Diskuze
V digitalizované verzi ‚Adély‘ jsou hrubé chyby, které filmu škodí, píší odborníci z FAMU
Děkujeme za pochopení.
J. Novák 567
Líbí se mi tato věta: „Domnívám se, že je nutné uvažovat i faktor ekonomický a to znamená, nevyrábět nekvalitní zboží - umělecky i finančně...,“ uzavírá Brabec. (konec citátu). Souhlasím. Jen dodávám, že v tom případě vůbec netuším, proč v posledních letech vůbec vzniklo asi tak 50 % českých filmů, o zahraničních, či dokonce filmech USA, ani nemluvě.
P. Seník
Docela jim věřím, stačí se podívat na zdigitalizovanou Popelku. U těch zásadních filmů by to opravdu mělo být pod dohledem lidí, kteří tomu rozumí, souhlas.
Dělá se to v Maďarsku a ti neznají naše specifika. Byli nejlevnější.
M. Vaněk
Ale kdepak, tunel jak vyšitý..., kdopak si asi mastil kapsy?
J. Orlík
Jakožto fotograf vím přesně, o čem kritici mluví. Je velký rozdíl mezi fotkou z negativu a z digitálu. Digi fotky lze upravit tak, aby vypadaly jako z negativu, u filmu je to výrazně složitější. Zkrátka a dobře, u té digitalizace filmů jde především o zachování fílingu. Režisér, kameraman a osvětlovač, potažmo lidé, mající na starost zvuk, si u starých filmů dávali majzla na tisíc věcí. Typickým příkladem jsou třeba velké plochy černé. Velká plocha černé, tzv. podpal, stejně, jako velké plochy bílé, tzv. přepal, (ale nemusí to přepal být), jsou spolu s kontrastem a mikrokonstrastem základními stavebními prvky atmosféry. Proto se nám tak často líbí staré, černobílé fotky, protože tam té černé bez kresby bývá hodně. Digitály mají možnost i z těchto černých, případně bílých flaků, vytáhnout kresbu, což je , při digitalizaci filmů, smrt pocitu z něj. Takzvaný vyrovnaný histogram je smrtí jak fotek, tak filmů. Myslím, že právě o tyto obrazové aspekty, jde kritikům digitalizace Adély, primá
To je jednoduché, ať se řekne kdo to konkrétně dělal, jaký odborník z NFA?
A neni to jedno ? Original zustane zachovan tak, jak je. A jestli paskum skodi cas, mohou je digitalizovat bez retusi 1:1.
R. Morava
Není to jedno. Originál je na filmu, který dnes skoro nikde nepromítají. Lidé kteří rádi sledují archivní filmy mají možnost sledovat jen digitalizovaný záznam. Pokud se dívají například doma, mají větší televizi a záznam s větším rozlišením (třeba BluRay nebo HD vysílání). Proto potřebují nově digitalizovaný záznam (staré DVD jsou ještě příšernější a na velké obrazovce nedívatelné).
To je důvod proč se tyto digitalizované verze za nemalé peníze vytváří. Pokud ty filmy nebudou dostatečně kvalitně digitalizované jsou to vyhozené peníze.
J. Jelínek
mistři odborného výcviku z komediantského učňáku si hrají na znalce. Měli by si zase vyvěsit ten japonsko-tibetský otrokářský hadr, aby vrhači kamenů neminuli cíl "-)
nevynecháš ani jedinou příležitost abys na sebe nevykecal, že jsi jen plebejskej pivní trouba, Jelínku