• Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let
5 zásad ochrany firemních dat

| foto: Vodafone

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

5 zásad ochrany firemních dat

  •   0:01
Se stoupajícími počty pokusů o kybernetický útok stoupá i číslo těch úspěšných. Následná ztráta nebo zneužití dat může ohrozit budoucnost podnikání napadených podnikatelů či firem, ale i vyvolat žalobu ze strany zákazníků, pokud uniknou jejich osobní údaje.

Význam e-commerce stále roste a data se stala hlavním zdrojem dalších aktivit. Právě data jsou totiž klíčem k pochopení zákazníků a jejich nákupního chování napříč různými obory. Firmy dnes pro účely svého podnikání shromažďují celou řadu dat.

Když se zákazníci a v závěsu i firmy začaly s počátkem pandemie více přesouvat do online prostředí, není divu, že je následovali také hackeři. Podle společnosti Tanium v roce 2020 zaznamenalo zvýšený počet kybernetických útoků na 90 % společností, a to už během pouhých dvou měsíců pandemie.

Jak zacházet s firemními daty?

Škodlivých prostředků, které mají za cíl zničit nebo sbírat vaše data, je celá řada – například počítačové viry, červi (ransomware) a další pokročilé techniky. Proto je důležité přijmout náležitá bezpečnostní opatření, které vás na případnou hrozbu včas upozorní a vy budete vědět, jak v takové situaci postupovat.

Edukujte zaměstnance i sebe

Za úspěšným útokem nestojí pouze chyby softwaru, ale i lidský faktor. Jednou z nejrozšířenějších forem útoku je tzv. phishing, jehož pomocí se z vás útočníci snaží získat citlivá data. Například tím, že kliknete na podvodný e-mail a na stránce, která se tváří jako vaše banka, zadáte své přístupové údaje. Proto buďte vždy obezřetní a důkladně si ověřte, komu svá data a přístupy svěřujete.

Chraňte zařízení, která obsahují firemní data

Většina vašich dat se pravděpodobně nachází mimo bezpečí cloudového úložiště, například v počítači, tabletu, mobilu nebo externím disku. Přenosná zařízení se mohou stát nejen předmětem kybernetického útoku, ale také fyzické krádeže. Zvažte proto šifrování dat, pojištění nebo další formu zabezpečení.

V neposlední řadě pravidelně aktualizujte software svých zařízení. Nové aktualizace totiž často obsahují bezpečnostní vylepšení, a tím i lepší ochranu proti aktuálním hrozbám.

Používejte silná hesla

Pro přihlášení do počítače i k firemním účtům si vybírejte silná hesla. Ideálně taková, která obsahují kombinaci velkých a malých písmen a čísel, případně i speciálních znaků. Naopak se vyhněte těm příliš očividným, jako je rok vašeho narození, jméno nebo prosté „1234“. Vhodná je také dvoufaktorová autentizace, která míru zabezpečení ještě zvýší.

Dodržujte GDPR

Obecné nařízení o ochraně osobních údajů z roku 2016 (v platnosti od roku 2018) je legislativa EU, která ukládá, jak máte zacházet s daty, a především citlivými údaji (například svých zákazníků, kteří se přihlásí k newsletteru, ale i svých zaměstnanců, klientů a dodavatelů). Za nedodržování těchto norem se ukládají vysoké pokuty. Nejvyšším postihem je ale ztráta důvěry a loajality vašich zákazníků, kteří z obavy dalšího pochybení raději přejdou ke konkurenci.

Vsaďte na správné nástroje

Začněte třeba tím, že budete sdílet pouze řádně zašifrované soubory a do počítače si nainstalujete antivirový program. Skvělým pomocníkem, který vás upozorní na potenciální nebezpečí, je aplikace CyberWall od Vodafonu Business. Jak aplikace CyberWall funguje můžete zhlédnout ve videu.

CyberWall vaše data schová za bytelnou zeď

„Stáhnul jsem si zajímavou aplikaci, ale na pozadí mi „vykradla“ fotky, videa a další data. Brzy mi přišla zpráva, že pokud nezaplatím, zveřejní moje údaje na internetu, nebo se k nim už nikdy nedostanu. Bylo to velmi nepříjemné a vyděračský software jsem nakonec řešil s policií,“ říká majitel stavební firmy z Brna.

Podvodnou aplikaci vždy nemusíte poznat na první pohled. Proto je tu aplikace CyberWall od Vodafonu, která vás upozorní nejen na podvodné aplikace a weby, ale také podezřelé e-maily a jejich přílohy, SMS phishing nebo falešné instalace softwaru. Ochrání vás ale i před dalšími viry, malware či ransomware, které na vás mohou čekat například pod odkazem v e-mailu, který vede na infikovaný web.

S mobilními tarify pro podnikatele od Vodafonu Business získáte zabezpečení s aplikací CyberWall a neomezená data v rámci tarifu. Prozkoumejte aktuální nabídku a vrhněte se do online světa a vědomím, že jsou vaše data v bezpečí.