• Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let
8,5 miliardy korun. To je český vývoz prostřednictvím Lidlu v r. 2019

8,5 miliardy korun. To je český vývoz prostřednictvím Lidlu v r. 2019 | foto: ČTK

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

8,5 miliardy korun. To je český vývoz prostřednictvím Lidlu v r. 2019

  •   7:00
Meziročně jde přitom o téměř třetinový nárůst. České výrobky jsou v zahraničí čím dál populárnější. S Lidlem v roce 2019 vyvezlo své potraviny a drogistické zboží 168 výrobců do 25 zemí Evropy a USA za 8,5 miliardy korun. To je meziroční nárůst o téměř 33 %.

S českými výrobky se zákazníci Lidlu setkávají v zahraničí už řadu let. Množství výrobků však stále roste, přičemž loňský rok byl s odstupem rekordní. V celkem 26 zemích mohli koupit výrobky od 168 výrobců, což je o 18 více než v roce 2018. Rekordní však byl nárůst finančního objemu. Hodnota vyvezeného zboží stoupla z 6,4 miliard v roce 2018 na loňských 8,5 miliardy korun. To svědčí o enormním nárůstu obliby české kvality.

Do TOP 10 potravinářů podle objemu vyvezeného zboží patří již tradičně Mlékárna Pragolaktos, LE & CO – Ing. Lenc, Krahulík – Masozávod Krahulčí, Delimax, Veseta, La Lorraine, Mlékárna Čejetičky, Hortim-International a Alimpex – Maso.

Největším vývozcem je ale už podruhé v řadě výrobce hygienických prostředků, společnost Drylock Technologies s.r.o., která pod značkou Lupilu vyváží především dětské pleny. V TOP 10 je však ještě jeden nováček z oblasti drogistického zboží – společnost Personna International CZ, která vyrábí ruční holicí strojky.

„Export v hodnotě 8,5 miliardy korun a především jeho meziroční nárůst o celou třetinu je v extrémní konkurenci výrobců z dvaceti devíti zemí enormní úspěch pro české potravináře i výrobce drogistického zboží. Potvrzuje se tak kvalita našich výrobků,” hodnotí vývoj Michal Farník, jednatel společnosti Lidl Česká republika, pod jehož vedením Lidl export českých výrobků zajišťuje.

Do TOP 3 odběratelských zemí podle objemu vyvezeného zboží patří již tradičně Slovensko a Polsko, na třetí místo se však loni vyhoupla Velká Británie, která dovoz českého zboží více než zdvojnásobila. Mezi prvními deseti destinacemi jsou dále Maďarsko, Rumunsko, Chorvatsko, Litva, Slovinsko, Irsko a Řecko.

Mezi země, které objem dováženého zboží z České republiky více než zdvojnásobily, patří kromě Velké Británie i Irsko, Dánsko, Švédsko, Srbsko, Itálie i USA.

Možnost vyvážet své zboží s Lidlem přitom mají všichni dodavatelé. Základní podmínkou je schopnost dlouhodobě splňovat vysoké nároky v oblasti kvality, které má ale Lidl nastaveny úplně stejně i pro české prodejny a bez rozdílu pro všechny dodavatele. Dalším kritériem je pak schopnost dodávat požadovaný objem zboží i do dalších zemí. Vstup na zahraniční trh je jednodušší v tom, že výrobce nemusí hledat partnery pro prodej nebo investovat do marketingu v dané zemi. Jednoduchá je i logistika - výrobce zboží doveze pouze do jednoho centrálniho skladu a další dopravu už kompletně zajišťuje Lidl. 

Společnost Lidl vstoupila na český trh v červnu 2003, kdy otevřela prvních 14 prodejen. V současnosti provozuje síť 255 prodejen, které jsou zásobovány 4 logistickými centry. Filozofie prodeje společnosti Lidl je založena na privátních značkách, které tvoří více než 80 % veškerého sortimentu. Kromě nejvyšší kvality za nejlepší cenu oceňují zákazníci prodejen Lidl také pravidelné tematické týdny s nabídkou potravin a spotřebního zboží, které není součástí stálého sortimentu. Spotřební zboží Lidl nabízí také ve svém internetovém obchodě lidl-shop.cz. Společnost Lidl se snaží být ve všech oblastech podnikání maximálně odpovědná vůči svému okolí. V rámci společenské odpovědnosti se Lidl dlouhodobě zaměřuje na podporu dětí, pro něž realizuje různé projekty, například sbírku Srdce dětem či výstavbu Rákosníčkových hřišť.

O společnosti Lidl

Více informací naleznete na:

8,5 miliardy korun. To je český vývoz prostřednictvím Lidlu v r. 2019