Nakladatelství Teapot ve svém speciálním vydání Antikódů polemizuje se zavedenou tradicí a představuje básně zcela nově. Vůbec poprvé jsou například sázeny jiným písmem, než je zaznamenal autor. Mohou tak vyvolat polemiku, nakolik jsou Havlovy typogramy spojeny s poetikou psacího stroje a nakolik jsou na něm nezávislé.
Nová kniha obsahuje výběr třiceti Antikódů, který podle nakladatelství představuje komentář k současné podobě a stavu světa, v němž žijeme. Básně jsou rozdělené do pěti oddílů po šesti číslech a každý oddíl tvoří příběh na havlovské téma - člověk, společnost, láska a další.
Doprovod k nim představují litografie výtvarníka Štefana Tótha, který Havlovy texty vizuálně dekonstruoval a následně znovu konstruoval. „Havlovy Antikódy nelze ilustrovat, neboť představují volné spojení poezie a výtvarného umění. Proto jsem se pokusil tuto sémantickou poezii se sofistikovaným výtvarně-typografickým jazykem doprovodit vizuálním přívlastkem několika přístupů: vztahem vědomí vzpomínky, materializací viděného, direktivou emocí,“ píše v doslovu knihy Tóth.
Bibliofilské vydání knihy vychází v nákladu 150 kusů, prvních padesát bude v prodeji za 11 990 Kč, další za 7 990 Kč.
Václav Havel psal své obrazové básně celý život, takzvaným typogramům se nejvíce věnoval v šedesátých letech 20. století. Představovaly pro něj jeden z prostředků, jak komentovat československou politiku, ale i způsob pro vyjádření svých filosofických názorů, milostných zkušeností i přátelských vyznání jiným literátům.
Antikódy vycházely zpravidla jako chronologický soubor, který se však neustále zvětšoval. Dodnes není znám přesný počet antikódů, které Havel vytvořil, grafické typogramy se stále objevují. Při každém publikování vyšly v původní grafické podobě, v jaké je autor pořídil na psacím stroji či později v textových počítačových editorech.