Mnohdy se přitom jedná o opravdové detaily a komponenty, které se cenově nerovnají ani desítkám procent motorky. Gripy, jejich vyvážení nebo jednoduše posed v kokpitu. To vše je extrémně důležité pro pohodlnou a bezpečnou jízdu. A na to se také dneska podíváme.
Vždycky řešte ideální posed na motorce
Různé druhy motorek pochopitelně vždycky budou mít rozdílný posed. Klasické silniční silné stroje mají posed spíše do zakloněné pozice, rychlé závodní stroje naopak tlačí jezdce do neustálého předklonu a motokrosové motorky jsou potom variabilnější, ale preferují jezdce ve vztyčené pozici. Silnější posed vám mohou zaručit tankpady na nádrž, které pomohou vašemu oblečení v oblasti třísel přilnout k motorce ještě lépe. Ideální posed byste ale měli řešit se zkušenými jezdci či specialisty.
Gripům vždycky musíte naprosto věřit
Opravdu nesejde na tom, jestli se zrovna proháníte po motokrosové trati, jedete enduro či po dokonalém asfaltu. Vždycky byste měli být připraveni na to, že vás nesmí dokonalý úchop motorky zradit. A to je zásadním parametrem, který budete potkávat, když budete vybírat rukojeti a gripy. Vždycky byste měli cítit velice pevný a spolehlivý úchop. A to nejen za ideálních podmínek, ale také v horším terénu, nebo dešti. Ztráta dobrého úchopu totiž neznamená nic menšího než cestu přes řídítka.
Zlepšete posed správnými řídítky
Posed, jak již bylo napsáno výše, by měl být podle konkrétního druhu motorky co nejdokonalejší. Přitom zásadní věcí, která dokáže ovlivnit posed, jsou řídítka a příslušenství. Různé šíře řídítek vám umožní rozložit váhu do širšího postavení, což se odrazí na ovladatelnosti. Stejně tak například změna představce do jiné vzdálenosti od jezdce dokáže efektivně korigovat jeho předklon či záklon na motorce. S kokpitem v tomto ohledu bude vždycky opravdu velké množství práce.