Pondělí 5. června 2023, svátek má Dobroslav
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Na co do divadla

Smršť emocí, hudby, pohybu a snového textu. Výtvarně pohybová báseň María de Buenos Aires je strhující

Z inscenace María de Buenos Aires | foto: MDP

Premium Recenze
María de Buenos Aires, kterou v Městských divadlech pražských nastudovala Lenka Vágnerová, představuje hudebně-dramatický útvar, jenž v našich divadlech nebývá k vidění.

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Vyzkoušet 10 dní zdarma

Divák si může nastudovat, oč jde, ale živá konfrontace s touto smrští emocí, originální hudbou, pohybem a snovým textem je fascinující, nevzpomínám si, že bych podobný mix žánrů, z kterého vyrůstá neopakovatelný styl, někdy viděla.

Autorem díla je hudební skladatel Ástor Pantaleon Piazzolla (1921–1992), který se narodil v Bueons Aires a byl italského původu. Je považován za otce stylu tango nuevo, v němž šlo o obohacení tradičního tanga prvky jazzu a klasické hudby. Byl také fenomenálním hráčem na bandoneon, hudebním experimentátorem, spolupracoval například s Jorgem Borgesem a jeho vrcholné období spadá do 80. let 20. století. 

Tento text je součástí prémiového obsahu pro předplatitele

Dočtěte článek až do konce

Jako člen navíc:

  • Máte k dispozici více jak 30 000 prémiových textů na Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Získáte přístup ke všem našim novinám a časopisům online a zdarma
  • Přednostně pořídíte vstupenky na koncerty v síti Ticketportal a mnohem více
Máte už aktivní předplatné? Přihlásit se