Sobota 3. prosince 2022, svátek má Svatoslav
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Soud předběžně zakázal UPC reklamu srovnávající internet s O2

Věda

  12:07
Městský soud v Praze předběžně zakázal kabelové firmě UPC používat reklamu, která srovnává její internetové služby s Telefónikou O2. Vyplývá to z předběžného opatření, které má ČTK k dispozici. O2 považuje srovnání za neadekvátní, UPC tvrdí opak.
Ilustrační foto.

Ilustrační foto. foto: Shutterstock

Televizní a rozhlasová reklama srovnává připojení o rychlosti 8 Mbit/s od Telefóniky za cenu 750 korun s nabídkou UPC 10 Mbit/s za 490 Kč.

"Soud vyhověl naší stížnosti, že srovnání UPC bylo zcela neadekvátní a poškozuje společnost Telefónica O2. O2 ADSL Internet totiž obsahuje i bonusové nadstandardní služby jako O2 TV nebo zvýhodněné volání mezi dvěma mobilními čísly. Ty automaticky UPC nenabízí, ani je nezohlednil ve srovnání," řekl ČTK mluvčí Telefóniky Martin Žabka.

Podle mluvčího UPC Františka Maliny rozhoduje o tom, na čí straně je právo, soudní spor, a nikoliv předběžné opatření, které jen upravuje poměry účastníků. "Soud tak v tomto případě nerozhodl, že reklama naší společnosti je zakázaná, ale pouze o tom, že se této reklamy máme do eventuálního rozhodnutí zdržet," uvedl. Dodal, že UPC se nedomnívá, že by reklama měla charakter zakázané srovnávací reklamy. "Základní parametry příslušných služeb obou společností jsou skutečně srovnatelné a přesvědčivě vypovídají o své výhodnosti či nevýhodnosti," doplnil.

UPC a Telefónica O2 si nejvíce konkurují právě v nabídce internetu. Zatímco UPC měla v pololetí 335.000 uživatelů internetových služeb přes kabelové rozvody, Telefónica evidovala 682.000 zákazníků ADSL.

Autoři: ,

Jako z pohádky Hrnečku, vař! Uvaří multifunkční hrnec Concept skutečně za vás?
Jako z pohádky Hrnečku, vař! Uvaří multifunkční hrnec Concept skutečně za vás?

Chodit s celou rodinou do restaurace je drahý špás. A tak se vaření stává nepostradatelnou součástí našeho života a taky předmětem partnerských...