I bez Comenia jsem v r. 1971, kdy jsem přešel ze základní na střední školu, přešel z "psacího" na tiskací písmo. Naprosto přirozeně, bez zvláštních pomůcek a metodiky. Když už musím ze svých daní financovat ten mejdan zvaný státní školství, tak zrušení psacíhoho písma vítám.
Přiteli, a přešel si na jaké písmo? Píšeš tiskací. Nepíšeš Comenia Script. Jaký je důvod platit autorské poplatky za "geniální" nápad "českého tiskacího psacího písma" nějaké soudružky co si ho tak pěkně pojmenoval po Komenském? Tiskacím písmem píše alesoň někdy každý. Mnoho lidí stejně jako já a možná i ty píšeme jen tiskacím. Ale nevím proč by se mělo za to někomu platit. Pokud se má začít učit psát tiskacím písmem tak se zároveň alspoň po dobu 50-70 let musí povinně a na prvním stupni základní školy všichni žáci naučit alepň číst české psací písmo a pokud možno i psát. Pokud ze dne na den vznikne generace, která psané písmo nebude umět je jsem zase o krok dále ke zničení české kultury, společnosti a národa. Pokud tak učiníme tak pomáháme pozdějíšmu nahrazení českého písma písmem arabský. Allah Akbar
Z vlastní zkušenosti. Před cca 50ti lety, v době studia, jsem se dopracoval k písmu podobnému a to z důvodu čitelnosti poznámek při přednáškách ve škole. Dnes inklinuji spíše k běžnému psanému písmu s delším napojením jednotlivých znaků, tak, jak nás učila paní učitelka krasopisu. Pokud jde o můj názor, vrátil bych do škol výuku psaní, aspoň po dobu 3 roků. Pak ať si dítě vybere, jak chce psát.
"děti, které se naučily psát kurzívou, rozvinuly ve srovnání s dětmi, které umí psát pouze skriptem více své grafomotorické a s nimi související schopnosti. Tyto děti jsou obecně z hlediska utváření vlastního rukopisu svobodnější, protože umí kombinovat více psacích vzorů. To může mít také důležitý vliv na utváření jejich osobnosti. Tyto děti mohou používat své písmo sociálně flexibilněji, tj. mohou ho využít např. ke komunikaci s cizincem, který umí psát pouze skriptem, ale i k rychlým soukromým zápiskům, ke kterým je skript méně vhodný."
A já bych nebyl až takový troškař. Je doloženo, že nejvíce se rozvíjejí děti, které se naučily čínské či japonské znaky, A tudy by měla vést i cesta na našich školách!
CS je jednodušší písmo než tzv. vázané. Žádné kudrlinky. Kdo bude chtít kudrlinkovat, může se k tomu sám dopracovat. Podle mě CS lépe vyhovuje dnešní době. HOWGH.
Comenia je pořád ještě moc kudrnatá. Jsem pro morseovku. Tečku a čárku zvládne i ten největší blb, a o to nám jde především.
Komenia skript asi zas taková bublina není - už v minulosti na něj velké procento lidí dříve nebo později samo intuitivně přešlo. Nechci podcenit důležitost psaní "jedním tahem", ale také doba je jiná. Čím dál tím více se píše na klávesnicích než ručně. Ať se to komu líbí nebo ne, umět psát na klávesnici všema deseti bude asi čím dál víc užitečnější, než psát hezky krasopisně.
Píšete, jako by se to vzájemně vylučovalo.
Začne to psaním tiskacích písmen, pak někoho napadne zrušit učení se nazpaměť, a tak dál a tak dál. Pak budem vychovávat polodebily, kteří si ale přece všechno co potřebují znát dovedou najít na internetu.
S mozkem se to má jako se svaly. Aby byl k něčemu, tak ho musíte zatěžovat a trénovat.
Máte pravdu, vždycky mě rozesměje, když někdo má starost, aby se blbečkové nepřetěžovali.
Má způsob psaní nějaký vliv na rozvoj duševních schopností dítěte? Pokud jde o čtení tak vím, že to vliv má. Dále - budou děti schopny číst i písmo psací - tedy vázané, které použije něko jiný? Je jasné, že při nespojeném písmu musí být zřetelně dělány mezery mezi slovy? Pokud lze zodpovědně na moji první otázku říci NE a na ostatní ANO, tak je mi to jedno, ať se učí psát jakkoliv. Problém dětí totiž je hlavně v tom, že je nikdo neučí logicky myslet. A to je znát již u dnešních vysokoškoláků, a ti psali vázaně. A že je sám život nejspíš logicky myslet nenaučí vidíme u většiny našich politiků (o morálce raději nepíšu).
kterým je učí psát škola, je pro děti povinné jen na prvním stupni ZŠ. Na druhém stupni a samozřejmě na víceletých gymnáziích již mohou psát jakkoliv, učitelé jim nesmějí nic nařizovat kromě toho, aby písmo bylo čitelné.
Je zajímavé, že obě moje děti začaly okamžitě po ukončení prvního stupně ZŠ psát spontánně něčím, co Comenia Script silně připomíná...
Jaká byla stanovená kriteria, podle nichž "se" rozhodlo, že nové písmo je úspěšné?
"Podnětem k pilotnímu ověřování tohoto písma byly hlavně dotazy rodičů žáků, kteří měli zkušenosti se vzděláváním v zahraničí, například ve Velké Británii, USA, Finsku, Dánsku, kde žáci běžně používají tiskací písmo," připustilo ministerstvo.
Tak jsme si opět namydlili hlavy a lezem a lezeme do....Naše tradice je písmo vázané, žáci by se ho měli učit od malička a pokud si zvolí v dospělosti jiný způsob psaní je jejich rozhodnutím (osobně již dlouho nyní píši nevázaně). Nechápu, proč tohle nevadilo století a jen si někdo uprdne ve směru poklonkování světu - my musíme ihned prdět taky. Kde zůstaly alespoň zbytky národní hrdosti?
Komárku - co vy na to?
Co to má společného s poklonkováním a národní hrdostí? Copak tady se jedná o to, jak se na to dívají lidi z jiných zemí? To je zase blábol...