Diskuze
Plaga chce maturitu z matematiky řešit co nejdříve ve Sněmovně. Studentům by zůstala možnost volby
Děkujeme za pochopení.
J55a16r25o53s27l95a27v 44N79o33v74á84k
No, maturoval jsem před mnoha lety na gymnáziu mimo jiné i z matematiky. A mohu říci, že celý život mi bohatě stačilo to, co jsem se v matematice naučil asi tak do páté třídy.
F26r48a65n36t49i41š83e53k 76K74u60s90á90k
Letošní zadání normální maturity z M (ne M+) je občas na úrovni sedmé, osmé třídy ZŠ. Takže, ono vlastně o nic nejde, tato zkouška stejně o ničem nevypovídá. A jak ministr Plaga řekl, stejně to nemá kdo učit, tak je to jediné možné řešení. Jen bychom měli zapomenout na tvrzení, že jsme národ vzdělanců. Vše se stejně pomalu přesouvá do východní Asie. A že by se to zlepšilo za 8 let, no to nevím jak. Jednou mi jeden Vietnamec, spolužák na technice řekl, že budeme zírat, co bude ve Vietnamu za padesát let a měl pravdu, zíráme. Možná, že budeme za dalších padesát let prodávat zase my ve stáncích na tržišti, ale ve Vietnamu. Nebylo by to v historii poprvé.
J49a40n 16V54a92c42e12k
Jak jsem jjiž uvedl, souborná zkouška jako je maturita (nemyslím formalizovanou tzv. státní maturitu) je velmi důležitá pro zopakovaní, doplnění a upevnění znalostí. Matematika je v tom důležiitá pro schopnost modelování a řešení problémů, jejich výpočet i interpretaci výsledků. Matematika jako učební předmět není přitom totéž jako matematika co vědecká discilplína a tady je potřeba kvalifikovaný výběr z matematických oborů pro výuku z hlediska potřebných aplikací pro řešení problémů. Zkvalitnění výuky a zvládnutí matematiky je podle mě věcí výběru a procvičení učiva z hlediska využitelnosti v praxi vč. v navazujícím studiu. Taková je moje zkušenost.Výběr potřebných modelových řešení si může osvojit téměř každý, jde o to, osvobodit matematiku od odtažité abstrakce. Ale jít s tím do Sněmovny, to by mě tedy nenapadlo
J19a65n 67P13a51l60e40č63e52k
Maturita bez matematiky není maturita, ale jen papír do CV.
J31a60r67o57s59l76a49v 19N17o17v82á96k
Děláte si srandu, že? K čemu je asi tak zaměstnavateli zaměstnanec, který sice umí derivace, logaritmy a cojávímcoještě, když neumí pořádně žblepnout v nějakém světovém jazyce a z jeho zpráv v jazyce rodném by zvracel? Takže nikoliv, matematika ani zdaleka není nejdůležitějším předmětem.
V69l77a41d63i62s36l55a86v 37G34r39y41c
Souhlas. Zaměstnavatele zajímá jazyk a ne matematika.
P81e83t59r 79B61e83r88g
Úroveň matematiky na osmiletém gymnáziu je stěží srovnatelná s úrovní učebního oboru s maturitou.