130 let
Nejčastější chyby při prodeji nemovitosti

Nejčastější chyby při prodeji nemovitosti | foto: ČTK

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Nejčastější chyby při prodeji nemovitosti

  •   7:00
Čeká vás nová životní etapa, s niž je spjata také změna vašeho stávajícího bydlení? Pokud ano, pravděpodobně dříve či později vyvstane otázka, co se současným bydlením – zda prodat či ponechat svým potomkům nebo jiným rodinným příslušníkům.

Pokud se rozhodnete pro prodej, čtěte dále a zjistěte, jaké jsou nejčastější chyby při prodeji nemovitosti a jak se jich vyvarovat.

Nedostatečná příprava nemovitosti

Nedostatečná příprava nemovitosti, nekompletní dokumentace a nedostatečná či neprofesionální inzerce se řadí k nejčastějším prohřeškům prodávajících. Prodej nemovitosti není procházka růžovou zahradou, jak se může některým nezasvěceným na první pohled zdát. Potenciální kupci totiž mohou být puntičkáři a neúnavní tazatelé, kteří vidí i to, co jste dlouhé hodiny maskovali.

Připravte se proto i na ty nejhorší scénáře – nejen v rámci prohlídky, ale i samotné inzerce. Sežeňte veškeré informace o právních vadách a překážkách, připravte veškeré potřebné smlouvy a podklady, pečlivě ukliďte všechna zákoutí, opravte vše rozbité, zkrátka ať je před prodejem vše dokonalé a pro potenciální kupce atraktivní. Pamatujte, že první dojem je v mnoha případech rozhodující.

Špatně zvolená cena

Právě příliš vysoká nebo naopak příliš nízká cena jsou častým nešvarem majitelů, jež nabízejí svůj přístřešek na vlastní pěst. Ocenění ve většině případů probíhá prostřednictvím srovnání s obdobnými objekty v blízkém okolí, přihlíží se však také k technickému stavu a stáří dané nemovitosti. 

Výše uvedené však nejsou jedinými parametry, jež výslednou cenu ovlivňují. Abyste se prohřešku s příliš vysokou či nízkou cenou vyhnuli, nechte si v rámci cenové politiky poradit od opravdových profesionálů. 

V dnešní době nabízí nespočet realitních kanceláří odhad ceny nemovitosti zcela zdarma. Pokud tedy nechcete využít jiných služeb realitních makléřů, alespoň v této oblasti udělejte výjimku, uvidíte, že se vám tento krok vyplatí.

Nesolidní partner

Trh realitních kanceláří není v České republice prozatím nikterak regulován, je tak přeplněn solidními i nesolidními společnostmi. Není tedy divu, že se mezi nejčastější chyby při prodeji bytů a rodinných domů řadí nesprávný výběr realitní kanceláře. Chcete-li si vybrat opravdu solidního partnera, zjistěte, jak dlouho je realitní kancelář na trhu, jaké jsou její reference, na jaké nemovitosti či lokality se zaměřuje, jaké služby nabízí, jaké má zkušenosti, ocenění, certifikáty.

Nedostatek zkušeností v rámci vyjednávání

Mnoha prodejcům, jež svoji nemovitost prodávají svépomocí, nedochází, že jakmile se dostane jejich inzerát k potenciálním zájemcům, měli by očekávat vlnu telefonátů, mailů a dotazů ohledně nemovitosti i možností prohlídky nabízených prostorů. Tím to však zdaleka nekončí, vyberete-li potenciálního zájemce, musíte prověřit jeho bonitu a domluvit se společně na podmínkách.

Abyste měli jistotu, že prodej proběhne k vaší spokojenosti, využijte pomoc realitní kanceláře, která za vás zajistí veškerý kontakt s potenciálními kupci, prověření jejich bonity, výběr toho nejlepšího zájemce i veškeré formality týkající se samotného prodeje. Chcete-li tedy ušetřit nejen svůj čas, peníze, ale i své nervy, nechte si pomoci od těch nejpovolanějších – odborníků v realitních kancelářích.