• Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Shutterstock

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Aktuální otázky k energetice. Co nabízí Pražská energetika?

  •   0:01aktualizováno  11:50
Na podzim většinou začínáme myslet na nadcházející zimní období, řešíme topení, svícení a tedy spotřebu elektřiny. Však se také různí obchodníci předhánějí v nabídkách. Čím se prezentuje Pražská energetika? Na otázky odpovídá Petr Holubec, tiskový mluvčí Pražské energetiky

Na podzim většinou začínáme myslet na nadcházející zimní období, řešíme topení, svícení a tedy spotřebu elektřiny. Však se také různí obchodníci předhánějí v nabídkách. Čím se prezentuje Pražská energetika?

Prezentujeme se transparentní a hlavně pravdivou nabídkou. My nelžeme, nezatajujeme žádné skryté poplatky a jiné záludnosti. Neškemráme u dveří bytů o smlouvy a nevymýšlíme si hlouposti o úžasných procentech úspor. Naše nabídka na odběr elektřiny má pro domácnosti a malé podnikatele dnes na šedesát různých tarifů a produktů – opravdu umíme najít to nejvýhodnější pro každého spotřebitele tak, aby elektřinu využil hospodárně a neplatil za ni zbytečně něco navíc.

Zároveň mu poskytneme celou řadu doplňkových služeb a takový servis, který má opravdu málokdo a my věříme, že může taková paleta nabídky přesvědčit zákazníka, aby u nás zůstal. Stačí se jen pořádně vyptat, na to, co jako zákazník potřebuji mít zajištěno a naši obchodní zástupci jistě najdou optimální řešení.

Dominantní společnost ČEZ prezentovala svoji nabídku s výhodným tarifem Garant. Co nabídnete vy?

Je příjemné vidět, že tak velká společnost jde v našich stopách. My jsme totiž nabídku v naprosto stejném charakteru nabídli už loni pod názvem Podzimní nabídka a využívají ji desítky tisíc zákazníků Pražské energetiky. Princip fixace délky smlouvy na dva roky s garancí maximální ceny a s možností poklesu ceny v dalších letech v případě jejího snížení na trhu není pro zákazníky PRE žádnou novinkou těchto dnů. A ještě něco - produkt Garant, jak se novinka ČEZu jmenuje, již používáme nejméně tři roky, i když má jiný obsah…

V úvodu jste zmínil doplňkové služby. Co si pod tím máme představit?

Ve vztahu k samotnému odběru elektřiny to jsou určitě on-line služby. Dnes lze prakticky skoro všechno vyřešit z pohodlí domova či kanceláře přes internet. My jsme spustili nové internetové stránky, kde klademe zásadní důraz na obsluhu. Kdo chce šetřit čas i kroky, ať k nám na pobočky nechodí a použije počítač pro jakoukoliv záležitost ohledně elektřiny. Samozřejmě je to stejné i přes e-mail či po telefonu. Můžeme hovořit i o potížích, které mohou u někoho z různých důvodů nastat s placením za elektřinu. My se ptáme, co se děje a jsme schopni sjednat splátkový kalendář a ne hned vypínat elektřinu, jak se to mnohdy u jiných obchodníků děje.

Máme nabídku energetických služeb - máte-li problém s elektroinstalací se svými velkými spotřebiči - topení, kotle na ohřev vody apod., stačí se spojit s naší dceřinou společností PREměření a její technici jsou schopni dát vše do pořádku. Nabízíme cenově zvýhodněné spotřebiče pro vytápění a ohřev vody, umíme zajistit projekt, výstavbu, i servis fotovoltaické elektrárny na střeše rodinného domku. Velkým šlágrem je pro zákazníky PRE půjčování elektrokol za příznivé ceny a teď před Vánocemi i prodej elektrokol. A časově poslední novinkou pro naše zákazníky je nabídka mobilního telefonování PREmobil za velmi zvýhodněné ceny s volnými jednotkami nebo cenově příznivými datovými balíčky.

Přesto stále zákazníci migrují, přecházejí od jednoho dodavatele k druhému, podepisují smlouvy podomním prodejcům a účastní se aukcí…

Ano, děje se to, i když v menší míře, než v minulých letech - tedy mám na mysli především ten podomní prodej. Chci před ním varovat. Dnes a denně se setkáváme s případy, kdy podomní prodejci naslibují nemožné, nedosažitelné úspory, zamlčují skryté poplatky, doslova i lžou - teď naposledy prý že se PRE spojuje s Pražskou plynárenskou a že tedy zákazník, pro kterého se nic nemění, má podepsat jen novou smlouvu a ejhle, je za tím schovaný úplně jiný alternativní dodavatel. Vždycky mě pobaví reakce onoho alternativního dodavatele, že prodejce není jejich zaměstnanec, že si to vymyslel z vlastní iniciativy a že s ním rozvázali spolupráci a distancují se od toho. Že jsou ale spolupodepsáni na podvodu na zákazníka, to slyšet nechtějí.

Na to je jediná obrana, každého od dveří vykázat bez podpisu smlouvy, vše si pečlivě v klidu prostudovat, zvážit, přeptat se a pak reagovat, nebo nechat být. A podobné je to s aukcemi. Když se do ní přihlásíte, netušíte, kdo se stane vítězem, jakou má pověst, historii, stabilitu apod. Ale vy se předem zavážete na dva roky - to je riziko. Navíc ten, kdo aukci pořádá, se často ukrývá za úřad městské či obecní části, aby dal své akci punc serióznosti, ale po aukci dá od všeho ruce pryč. Jeden z nedávných uveřejněných průzkumů dokázal, že přes 70 % lidí po podpisu smlouvy podomnímu prodejci nebo po aukci v dalším roce za energie prodělalo více než 300 korun, než kdyby zůstalo u svého původního dodavatele. K tomu není co dodat…