• Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Shutterstock

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Jak uspěla Pražská energetika ve srovnávacím testu?

  •   0:01
Výslednou cenu elektřiny a plynu lze porovnávat poměrně snadno -cena bývá vyjádřena jedním konkrétním číslem. Pro to, aby finální cena energií zůstala opravdu nízká, je neméně důležité (ale také bohužel složitější) porovnání všeobecných obchodních podmínek jednotlivých dodavatelů.

Kdo někdy studoval ony několikastránkové obchodní podmínky psané zpravidla drobnohledným písmem, prošpikované spoustou zkratek, odkazů a kliček, by se sám od sebe do porovnávání podobných dokumentů dobrovolně nepouštěl. Přitom právě nevýhodné obchodní podmínky mohou zdánlivě výhodnou cenu nečekaně navýšit a zákazníka tak nemile překvapit.

Tohoto nezáviděníhodného úkolu se ujal analytik Petr Woff, který své analýzy publikuje na www.CenyEnergie.cz. Tentokrát se svými kolegy analyzovali aktuálně účinné obchodní podmínky jednotlivých dodavatelů energií. Pokud náhodou některý dodavatel měl několik variant podmínek, byly hodnoceny ty nejméně povedené.

předloni analytici vypíchli prohřešky, za které dodavatelům udělovali pomyslné trestné body. Zjistili například, že někteří dodavatelé elektřiny a plynu libovolně zvedají zálohy, nevracejí přeplatky či komplikují zákazníkovi odstoupení od smlouvy. Pro letošní hodnocení stanovili deset základních prohřešků v obchodních podmínkách, za které jednotlivým dodavatelům udělovali trestné body, následně seřadili dodavatele podle přívětivosti jejich obchodních podmínek a nakonec každou firmu podrobně prověřili.

Na výsledky této analýzy a umístění naší společnosti na pomyslném žebříčku přívětivosti jsme se zeptali marketingového specialisty Josefa Raffaye z úseku Obchodního ředitele PRE.

Za co například bylo možné získat „černý puntík“, tedy trestné body? Kolik jich dodavatel mohl celkem získat?
Trestné body, celkem 18, mohl dodavatel získat například za zmínku o aktivačním či registračním poplatku, u smlouvy na dobu neurčitou za výpovědní lhůtu delší než měsíc, za možnost libovolně či za jistých okolností měnit během roku zálohy (místo aby zálohy stanovil pevně před každým fakturačním obdobím, nebo pro celý kalendářní rok), pokud dodavatel připouští možnost, že změnu smluvních podmínek nesdělí zákazníkovi adresně a individuálně, či pokud dodavatel nemá na svém webu jednoduše dostupný dokument, na který se v obchodních podmínkách odkazuje. Hodnocení šlo však také obrátit, aby výsledek vyzněl pozitivně - dokonale přátelský dodavatel energií tak mohl získat 18 kladných bodů.

Jak dopadla v tomto srovnání Pražská energetika?
Pražská energetika dopadla v tomto srovnání velice dobře. Stoprocentní úspěch znamená, že dodavatel obdržel všech 18 kladných bodů. Podle zmiňované analýzy nejpříznivější obchodní podmínky mají E.ON Energy a Pražská energetika, shodně nasbíraly 14 kladných bodů, tedy 78 % možných.

Za co PRE dostala minus?
Po dvou mínusových bodech jsme získali za to, že PRE může převést všechny přeplatky do dalšího fakturačního období, a za to, že změnu obchodních podmínek oznamujeme pouze na webu.

Do portfolia dceřiných společností PRE patří i Yello Energy. Jak ta dopadla?
Yello Energy byla úspěšná v jiném průzkumu serveru cenyenergie.cz, a sice v dlouhodobém měření cenové výhodnosti – umístila se jako čtvrtá nejvýhodnější z 24 sledovaných společností. To je zcela v souladu s ideou nabízet nejlepší poměr cena/výkon. Nejkratší obchodní podmínky na trhu a čtvrté nejlevnější, takové je Yello.