkopodlazni tramvaje ze Skodovky jsou sice dle meho nazoru krasne, ale jejich hlucnost celkovy dojem velmi kazi. Mezi lidmi se jim zacina rikat chrastitka, podle zvuku, jez tramvaj vydava pri prejezdu vyhybek nebo svaru kolejnic. Reklamovali jste tento neduh u vyrobce? Zlepsi se to, nebo to tak zustane uz naporad? Diky, J.J.
OTÁZKA (27.11.2007 10:21) Fil
Proč DP Nakoupil tramvaje s designem Porsche, ve kterých se v podstatě nedá cestovat? Jel jste v ní někdy? Tramvaj vypadá hezky, ale to je tak všechno. Zkusil jste si na sedadlo určené pro dva sednout ve dvou? To je sedadlo ideální tak pro milence, pokud se člověk nechce tulit k cizím lidem, tak si tam nesedne. Kdybyste se zajímali o názory cestujících, tak takový nesmysl nikdy nepořídíte. Neznám nikoho, kdo by s ní byl spokojen.
OTÁZKA (27.11.2007 10:15) Ivana Janecková
Slibujete větší komfort. Co tedy za vyšší cenu s bezdomovci v tramvajích? Zápach, špína, revizoři je zásadně neruší.
OTÁZKA (27.11.2007 10:12) Jan Kapitán
Dobrý den , Je neuveřitelné jak dopravní podnik plýtvá prostředky , například nové zastávky metra na severním městě , které jsou velmi velkorysé a stojí spoutstu prostředků nbo například stanice rajská zahrada nebo předražené zastávky TT Barrandov(Hlavně K Barrandovu), kde jsou neustále ničeho vybavení zastávek , krádeže materialu atd. A to jsou tam kamery. Ted otázka. Budete s tímto něco dělat ? Nestačilo by při stavbě více úspor při řešení např. zastávek ? Dále není lepší zdražit rořní jízdenky klidně až na 6000 a zlevnit krátkodobé? Jinak vítám SMS jízdenku , konečně dobrý nápad z dílny DPP. Děkuji za odpovědi
OTÁZKA (27.11.2007 10:11) anonym
Dobrý den, nic proti zdražení nemám za podmínky, že se to nějak pojeví, především na zkrácení intervalů a zvýšení bezpečnosti zvl. v nočních spojích. K tomu jsem však značně skeptický. Nebo nás snad DP překvapí?
OTÁZKA (27.11.2007 10:08) VCD
Nemel by byt spise cil MHD zdarma? Zni to sice bolsevicky, ale to by byl spravny zpusob boje proti premnozeni aut v centru.
OTÁZKA (27.11.2007 10:07) Jirka
Dival jste se na ten problem s eskalatory na IP Pavlova. Sliboval jste v jine diskuzi ze ano. Oprava trvajici dele jak mesic, pricemz se tam skoro vubec nepracuje mi prijde ponekud zvlastni.
OTÁZKA (27.11.2007 9:35) Marki
Je pravdou, ze se dopravni podnik bude snazit o zprujezdneni ulic v Praze pro tramvaje a busy ve zvlastnich pruzich,jako to je treba uz v Motole smer Smichov, aby lidi davali prednost MHD a ne smradlavym autum? Jeste by mel DPP doporucit vsem dopravcum-nakladnim autum, aby nam Prahu neucpavali a kdyz uz platime tak drahou MHD,abychom mohli dychat vzduch a ne prach v otevrenych cekarnach, jako je na Otakarove v Nuslich-diky za odpoved
OTÁZKA (27.11.2007 9:18) Nováková Marie
Pane řediteli, doslechla jsem se, že řidiči DP budou mít nové uniformy. Také od Nového roku odchází hodně řidičů- většinou Ti, kteří jsou u DP delší dobu a mají s dopravou v Praze zkušenost. Vím, není to lehké povolání. Nebylo by lepší zvýšit řidičům platy a udržet stávající, zkušené řidiče, než přijímat nové, bez zkušeností s řízením autobusů, tramvají. Nerada jezdím autobusem s řidičem který jezdí stylem" brzda-plyn. Mám dojem, že si pletete dopravu se " Show businessem". Prosím o odpověď. Doufám, že není pravda, že Vaše kariéra směřuje do společnosti ČEZ..... Dík za odpověď. Nováková
OTÁZKA (27.11.2007 9:18) Eva
Dobrý den, zajímá mne jak to bude nadále s polovičními jízdenkami pro důchodce. Doposud to bylo únosné ale pokud bychom měli platit plnou taxu, poplatek u lékaře, v lékárně, zvýšený nájem, elektřinu, plyn, potraviny....není to mnohdy k žití. Zachováte alespoň poloviční cenu u jízdenek?
OTÁZKA (27.11.2007 9:15) Arthur Longen
Nestydite se? Premyslim, ze po vzoru svych smrdicich spolucestujicich prestanu platit rocni kupon. Vy si moje penize nezaslouzite!
OTÁZKA (27.11.2007 9:06) Michal Reat
Dobrý den. Pane řediteli, před časem Váš předchůdce zmínil varianty rozvoje tramvajové dopravy v Praze. Když vzpomenu na kardinální zlepšení v případě zprovoznění dráhy na Barrandov, rád bych se zeptal, zda se v dohledné budoucnosti počítá s dalšími akcemi (např. tram na Suchdol, TT Počernická apod.) Díky za odpověď.
OTÁZKA (27.11.2007 8:54) Jan Kozák
Prosím o sdělení, proč linky tramvají, které se sbíhají do jedné trasy, např. č. 3,17,16,21 od Palackého nám. do Modřan, jezdí po této trase ve stejnou dobu nebo s odstupem 1 minuty a pak nastává pauza, po níž jedou tyto linky opět v závěsu. Nebylo by lepší intervaly roztáhnout tak, aby pauzy byly kratší a linky si nekonkurovaly?
OTÁZKA (27.11.2007 8:42) Josef
Vážený pane řediteli, nebylo by lepší přesunout své aktivity opět ke golfu a přestat s devastatcí kdysi fungujícího podniku ?
OTÁZKA (27.11.2007 8:40) Jiří Samotář
Chtěl bych vědět kolik budou platit osoby starší 75 let mně je 79 let
OTÁZKA (27.11.2007 8:35) Radim Janoš
Dobrý den pane Dvořáku. Chci se jen zeptat, kdy se dočkám toho, že v nočních hodinách nebudu jezdit s opilcema, bezdomovcema, feťákama atd. Pak Vám slibuji, že nebudu protestovat ani, když bude stát lístek 50Kč. Hlavně mi neříkejte, že se situace zlepšuje. Za posledních 10 let je úroveň stejná. Děkuji
OTÁZKA (27.11.2007 8:27) Tomášek Petr
Jak je to s přepravou držitelů ZTP mění se nějak podmínky?
OTÁZKA (27.11.2007 7:54) Karel Karel
Můžete sdělit telefonní číslo na kterém bude možno koupit jízdenku na MHD v Praze? Děkuji
OTÁZKA (27.11.2007 2:56) Martin
MHD v Praze není vůbec špatná, ale má několik zbytečných masařek :-)Vážený pane Dvořáku, jaké konkrétní opatření učiníte k vyřešení následujících problémů ? 1) Bezdomovci jezdí de fakto i de jure zadarmo. Revizoři na ně tržně kašlou, neboť revizor ani exekutor si na nich nic nevezme. Mají si snad cestující zorganizovat domobranu a bezdomovce z MHD vyhazovat svépomocí ? 2) Přeplněnost Metra na trase B, i laik pozná, že příčinou jsou dlouhé intervaly, na trase C je to o něco lepší. 3) Pražákům je to už jedno, ti to už znají po paměti, ale orientační systém zejména v Metru nerespektuje skutečné navigační potřeby cestujících. Nebylo by od věci to konzultovat s mimopražskými a zahraničními turisty. Zejména to jsou výstupy z Metra viz Metro Florenc,Můstek,Dejvická, tam si není jistý ani rodilý pražák. A jeden bonbónek na závěr: Kolik osob a jakými tresty bylo potrestáno za "ztrátu" výstupu z metra konkrétně u č.p. 19 na Václavském náměstí ?
OTÁZKA (27.11.2007 1:47) ALOIS.AMERICAN
TO: MICHAL (OTAZKA 59) DOUFAM,ZE NA NI DOSTANETE ODPOVED,ALE JAK VIM ZE SVOJI ZKUSENOSTI, PAN REDITEL TENTO PRISPEVEK VYNECHA,PROTOZE SE JEMU NELIBI KRITIKA.JDOU POUZE PO OTAZKACH CO SE JIM PERFEKTNE LIBI.WISH YOU GOOD LUCK
OTÁZKA (27.11.2007 0:53) Michal
Pane řediteli, tři roky jezdím autobusy 2x denně v pracovní dny trasy Poliklinika Prosek<>Ládví a Poliklinika Mazurská<>Kobylisy. Za ty tři roky jsem nikdy nenarazil v těchto autobusech na revizora, revizory potkávám výhradně na nástupištích metra či nad eskalátory, kde vnímám kontroly jako obtěžující - zastavují mne ve chvíli kdy jsem na cestě, místo aby kontrolovali za jízdy. Nešlo by změnit systém práce revizorů tak aby byly kontroly plošné a ne pouze na několika málo profláknutých místech ? Na obdobný dotaz položený nedávno jste argumentoval úspěšností práce revizorů za stávajícího systému, mně se nezdá že by mohla být úspěšná. Jak mám možnost vidět tak "odchytávají" zejména zmatené zahraniční turisty v metru (ano, tedy denně mají x lidí, což je možná vnímano jako úspěšnost, dle mého názoru je však spíše ostuda), na druhou stranu však naprosto selhávají při kontrolách na autobusových linkách. V konečném důsledku je výsledkem jejich práce absolutní nekontrola na autobusových linkách a z troho plynoucí relativně vysoký počet černých pasažérů na těchto spojích, na druhou stranu ostuda pro Prahu generovaná kontrolami zahraničních turistů (kteří sice možná nezaplatili, ale jejich ekonomický přínos pro Prahu není zanedbatelný) jazykově uboze vybavenými revizory. (Už jsem viděl pár kontrol kdy revizor nebyl schopen říci zahraničnímu turistovi jednu jedinou souvislou větu o co vlastně jde). Nestálo by za to se nad systémem práce revizorů skutečně zamyslet a nespokojit se s tím že "denně vyberou x pokut tak je vše v pořádku ?" Tedy zaměřit se nikoliv na absolutní úspěšnost vzhledem k objemu vybraných pokut, ale na úspěšnost relativní, tedy na zvýšení pravděpodobnosti kontroly nezávisle na tom jakým spojem černý pasažér jede ? Pro odlehčení a pro ilustraci: Kdybych ty 3 roky jezdil autobusy bez jízdenky tak jsem dnes cca 12.000 v plusu na ušetřených ročních kuponech ... považujete to za dobrý výsledek ? Mám si kupovat roční kupon na příští ro [tato otázka byla zkrácena]
OTÁZKA (27.11.2007 0:41) Student FFUK
Situace v MHD je dlouhodobě katastrofální. Speiciálně v Praze jsou vozy metra, tramvají a autobusů přecpané k prasknutí, suterén podzemních vlaků je utvářen nesmyslným neprostorným sezením, který v mnoha případech způsobuje, že dva cestující nemohou sedět proti sobě, nýbrsi musí najít polohu jinou, zřídkakdy pohodlnou. Autobusy skoro nikdy nedovedou počkat chvíli, než si nastoupí i ti lidé, kteří přišli pozdě a řidiče upozorňují mávnutím (tak to obvykle chodí v Itálii). Autobusy bývají stále častěji bržděny dopravními zácpami, což má silný vliv na cestující, kteří poté jako Ivánkové nedorazí včas do práce, do školy či na předem smluvenou schůzku, nadřízení, učitelé nebo známí jim to pak mají za zlé, pozdní docházka jim způsobí nemalé problémy do budoucna a výmluvy na ucpanou dopravu nezafungují. ŘIdiči hromadných vozidel jsou často arogantní až sprostí, cestujícím znepříjemňují nejen celou jízdu, ale mnohdy i celý den. Na úseku metra A nejezdí všechny vlaky na konečnou Depo Hostivař, cestující pak musí čekat na stanici Skalka, odkud bylo přesunuto 90% autobusových linek právě na konečnou, zbytečně se tak zdržují a komplikuje dříve plynulý transport. Vozy MHD bývají často nehygienicky špinavé. Před sedadly bývá malý prostor pro nohy. Ve večerních hodinách jezdí příliš málo vozů MHD, pro lidy vracející se z kulturních akcí, sportu, apod. je to krajně nepříjemné, zvláště pokud je ošklivé studené počasí. Na předměstí jezdí vozů MHD neskutečně málo i během dne. A ještě k tomu se má zdražit jízdné. Kde je vaše zodpovědnost? A zodpovědnost Béma a Řebíčka? Jak může tuto žalostnou situaci vyřešit placení lístku sms zprávou? Opravdu donebevolající hnus.
OTÁZKA (26.11.2007 23:46) Luboš
Má to cenu, se Vás něco ptát? Nebo jste odborník na vše? Vsadím se, že přístě tu budete jako jaderný fyzik za ODS........ Nic se od dob komančů nezměnilo.....
OTÁZKA (26.11.2007 23:37) Fakír
Jaký je váš nejoblíbenější erotický servis nebo klub? Jaké kasino preferujete? Jakou značku alkoholu pijete ráno, jakou přes den a jakou večer než se vydáte do společnosti?
OTÁZKA (26.11.2007 22:34) Jiří
Jak vysokou částku za jednotlivou jízdenku jsou ,dle vašeho mínění,ochotni lidé ještě akceptovat?
OTÁZKA (26.11.2007 22:26) Jiri
Jel jste nekdy s tezkymi kufry mestskou hromadnou dopravou pres Dejvickou na letiste a z letiste?
OTÁZKA (26.11.2007 22:24) Petr Holý
Dobrý den, dvakrát týdně dojíždím celkem 5 stanic tramvají, s přestupem (3+2 zastávky). Co mi poradíte, pokud nechci platit nějakých 13 Kč/km? Napadá mě pouze jezdit autem, nebo "načerno". Uvažujete o zavedení více typů jízdenek, jak to mají například v Táboře? (V Táboře mají 4 časová pásma, a i ty nejkrátkodobější jízdenky jsou přestupní.) Jízdenka přes celou Prahu je totiž za 26 Kč příliš levná, zatímco za ujetí nějakých 2-4 km, je 26 Kč nehorázně mnoho. Vaše tarifní politika mi přijde stejná, jako kdyby se v hospodě platil paušál za vypůjčení půllitru, a piva jste mohl vypít kolik chcete. A nikoho by nezajímalo, že chcete jen malé pivo po večeři.
OTÁZKA (26.11.2007 21:33) IVANA
A LÍSTEK SE DÁ KOUPIT V JAKÉKOLIV HODNOTĚ.NIKDE NENÍ PSÁNO KOLIK BUDE STÁT LÍSTEK DĚTSKÝ NEBO DŮCHODCOVSKÝ.- tAKÉ PROŠ SE ZDRAŽUJE.jE TO PROTO ŽE NEJSOU KONTROLY A MY MUSÍME PLATIT ZA NĚ.jINAK CENY LÍSTKU JE VELIKÁ.- nAPŘ. JEDU DO CENTRA A BUDE MNE TO STÁT 52,- !!!!! JE TO NORMÁLNÍ. jEDU K LÉKAŘI A DTTO. nO TAM ZAPLATÍM 30,- DOKTOROVI, NO TEN BUDE CHTÍT VÍC A JEŠTĚ ZA RECEPT 30,- mOŽNÁ JEŠTĚ DOPLATEK-TAK TEN VÝLET JE ZA 112,- BEZ DOPLATKU A ZA CO. tO NÁM TO ZAČÍNÁ. kOLIK NÁM PŘIDAJÍ
OTÁZKA (26.11.2007 21:23) Martin S.
Někde jsem četl, že se zdražuje kvůli tomu, že jste tam měli od p.Béma nějaký předražený audit, je to pravda? Proč vlastně nezavedete turnikety a proč nedáte skla před koleje, které by se otevřely až když přijede metro?Zabránili byste černým pasažérům a sebevrahům.
OTÁZKA (26.11.2007 21:22) P. Kotrba
ODS zvýší jízdné lidi budou chtít zvednout platy aby se dostali do práce, paráda. Vy na magistrátu si namastíte kapsu a soukromník to zaplatí. Tohle je podpora podnikatelů? Opravdu díky . Vyřiďte Bémovi že až zase budete chtít pomoc před volbama tak se ani nemusíte obtěžovat. Vola už vám dělat nebudu a tu smlouvu s voliči si můžete strčit víte kam. Jsem živnostník a ne charita pro papaláše.
OTÁZKA (26.11.2007 21:17) Důchodkyně
Kdy bude většina autobusů nízkopodlažních - do tramvaje s taškou na kolečkách je pro nás staré obtížné se dostat. Kam je možno poslat návrh na novou stanici autobusů - konkrétně - nemohl by autobus 193 mít nástupní i výstupní stanici na svém odpočinkovém stanovišti?
OTÁZKA (26.11.2007 21:02) Štěpána Vnoučková
Zveřejní DP Praha, kdy se budou otevírat další ze starších stanic metra pro bezbariérový vstup?
OTÁZKA (26.11.2007 20:53) Vladimir
Dobry den, mam dva dotazy : 1) V cem spociva vyhodnost outsourcingu "core businessu" provozovani autobusovych linek jinym dopravcum ? Tim se z "dopravniho podniku" stavate pouhym prerozdelovacem dotaci na MHD. Jak velkou percentualni cast z nakladu pohlti to, ze soukrome firme preposlete penize ? Je vam znamo, ze tyto soukrome firmy maji autobusy v katastrofalnim stavu a outsdourcingem se pouze zbavujete zodpovednosti za nej ? Je vam znamo ze tyto firmy zamestnavaji bulharske ridice, kteri se nedomluvi s pasazery, neznaji Prahu a nikdy nemaji jizdenky na prodej s tim, ze je "nefasuji" ? Kontroluje je nekdo nebo by takova kontrola byla ohrozenim predem dohodnuteho "obchodu" ? Veolia vyhrala tendr na provozovani a odkoupila vozovy park Hotlineru, ktery ten tendr prohral, prendali jste stovku z jedne kapsy do druhe a ejhle, zbylo osmdesat korun. 2) Jake jsou naklady na jizdenku MHD - treba dvacetikorunovou ? Myslim tim skutecne naklady : odpisy automatu (ktery je na konecne kde jede autobus kazdych 30 minut hned vedle trafiky pricemz jizdenky by meli prodavat ridici), naklady na bankovkovy papir s hologramem, infra tiskem, vodotiskem a teplocitlivou teckou, a servis techto automatu a jejich zasobovani, plus naklady na 4-8 oznacovacich strojku v kazdem vozidle prepoctene na jednoho prepraveneho cestujiciho. Je pravda, ze to je vice nez onech 20 korun kolik nyni stoji bezna jizdenka ? Proc neni s prihlednutim k nakladum na tento "suvenyr z MHD" mozne jezdit zadarmo a snizit tak naklady DPP a potrebu dotaci ?
OTÁZKA (26.11.2007 20:21) Honza Medvěd
Plánujete i možnost zakoupení dlouhodobých kuponů přes sms? Ušetřilo by mi to spoustu času při kupování tramvajenky a vám zajisté náklady na prodejní okénka.
OTÁZKA (26.11.2007 20:20) Karel Bok
Dobrý den, proč není možné, aby béčko jezdilo alespoň tak často jako céčko? Linka B je podle mne svou vizáží i nedostatkem souprav právem nazývána sockou
OTÁZKA (26.11.2007 20:19) Karel Tronner
Nezúčastňujete se jednání Zastupitelstva hlavního města Prahy a posíláte tam za sebe náhradníka, obvykle pana Jílka. To si za posledních 30 let nikdo z Vašich předchůdců nedovolil. Je plenární jednání Zastupitelstva pod Vaši úroveň?
OTÁZKA (26.11.2007 20:04) Novotný
ODS tíhle pro mě skončila jako volitelná strana. ODS se prostě rozhodla zničit v Praze co se dá. To vám ty peníze co chcete rozkrást opravdu stojí za to zlikvidovat jednu z mála věcí co navzdory lidem jako jste vy ještě funguje?
OTÁZKA (26.11.2007 19:27) Vaněk
ODS je pro mne po tomhle jen stranou mafiánů. Když je v Praze zaprší tak je metro plný vody i když mělo být za ty předražené peníze dávno opravené. Prostě jsi zloděj a spolu se svými kamádíčky jsi prachy na opravu rozkrad a opravu zfušoval. Teď potřebuješ aby to občani zase zacálovali a ještě meleš o investicích. Sice se zatím nám všem směješ do ksichtu ale neboj na každou svini se vaří voda.
OTÁZKA (26.11.2007 19:26) Erik Čipera
Dobrý den, velice rádi bychom začali spolupracovat s DP Praha na změnách v oblasti další přístupnosti mhd pro lidi s postižením,rodiny s kočárkem a pro všechny,kdo to potřebují. Je pro Vás partnerem organizace, jejíž asistenti a dobrovolníci odasistovali v roce 2006 v pražských ulicích u lidí s postižením více než 16 000 hodin? Má DP Praha nějaký plán, jaké ze starších stanic metra bude zpřístupňovat? Nebylo možné nějakým způsobem docílit změn, když se stavěla velká nákupní centra u stanic metra Anděl, Náměstí Republiky, Flora či Chodov (tam je nevhodná plošina). Nemohla se tato centra nějakým způsobem spolupodílet nebo zaštítit zpřístupnění stanic metra pro lidi s postižením, pro rodiny s kočárky a další? Nešlo by zadat soutěž do pražských VŠ ateliérů zaměřenou na řešení přístupnosti stanic metra? Otázek je mnoho, na koho se můžeme v DP Praha obrátit a zahájit rozhovory, které by vedly k dalšímu zlepšení situace. Děkuji za odpovědi i za všechna zlepšení, která se v tomto směru již dějí. Přeji pěkný den.
OTÁZKA (26.11.2007 19:10) Milan
Dobrý den. Po tomto zdražení bude MHD vypadat ještě hůř než teď - lidé, kteří jen trochu budou moci, vyrazí autem. Kde je motivace k tomu, jezdit MHD? Jak si mám připadat (už teď), když mě kontroluje revizor, ale k o pár metrů vedle sedícímu smrdícímu bezdomovci se ani nepřiblíží? Vždyť je to směšné, proč mám dotovat tu sebranku, co MHD jezdí?
OTÁZKA (26.11.2007 19:08) Bývalý volič ODS
Počítáte s tím že zkolabuje doprava v Praze? Ale člověku co nemá dopravní vzdělání nebo alespoň zdravý rozum je to asi jedno. Hlavně si nakrást co? ODS ode mne viděla hlas naposled.
OTÁZKA (26.11.2007 18:50) Ing. Pavel Janíček
Po roce 1989 byl rozhovor v rozhlase a mluvilo se o MHD v Praze. Bylo tam řečeno, že aby jízdné pokrylo náklady muselo by stát 14 Kč. Všichni diskutující se tomu vřele zasmáli, jako věci, které je zcela vyloučená. Co způsobilo to, že dnes má ředitel DP a primátor tu drzost vystoupit s cenou 30 Kč a dokonce existují úlety až na hranici 150 Kč. Říkáte, že musíte investovat, ale firma, která nevydělává prostě NEINVESTUJE! Vy však máte poněkud zvláštní postavení a tam stačí dát řeč s místopředsedou ODS Pavlem Bémem, který chce dokonce v Praze olympiádu (podnikatelé si namastí kapsy) a věc je vyřešena.
OTÁZKA (26.11.2007 18:50) Ondřej Baláž
Dobry den pane řediteli, chtěl bych se vás zeptat, kdy plánujete dostavby druhých vestibulů stanic metra v centru (Staroměstská na nám.F.Kafky, Národní třída na Lazarskou, Můstek na Černou růži,Hradčanská,Vltavská).Myslím, že by se do nich mohlo investovat, když už pri stavbě před revolucí byly některé stanice pro to uzpůsobeny.Také by se tím lépe roptýlily davy lidí a s tím související fronty u eskalátorů směrem vzhůru.Plánujete také něco udělat se zoufalým stavem stanice Želivského?Předem děkuji za odpověď.
OTÁZKA (26.11.2007 18:48) Belfort
Mám tři otázky: Kdy přestanou z konečných vyjíždět tramvaje a autobusy zakouřené samotnými řidiči. Kdy řidiči přestanou kouřit při jízdě, děje se tak zcela běžně v okrajových částech města a díky netěsnostem kabinek řidiče proniká kouř dál do vozu. Kdy toto jednání ohrožující zdraví cestujících, ale i bezpečnost (při kouření při jízdě) bude kontrolováno a vyvozovány sankce. Možná, kdybyste jednoho či dva výtečníky vyjíždějící se smradem naplněnou tramvají z konečné vyhodili, bylo by po problému.
OTÁZKA (26.11.2007 18:22) Novák
Jste brouk Pytlík? Všude byl, všechno zná? Flexibilita udivující, managerské výsledky však všude nevalné! Jak dlouho se zabýváte hromadnou dopravou osob? Nejméně 20 let ,nebo více?
OTÁZKA (26.11.2007 17:15) Jirka
Jezdím pravidelně do Brna. Jízdné tam stojí 13,- Kč. Tramvaje jsou sice starší, ale zjevně repasované, udržované. Chápu, že Praha má navíc metro, ale i tak se mi ten rozdíl zdá propastný! Proč Brno vyžije se zcela jinými příjmy?
OTÁZKA (26.11.2007 16:56) Jan
Proc nejsou vsechny jizdenky prestupne s ruznym casovym pouzitim? Existence neprestupni jizdenky podle mne neni opodstatnena a znevyhodnuje cestujici, kteri musi jet 2,3,4 zastavky s potrebou jednoho prestupu.
OTÁZKA (26.11.2007 16:54) jirka n.
Již jednou jsem se ptal,leč marně ... Tedy dokdy budou v prostoru metra "bydlet" asociální osoby ,např. ve stanici Národní třída ? O kapsářích a zrušených či alespoň zastavěných výstupech nemluvě. Slogan "je to přeci všude" si prosím říkejte na poradách. Protože už když jste řekl , pravda původně, že látkové sedačky odpovídájí hygienickým nárokům, tak již v ten moment jsem pochopil , že jste skutečně ten pravý špičkový manažer, který umí jediné, a to zdražit. Mějte se báječně, i ve všech správních radách. Ostatně jak jste sám řekl, je to snadné.
OTÁZKA (26.11.2007 16:38) Pavel Němec
Dobrý den pane řediteli, nemám nic proti "narovnání cen", pokud však navýšeným platbám odpovídají poskytované služby. Přijeďte si někdy ráno mezi 06.00 - 08.00 (můžete i služebním vozem) zkontrolovat autobusovou linku 223 do Horních Počernic a pak mě můžete zkusit přesvědčovat o tom, že je úprava cen oprávněná. Není prakticky jediný den, kdy jeden, ale i dva autobusy po sobě vynechají - v lepším případě, když se člověk do autobusu vecpe, sveze se hůře než "dobytek", v horším případě musí čekat na některý z dalších volnějších. Co Vy na to? Děkuji za odpověď.
OTÁZKA (26.11.2007 16:35) cyril
Dobry den pane Dvoraku. Muzete mi prozradit, jake vzdelani v oboru dopravy jste absolvoval a potazmo jakou kvalifikaci mate pro rizeni tak velkeho podniku v oboru dopravy? Nebo jste snad univerzalni manazer a podle toho vsechno vypada?
OTÁZKA (26.11.2007 16:35) lutic
nechápu,proč jste v Praze nesjednotili všechny jízdenky v nejpoužívanějších pásmech na 20 Kč (namísto těch 14 Kč) a jinak jste do systému sahat nemuseli. Odpadly by Vám další náklady,situace by se zpřehlednila..ale to je asi poslední,co Vás zajímá,že.
OTÁZKA (26.11.2007 15:16) YI
A proč nepřizpůsobujete počet spojů taky tomu, co se reálně děje? Třeba každý, kdo v Praze žije nebo studuje víc než měsíc dobře ví, že většinu VŠ studentů tvoří mimipražští, dále že tito mimopražští minimálně v polovině případů bydlí na kolejích a hlavně že se každou neděli na ty koleje vracejí, obvykle tak v době od 18 do 22 hodin. Proč tomu nepřizpůsobíte intervaly spojů na Strahov, Větrník, do Suchdola apod., když v neděli večer jsou ty spoje plnější než na jiných linkách ve všední den ve špičce? Navíc - což taky vědí všichni, kdo se nepohybují po Praze výhradně služebními limuzínami - ti studenti se na ty koleje vracejí povětšinou s obrovskými batohy a taškami, přičemž těch zavazadel mají často víc jak jedno, takže v tuto dobu nasazovat pouze jeden vůz tramvaje je pěkná pitomost.
OTÁZKA (26.11.2007 15:07) YI
A nepřemýšlíte náhodou o tom, že byste konečně začali jízdní řády dělat podle logiky a ne podle plotu (nebo podle čeho je dnes děláte), teda aby z přestupního uzlu či z končené jedním směrem neodjelo několik spojů během cca 3 minut a na další aby člověk musel čekat 15 (večer třeba i 25 minut). Nebo třeba aby přípoje na sebe nějak navazovaly a ne že člověk na přestupu po vystoupení zjistí, že mu přípoj právě ujel a na další musí čekat 20 minut. Ostatně proč jste zrušili to, že po osmé večer na sebe čekaly spoje v určitých uzlech (např. Hradčanská, Vltavská apod.)? Když jsou dvě refýže (tedy místa DOST), tak proč by tam na sebe jako dřív ty tramvaje nemohly počkat? A klidně by mohly nejen v noci, ale i přes den - třeba když na Petřinách člověku ujede 18, tak jet jedničkou dnes nemá smysl, jelikož ta 20 ujede přesně 1 minutu před tím, než ta jednička na Hradčanskou dojede. To se to fakt nedá nějak synchronizovat? A když nedá, tak proč nedá?
OTÁZKA (26.11.2007 15:07) Přihlížející
Dobrý den! Pane, já sice chápu, že se zdražují energie a tím i náklady MHD, ale přesto nebylo by naopak lepší resp. rozumnější jízdné zlevňovat, že by tak ubylo černých pasažerů?! Podle stejné logiky, jako že menší daně nebudou stát za daňové úniky! Výrazně by se tím také zlepšila bezpečnost dopravy! Nedocházelo by k takovým situaím, že by černý pasažer utíkal před revizorem do tunelu .... Ještě bych se chtěl zeptat, proč nakupujete tak nemožné a jistě i velmi drahé tramvaje, jako jsou ty Porsche ?! Mají koplikovaný interiér, nehygieniké potahy a jsou velmi hlučné! Pak nemáte mít rostoucí náklady a my pasažéři zdražované jízdné! To se ani trochu nestydíte, mít jedno z nejdražších jízdných ve světě !!
OTÁZKA (26.11.2007 14:58) YI
A můžete mi vysvětlit, proč jsou o prázdninách oproti běžnému roku o tolik prodloužené intervaly? Sice MHD nejezdí většina mimopražských žáků a studentů a taky část lidí je na dovolených, ale ti všichni jsou více než nahrazeni desetitisíci turistů, kteří v sezóně Prahu navštíví. Nezdá se vám to jako ostuda, že se desítky cizinců kolikrát ve špičce třeba ani nevejdou do tramvaje nebo do metra? A co běžní Pražané, kteří zrovna nejsou na dovolené - jak ti k tomu přijdou, mačkat se v létě (když i tak je většinou vedro k nesnesení) jak sardinky nebo čekat na spoje dvakrát tak dlouho?
OTÁZKA (26.11.2007 14:55) Martin
Pane Dvořáku,myslíte,že je lepší aby V Praze jezdilo čím dál tím víc osobních aut s jedním řidičem,nebo víc tramvají a autobusů
OTÁZKA (26.11.2007 14:53) YI
Když je na lince metra C možné mít přes den interval kolem dvou minut (a po osmé večer kolem pěti minut), tak proč to není možné i na linkách A a B? A pokud teď začnete tvrdit, že DPP nemá tolik souprav, tak to můžete vykládat leda někomu, kdo neví, že dodavatel DPP už asi dva roky dluží 24 objednaných souprav. Neměl byste se o to jako ředitel náhodou starat?
OTÁZKA (26.11.2007 14:28) Karel Prokopič, Praha 7
Dobrý den! Pane Dvořáku, upřímně odpovězte: Mohlo se Dopravnímu podniku v Praze stát něco lepšího než byla povodeň v roce 2002? Kolik byly náklady na odstranění následků povodně a kolik byla s tím spojená a státem sanovaná "modernizace"? Děkuji. Karel Prokopič, Praha 7
OTÁZKA (26.11.2007 14:23) Gerr
Opět se děje stejný nešvar jako v předchozích letech-ke konci roku zbyly DP peníze a opět se vyhazují (zbytečně) za investice do technologií, které by ješte mohly desítky let sloužit. Myslel jsem, že se to s vámi změní, ale lidé kteří mrhají penězi DP po mnoho let, jsou stále na svýh postech a spolu s dodavately si mnou ruce. Samozřejmě, že to umí zaonačit řečičkama o zastaralosti apod. Jak zabráníte (pokud vůbec) neúčelnému proinvestovávání peněz DP. Co proti tomu dělate? Konkrétně?
OTÁZKA (26.11.2007 14:17) Petr Provaz
Dobrý den. Jakou částku měsíčně platí dopravní podnik advokátní kanceláři za zastupování při vymáhání pokut od černých pasažérů? Připadne částka nákladů řízení (odměna advokáta dle vyhlášky 484/2000 Sb.), kterou musí zaplatit černý pasažér při soudním vymáhání pokuty advokátní kanceláři?
OTÁZKA (26.11.2007 14:08) Petr Hus
Hrajete golf? O kolik jste letos zlepšil svůj hendikep? Jakou cyklotrasu máte v Praze nejraději? A jakou nejméně? Kolik najezdíte s automobilem za rok kilometrů? Domníváte se, že by měl nějak být omezen přístup teréních automobilů do města? Řekněte prosím, podle vašeho mínění, jaký je v dnešní době spravdlivý plat dopravního policisty, řidiče tramvaje a poslance parlamentu? Je podle vašeho mínění správné, aby jízda na kole po chodníku byla v Praze dopravním přestupkem? Jaké povolání by jste chtěl vykonávat, kdyby jste nebyl ředitelem dopravního podniku? Jak nejraději odpočíváte? Na tenis, do kina, na nákupy potravin, chodíte nejčastěji pěšky, jezdíte na kole, nebo automobilem?
OTÁZKA (26.11.2007 14:06) dvorakova
proc jste zdrazili i predplatne kupony? nehojite se na tech,kteri plati?hodinu denne pracuji na to,abych se dostala do prace.je to primerene?jak vymahate pokuty od bezdomovcu a cizincu?nemyslim turisty.
OTÁZKA (26.11.2007 13:47) exvolič ODS
Vážený pane, považujete se za kompetentního k řízení dopravního podniku? Nebo si myslíte, že je naprosto jedno, kdo je jmenován ředitelem, neboť je to politická funkce? Jaké máte odborné vzdělání v oblasti dopravy? Myslíte, že autobus MHD může řídit řidič s oprávněním na moped?
OTÁZKA (26.11.2007 13:26) fiel
Chtěl jsem vám poděkovat za tak skvělou službu, jako je lístek smskou. Funguje to skvěle a je to moc praktické. Doufám, že jste s operátory vyjednali alespoň lepší sazbu, než mají běžní "smrtelníci" , myslím tím firmy, které tyto smsky taky provozují a věřím, že když odečtu od běžného lístku náklady na tisk, distribuci a provizi za prodej, bude to cca stejná hodnota (nehledě na recyklaci). Co plánujete dál? Slyšel jsem o turniketech do metra, bylo by to super, ale nevím, jak by to šlo dohromady právě s sms lístky (měsíčáky už jsou na to připravené tuším svým čárovým kodem?)
OTÁZKA (26.11.2007 13:20) Petronius
Velevážéný pane generální řediteli, byl by jste tak velmi laskav a mohl mi prozdradit, jakými praporky opatříte po 1.lednu 2008 busy, tramvaje a vozy metra za zvýšené tržby za jízdné ?
OTÁZKA (26.11.2007 13:14) Petronius
Velevážený pane generální řediteli, byl by jste tak velmi laskav a mohl mi sdělit, ve kterém roce ( či desetiletí) dosáhne pražská městská hromadná doprava takové úrovně, že bude splňovat standardy stanovené pro přepravu jatečních zvířat ?
OTÁZKA (26.11.2007 13:11) tisk
Posledni tiskove zpravy na vasem webu pochazeji z roku 2003. Myslim, ze informacne vstricna spolecnost vypada ponekud jinak.
OTÁZKA (26.11.2007 13:09) PremekC
V Utrechtu je tym 8 revizoru, kteri naraz obsadi vsechny vychody tramvaje a neunikne jim ani mys. Jsou v uniforme, slusni a nekompromisni. Proc to nemuze timto zpusobem fungovat u nas? Proc nevypudite bezdomovce castou kontrolou, vzdyt jsou znamy useky, kudy radi jezdi, napr. nova trat na Barrandov. Pokud budou vedet, ze jsou caste kontroly, odtahnou jinam. A nemluvte o tom, ze revizori jsou drazi. Pri dobre organizaci si na sebe bohate vydelaji, uz jenom tim, ze donuti lidi platit.
OTÁZKA (26.11.2007 13:07) Vráťa Ebber
Dobrý den, nedá mi to neinformovat vás o tom, že pražské metro se dostalo za hranici své kapacity. Používám ho denně k cestě do zaměstnání a ujišťuji vás, že dostat se v 8 hod ráno na stanici Palmovka do vozu je velké umění, stejně tak kolem 18 hod se nemůžu dostat do vozu na stanici Florenc. Kultura cestování MHD je měsíc od měsíce horší.
OTÁZKA (26.11.2007 13:06) ondatra
Dobrý den, 1. Jste připraven zveřejnit znění smluv včetně dodatků na velké zakázky typu tramvaje 14T a 15T? Jejich zveřejnění ve státních/obecních firmách nedávno nařídil soud. 2. Bude dodáno všech 60 + 250 vozů typů 14T+15T? Plánují se v kontraktu nějaké změny? 3. Bylo již rozhodnuto o outsourcingu některých činností DPP? Kterých? Předem díky za odpovědi.
OTÁZKA (26.11.2007 13:02) PremekC
Proc nepristavujete autobusy a tramvaje drive na konecne zastavky? Proc maji cestujici cekat v mrazu a desti a koukat na ridice, ktery parkuje 50 m od nich v teple? Nevymlouvejte se na predpisy a odpocinek ridicu, toto je zcela bezne v civilizovanych zemich, ktere jsem navstivil. Viden, Frankfurt, Mnichov, Amsterodam, vsude to jde a u nas ne!
OTÁZKA (26.11.2007 13:02) Martin
Děláte si srandu z obyčejných lidí , nebo to myslíte vážně?Místo aby se motivovala MHD , tak spousta lidi radši pojede autem , než aby se mačkali v MHD.Takže Vám děkujeme za ucpané silnice! V TV jste toho moc nedokázal a tady to taky asi nebude žádná sláva.
OTÁZKA (26.11.2007 12:59) vanek
Zdravím,kolik Vám schází řidiču.
OTÁZKA (26.11.2007 12:55) Homolka (poloprázdná tobolka)
Pochválen buď Pán primátor Bém. Jaký to je pocit ,pane řediteli,v době razantního zdražení jízdného mít volnou jízdenku i pro celou rodinu?
OTÁZKA (26.11.2007 12:48) Zuzana
Jezdite pane rediteli MHD denne, zvlaste v dopravni spicce? Ridit DP je prece jen neco jineho nez byt reditelem komercni televize. Jaka je provize pro operatory,pres ktere bude mozne kupovat prostrednictvim SMS jizdenky?
OTÁZKA (26.11.2007 12:44) Yaf
V současnosti vzrůstá nedostatek (hlavně kvalitních) pracovníků. Dopravní podniky ve mě budí dojem, že jsou sociálním zaopatřovacím ústavem pro lidi, kteří by se jinde neuživili. Stačí se podívat na ty jejich "výkony". Máte nějaké možnosti, jak získat kvalitní zaměstnance (třeba motivace formou vyšších odměn apod.)?
OTÁZKA (26.11.2007 12:37) Aol
Jak často jezdíte MHD? Máte cenově zvýhodněné jízdenky jako ředitel? Jak se Vás dotkne zdražení MHD? Díky za odpověď na všechny tři otázky.
OTÁZKA (26.11.2007 12:22) Jana
Dobry den,dopravni prostredky jezdi znecistene,kultura cestovani je spatna,prepravni kontrola se pri kontrole jizdenek nezajima o cestujici casto opile a spinave,kteri si pletou dopravni prostredek s obydlim. Pritom DP zvysuje cenu jizdneho.
OTÁZKA (26.11.2007 12:16) twist
Myslím, že tohle je dobrý nápad. Nevíte, zda něco podobného chystají i další města ?