130 let
Díky udržitelnosti k lepšímu světu budoucnosti

Díky udržitelnosti k lepšímu světu budoucnosti | foto: P&G

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Díky udržitelnosti k lepšímu světu budoucnosti

  •   0:01
Do roku 2050 bude na planetě žít téměř 10 miliard lidí. Celosvětové HDP bude čtyřnásobné. Velmi důležitým úkolem se proto stává zpomalení čerpání zdrojů při zachování udržitelného růstu a představuje pro firmy obrovskou výzvu.

Společnosti vidí potřebu změnit předešlé postupy a snaží se vytvořit model obchodu, aby umožnily zodpovědnou spotřebu. Těmito cíli se řídí i FMCG společnost P&G a zvyšuje své úsilí, aby zmenšila svou ekologickou stopu nejen tím, jak jsou produkty vyráběny, ale také spotřebovávány.

„Věříme, že společnost P&G může být silou pro dobro a pro růst. Nadále se snažíme uspokojit spotřebitele a zároveň jim umožnit zodpovědnou spotřebu,” řekl David Taylor, předseda představenstva, prezident a generální ředitel společnosti P&G.

„Spotřebitelé očekávají, že značky, kterým důvěřují, poskytnou vynikající výsledky a pomohou vyřešit některé ze složitých úkolů, kterým čelí náš svět. Náš globální dosah, naše porozumění pěti miliardám spotřebitelů a naše schopnosti inovovat nám dávají jedinečnou možnost uskutečnit pozitivní změny,” dodává.

A jaké jsou tedy plány P&G ke splnění cílů dalšího desetiletí?

Známé značky pro domácnost Always, Ariel, Head & Shoulders, Pantene, Pampers a další zavedou 100% recyklovatelné nebo znovu použitelné obaly. P&G už v této oblasti zaznamenalo první úspěchy. Lahve značek Head & Shoulders a Fairy (v České republice známá jako Jar) jsou částečně vyrobeny z odpadního plastu nalezeného na plážích.

Společnost P&G se zaměřila také na dodavatelský řetězec: plánuje ve svých továrnách snížení emisí skleníkových plynů o polovinu a nákup elektřiny z obnovitelných zdrojů k využití ve 100 % továren. Bude také odebírat přinejmenším 5 miliard litrů vody z cirkulárních zdrojů a ochrání tak čím dál tím vzácnější zdroje vody.

Díky udržitelnosti k lepšímu světu budoucnosti

Už nyní většina provozů P&G nevyváží žádný odpad na skládku. Je mezi nimi i továrna Rakona v Rakovníku, kde se vyrábí Ariel, Lenor, Jar, Tide a další značky vyvážené na více než 30 trhů. Továrna 81 % odpadu zrecykluje a zbývající část slouží pro energetické využití. Rakona je důležitým výrobním centrem P&G a díky těmto aktivitám významně přispěla k pokroku společnosti v oblasti udržitelnosti.

Továrna redukovala od roku 2010 emise skleníkových plynů o 21 %, od stejného roku snížila spotřebu energie o 27 % a stala se efektivnější ve spotřebě vody díky opětovnému použití oplachové vody ve výrobním procesu.

Postupné kroky směřující k zodpovědné spotřebě nejsou možné bez odhodlaných lidí. Jedním z cílů FMCG lídrů je angažovat co nejvíce zaměstnanců, vzdělávat je a budovat u nich udržitelné přemýšlení a postupy při jejich každodenní práci. Zaměstnanci P&G se zapojují do celé řady aktivit po celém světě, aby zlepšili vliv společnosti na životní prostředí. Mezi těmito aktivitami jsou i zlepšení na pracovišti, která šetří elektřinu a další zdroje.

„Udržitelnost se stává jedním z důležitých prvků pro úspěšnost podnikání. V posledních letech si většina nadnárodních i ryze českých firem uvědomuje, že svět, ve kterém podnikají, se radikálně mění. A tak firmy své programy udržitelnosti spojují s tím, jak reagovat na demografické změny, situaci na trhu práce, snižující se dostupnost zdrojů, změny v klimatu, měnící se očekávání zákazníků či veřejnosti. To vše firmám přináší nejenom konkurenční výhodu, ale také ekonomické úspory a promítá se v jejich reputaci. Příkladem mohou být právě aktivity P&G,“ říká Pavlína Kalousová, předsedkyně aliance pro udržitelné podnikání BPS – Byznys pro společnost.

Žádná firma nedokáže tuto výzvu zvládnout sama. Když se ale společnosti a partneři spojí, můžou vytvořit inovativní rozšířitelná řešení, formovat chování zákazníků a udělat ze zodpovědné spotřeby pozitivní realitu.