To vše dohromady dělá z elektromotorů nepostradatelnou záležitost pro celý dnešní svět. Zároveň ale také dokáží být velice rozdílné a pro nezkušenou osobu v nich může být těžké se orientovat. A pro tyto případy tak přinášíme zajímavý článek, kde se klíčové rozdíly jednoduše můžete dozvědět.
Jaká je základní funkce elektromotoru?
Nejdříve se podíváme na to, jaká je zde funkce. Roztažnost plynů používaná u zážehových a vznětových motorů tady rozhodně nepřipadá v úvahu. Vše je tady naopak chladné a statické. Jediné, co tady funguje na bázi aktivní pohody, je magnetická síla. Všechny elektrické motory Bühler všeobecně užívají elektrizaci magnetů tak, aby tvořily magnetická pole. Tak jsou přitom na statoru a rotoru odlišná. Tím se začnou odpuzovat a elektromotor spustí svůj proces tvorby práce.
Původní technologie elektromotorů
Říkáme sice původní, ale ona se používá dodnes. Jedná se o takzvané komutátorové DC motory Bühler, které nabízejí v mnoha ohledech lepší funkci než moderní motory, ale naopak také v mnohém ztrácejí. Je u nich větší poruchovost a celkově platí, že mají také podstatně vyšší rozměry. To může být nepříjemné, pokud nám jde o velikost celého mechanismu. Používají se zde komutátory, které se starají o změnu elektrického potenciálu uvnitř motoru.
Bezkartáčové elektromotory současnosti
Na druhé straně jsou tady právě ona moderní řešení, kterými jsou bezkartáčové motory. Ty mají o něco jednodušší konstrukci a díky tomu standardně mohou dosahovat mnohem lepších rozměrů. Bezkartáčové se nazývají proto, že tady chybí dříve zmíněné komutátory a používají se jenom statické magnety. Díky tomu jsou EC motory Bühler jednodušší v konstrukci, od čehož se odrážejí jejich menší rozměry a opravdu nulová potřeba motory jakkoliv servisně zaopatřit.