Diskuze
Škola ničí přirozené matematické nadání, říká profesor Hejný
Děkujeme za pochopení.
P. Fiala
Mozek a jeho tajemství
Tajemství řeči, porozumění a mluvení jsou tuším Brocova centra v levé polovině mozku a v pravé jsou "obrazy - představy" (je ověřeno na tografech). Ovšem jak je to s poezií?
Matematika, pokud nazačnou rodiče ukazovat a mluvit o prstech rukou a "počítat" na nich, pak v první třídě školy by byly pještě problémy i když se malují nějaká "množství" hrušek a jablek mozky dětí vnímají, vnímají i mluvený výklad, osvojují si "počítání" - kvantitu a uchovávají v obou polovinách mozku až do smrti. Ale jak si osvojit kvalitu vyšších oborů matematiky třeba k popisu energetických polí, teorií informace, a jiné?
J. Mrázek
Doporučuji tuhle skvělou humornou přednášku:
http://www.ted.com/talks/lang/cze/ken_robinson_says_schools_kill_creativity.html
Až na konci zjistíte, že má pravdu, tak se také zamyslete nad tím, jestli by jste sami neměli TAKHLE přednášet. Je to zábavné i pro učitele a o to víc pro žáky...
F. Kusák
Názory pana profesora
takto veřejně a zejména pro laickou veřejnost uřčené názory jsou velmi škodlivé. Vytváří to opět dojem, že hlavní vina je na učitelích, ale to nelze takto zjednodušit. Mě nejvíce vadí na dnešním systému, a systém zahrnuje jak pedagogy tak žáky, ale také vedení škol, uředníky na ministersvech a krajích, rodiče a potažmo i celou společnost, ta zásadní nenaročnost a nechuť se matematice věnovat. A také ať mě pan profesor vysvětlí, kde chce ty schopné kantory vzít a jak je motivovat a motivace nespočívá jen ve výši platu. Zeptejme se učitelů, ale hlavně učitelek, kterých je na základních školách 90 % s jakým elánem do škol nastupují a co z něho zbývá po 10, 15 letech pedagogické práce. Ta nemohoucnost udržet jen elementární zájem žáků a zakročit proti těm žákům, kteří trvale výuku rozvracejí je vysilující. A jak zvládat 25 a více žáků za těchto podmínek, věnovat se slabším, retardovaným nebo zase talentovaným atd. Souhlasím, že je možné zlepšit práci kantorů, ale tak jednoduché to zas není a někde by mohl učit matematiku sám Pán Bůh a stejně by ty výsledky za moc nestály.