Mezi fanoušky bývá tato éra často označována za „jelínkovskou“. Mladý kytarista Jiří Jelínek přišel přišel ze skupiny Expanze (kde mimochodem tvořil kytarový tandem se začínajícím Michalem Pavlíčkem) a pobyl v kapele něco málo přes rok. Jeho až kultovní pozici v historii ETC..., ale i české scény vůbec posílila kromě samotné jeho hry bezesporu také velmi předčasná smrt vlastní rukou.
V roce 1987 vyšly v prapodivném formátu dvojEP nahrávky z tohoto období pod názvem Jiří Jelínek in memoriam a dvě z nich jsou také součástí aktuálně vydaného archivního CD.
Doplňují je záznamy jak například z rozhlasového studia, tak profesionální i amatérské, ale kvalitní a zvukově samozřejmě upravené koncertní snímky. Ty nyní vycházejí vůbec poprvé. A to včetně vystoupení ETC... na legendami opředeném festivalu Koncert mladosti ve slovenském Pezinku v červenci 1977.
Mezi skladbami jsou mimo jiné zhudebněná báseň Františka Gellnera Pomalu v revolver se ztrácí víra, živá verze písně Biograf, známé z prvního Mišíkova alba nebo Jelínkova Na okraji, v koncertním podání radikálně odlišným od pozdější studiové verze známé z alba ETC...2 (a také s jiným textem). Jazzrockové instrumentální tendence dotvrzuje hned pět skladeb bez zpěvu, bluesové kořeny kapely pak coververze Baby Will You Please Help Me od Charlieho Musselwhitea.
Jediné dvě uvedené skladby vyšly v reálném čase svého vzniku: Já mám schůzku o půl páté a Lady Vamp na singlu z roku 1977.