Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Goebbelsovo Černé na bílém: Pohřeb hravosti v kolumbáriu

Česko se po třinácti letech dočkalo německého divadelníka, skladatele a sociologa Heinera Goebbelse a jeho hry Černé na bílém. Místo hravé inscenace ale na diváky dolehl chvílemi až funerální patos.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Michal Nejtek

3. 10. 2009 10:02
Dotaz

Nerozumím úplně této recenzi. Základní recenzentovou představou, podsunovanou neustále tvůrcům, je jakási "hravost". Je někde v základním kánonu Goebbelsovy tvorby psáno, že každé představení musí být především "hravé"? Dále několik dotazů a upřesnění: 1, "tehdejšího proplétání výhonků hudebních žánrů a stylů" - dnes už není tento princip aktuální? nepoužívá se???; 2, proč je použití "nahraného základu" Goebbelsovou chybou? elektronický track vytvořený ze samplů používá autor v každé své incenaci, i v originálním Schwarz Auf Weiss; 3, proč nevyšel efekt pískající konvice? právě proto, že byl použit sampl, tak naopak vyšel, v přesném timingu s akcí; 4, Ensemble Modern NENÍ Goebbelsovo uskupení; 5, chyba inscenace je, že "diváci se brali příliš vážně"? není potom chybou Vojcka v Národním, že během nejvypjatějších míst okolo jezdí tramvaje s turisty?

Nevím, na kterého recenzenta reaguji (nepodepsal se), ale doufám, že mi alespoň trochu osvětlí ta záhadná místa v jeho textu. Zdravím. michal nejtek

0 0
možnosti