Pátek 21. června 2024, svátek má Alois
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Zákazníci si oblíbili online tržiště, obchodníci musí za nimi

Obchodníci zjišťují, že spoléhat jen na vlastní e-shop či kamenný obchod může být fatální. MALL se svou silnou značkou nabízí prodejcům možnost zvýšit dosah v online prostředí. Poskytne jim navíc IT infrastrukturu či dopravu zásilky až k zákazníkovi. První 3 měsíce na tržišti jsou nyní zdarma.

Popularita online tržišť stále stoupá a internetové prodeje v posledním roce rapidně rostly. Zákazníkům model „marketplace“ umožňuje vybírat z milionů produktů na jednom místě a v prostředí, které dobře znají a důvěřují mu.

Velké oblibě se ale tržiště těší také u obchodníků. Internetové tržiště MALL využívají jak velké firmy se zavedenými značkami a vlastními e-shopy, tak ti prodejci či malí živnostníci, kteří dosud prodávali svůj sortiment pouze v kamenných prodejnách. Těm MALL v rámci programu MALL Partner dokáže pomoci s celým procesem přechodu na internet.

Zalistování na internetové tržiště je velmi rychlé a trvá v řádu hodin až několika málo dní, obchodníkům přitom stačí vyplnit jednoduchý registrační formulář. Všem partnerům je po navázání partnerství plně k dispozici profesionální zákaznická linka, již hotová IT infrastruktura včetně jednoduchého administračního prostředí pro správu produktů a objednávek i služba MALL Delivery pro snadnou přepravu objednávky až k zákazníkovi. Těžit mohou také ze silné reputace, kterou již má MALL na trhu vybudovanou, a dosahu na miliony věrných zákazníků.

„Kromě silné pozice na domácím českém trhu je MALL jedním z největších e-commerce hráčů také v řadě dalších zemí střední a východní Evropy. Program MALL Partner tedy pro obchodníka může být branou do celého regionu a cestou k významnému růstu. To vše bez náročné administrativy a s minimálními vstupními náklady,“ popisuje ředitel programu MALL Partner Jakub Kováč, který má rozvoj tržiště na starost.

Silným trhem je pro MALL kromě Česka dlouhodobě také sousední Slovensko, Polsko nebo Maďarsko. Čím dál zajímavějším je pak pro místní prodejce také trh slovinský, kde marketplace MALLu meziročně vyrostl o 1 000 %. Polovina obchodníků na slovinském MALLu přitom pochází z České republiky. MALL je ve Slovinsku pod značkou mimovrste jedničkou na trhu a na e-shopu nakupuje celá čtvrtina slovinské populace. Čeští obchodníci, kteří chtějí expandovat za hranice tak zde mají velmi silonu výchozí pozici.

Prostředí tržiště MALLsdružuje velmi různorodé prodejce a všem přitom nabízí stejnou šanci na úspěch. Malí podnikatelé díky partnerství se silnou značkou dokážou výrazně rychleji i levněji expandovat a oslovit miliony zákazníků bez nákladů na marketing. Velké a zaběhnuté e-shopy zase dokáží skrz MALL tržiště oslovit nové skupiny zákazníků. Dostupná data navíc ukazují, že zákaznické skupiny jednotlivých internetových prodejců a tržiště MALL se prakticky neprolínají. O zákazníky z vlastních e-shopů tak značky nepřijdou – naopak se dostanou k těm, které se jim dosud oslovit nepodařilo.