Úterý 7. května 2024, svátek má Stanislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Nechceme jen odřezávat nejslabší, říká o státní maturitě ředitel Cermatu

Už příští týden má proběhnout generálka tolik diskutované státní neboli standardizované maturity, přesněji jednotně zadávané části maturitní zkoušky. Ředitel Centra pro zjišťování výsledků vzdělávání, které ji organizuje, Pavel Zelený vysvětluje, proč by naše zkouška dospělosti měla vypadat jinak než například ta slovenská, která už běží.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PF

P. Fiala

5. 10. 2010 9:32
Vzdělávání občanů

Proč neuskutečnit maturity na počítačích - žijeme v 3.tiicíletí, informační společnosti.

Celosvětově jsou respektované: certifikace Microsoft, certifikace Cisco, atp., prováděné pomocí počítačů a testů teoretických i praktických.

Mimochodem mne napadá, že toto téma by mohli europoslanci projednat v EU.

Takže nejen studenti, ale i profesoři či ředitelé a jejich zástupci, mohou býti objektivněji posuzování. A to je asi příčinou zaostávání v hodnocení úrovně vzdělanosti.

0 0
možnosti
JF

J. Farmačka

5. 10. 2010 7:57
Nechápu, proč se někdo omlouvá za snahu

zkvalitnit konečně maturity. Pomalu to vypadá, že jsme nejchytřejší národ na světě. Kdejaký hlupák ze základky si klidně odmaturuje na střední škole, i když na to nemá. Tím to ale nekončí. Pokračuje to náborováním vysokých škol do svých lavic jen kvůli státnímu příspěvku bez ohledu na maturitní vysvědčení. Kdo se tomu brání a proč? Anarchie pronikla do všech oblastí našeho života a dokonce už i školáci se vyjadřují k tomu, jak se budou prověřovat jejich skutečné vědomosti a předpoklady pro studium na VŠ. Měla by konečně skončit praxe kdy postačí, aby rodiče žáků s mizerným prospěchem škole pohrozili inspekcí MŠMT, případně i drsnějším způsobem, a škola ustoupí. Na středních a vysokých školách se nám hromadí hlupáci, kteří nebudou pro společnost ničím užiteční a nikdo je nebude chtít zaměstnat. Pak jim nezbude než vstoupit do politiky a pokračovat v devastaci státu. Toho jsme svědky celých 21 let po revoluci. Ustupovat se zkvalitněním hodnocení znalostí školáků a studentů znamená logicky očekávat další propad ekonomiky státu a pokles životní úrovně většiny občanů.   

0 0
možnosti