• Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let
MPO: Podpora strojařům neklesá. Naopak

MPO: Podpora strojařům neklesá. Naopak | foto: ČTK

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

MPO: Podpora strojařům neklesá. Naopak

Zrušení MSV v Brně není signálem, že by zájem o strojírenství opadl, nýbrž logickou reakcí na aktuální vývoj v potírání pandemie covid-19.

MPO stojí od počátku krize po boku firem včetně strojírenských, poskytuje programy finanční podpory, společně s CzechTrade, EGAP a ČEB a dalšími institucemi adaptuje své služby a připravuje i podporu ekonomiky z Fondu obnovy EU. Z něj může ČR v následujících letech získat až 182 miliard korun na modernizační projekty, říká náměstkyně průmyslu a obchodu Martina Tauberová.

Vypnutí ekonomiky z důvodu pandemie a přijetí opatření nutných v rámci boje s touto pohromou se nutně promítlo do práce Sekce pro EU a zahraniční obchod ministerstva průmyslu a obchodu (MPO) České republiky. „Naše dosavadní náplň spočívala v podpoře zahraničního obchodu tradičními nástroji, jako jsou podnikatelské mise, jednání s mezinárodními obchodními partnery v rámci bilaterálních a multilaterálních platforem a organizace oficiálních účastí na veletrzích a výstavách ve světě. To vše jsme museli ze dne na den přenastavit na aktuální vývoj a potřeby českých firem,” konstatuje náměstkyně ministra Martina Tauberová, která tuto sekci řídí.

Brno? Zásadní zásah

Hlavní změna spočívala podle ní v tom, že MPO muselo rychle začít řešit urgentní situaci podniků z hlediska likvidity. „Ministerstvo stojí za celou řadou podpůrných programů, jako jsou Czech Rise Up, COVID Technologie, COVID 1 až 3, COVID – Nájemné, COVID Plus, COVID – Ošetřovné a další. Tyto programy musely být rychle připraveny v reálném čase, museli jsme alokovat finanční zdroje a zejména personál k vyřizování žádostí,” líčí náměstkyně.

Za příznačné v koronavirové době považuje Martina Tauberová zrušení letošního ročníku Mezinárodního strojírenského veletrhu (MSV) v Brně. „MSV je hlavní veletržní událostí v tuzemsku, proto jde o zásadní zásah, když byly Veletrhy Brno nuceny od jeho konání ustoupit. V žádném případě tím nechceme dát najevo, že by klesala podpora českému strojírenství,” ubezpečuje Tauberová a dodává: „Strojírenství (v širším pojetí včetně automobilového a elektrotechnického průmyslu) se podílí ze 60 procent na celkových našich exportech. Nejdůležitější je automobilový průmysl, který se na vývozech podílí z jedné čtvrtiny. Naším zájmem tak je nadále podporovat české strojírenství a budeme rádi, když se budeme moci mimo jiné vrátit v příštím roce k MSV.”

Propad exportu, šance v EU

Z průzkumu MPO a Svazu průmyslu a dopravy ČR z června tohoto roku vyplynulo, že hlavní výzvou pro domácí vývozce bylo omezení prostupnosti hranic, přerušení dodavatelských řetězců, zpoždění dodávek komponentů, nemožnost volně cestovat a sjednávat kontrakty na místě a propad poptávky. V důsledku těchto změn se celkový český export snížil v první polovině roku o více než 11 procent, u strojírenství dokonce o více než 14 procent.

„Důležitou roli pomoci sehrávají zahraniční kanceláře agentury CzechTrade, kterých je 50 a řeší konkrétní formy pomoci našim exportérům přímo na místě. Pokud jde o financování exportu, nezastupitelnou roli v celém systému proexportní podpory mají pojišťovna EGAP a Česká exportní banka. MPO organizuje na podporu exportérů četné informativní webináře a s pomocí dostupných digitálních technologií připravuje nové způsoby propagace firem v zahraničí,” vypočítává náměstkyně Tauberová.

Obrovskou příležitost v post-covidové obnově ekonomiky představuje Fond obnovy EU v objemu 750 miliard eur. Česká republika by mohla získat až 182 miliard korun na investice do modernizace ekonomiky. „Prioritami EU jsou zelená a digitální transformace. Musíme se postarat o to, abychom tento investiční balík vhodným způsobem využili,” uzavírá Martina Tauberová.