Pondělí 27. května 2024, svátek má Valdemar
  • Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Na co do divadla

Smršť emocí, hudby, pohybu a snového textu. Výtvarně pohybová báseň María de Buenos Aires je strhující

Z inscenace María de Buenos Aires | foto: MDP

Premium Recenze
María de Buenos Aires, kterou v Městských divadlech pražských nastudovala Lenka Vágnerová, představuje hudebně-dramatický útvar, jenž v našich divadlech nebývá k vidění.

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit

Divák si může nastudovat, oč jde, ale živá konfrontace s touto smrští emocí, originální hudbou, pohybem a snovým textem je fascinující, nevzpomínám si, že bych podobný mix žánrů, z kterého vyrůstá neopakovatelný styl, někdy viděla.

Autorem díla je hudební skladatel Ástor Pantaleon Piazzolla (1921–1992), který se narodil v Bueons Aires a byl italského původu. Je považován za otce stylu tango nuevo, v němž šlo o obohacení tradičního tanga prvky jazzu a klasické hudby. Byl také fenomenálním hráčem na bandoneon, hudebním experimentátorem, spolupracoval například s Jorgem Borgesem a jeho vrcholné období spadá do 80. let 20. století. 

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se