130 let
Procter & Gamble plánuje být v příštím desetiletí uhlíkově neutrální

Procter & Gamble plánuje být v příštím desetiletí uhlíkově neutrální | foto: ČTK

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Procter & Gamble plánuje být v příštím desetiletí uhlíkově neutrální

  •   7:00
Společnost P&G se zavázala k uhlíkové neutralitě pro své závody po celém světě v příštím desetiletí. Sníží emise skleníkových plynů o 50 % a pro všechny výrobní závody do roku 2030 bude nakupovat 100 % obnovitelné elektřiny.

Závod P&G Rakona v Rakovníku používá zelenou energii dokonce už od roku 2019 a neprodukuje žádný odpad na skládky. Procter & Gamble bude také pokračovat v zavádění opatření proti změnám klimatu a podpoře projektů, které vyrovnají jeho zbývající uhlíkovou stopu vznikající při emisích skleníkových plynů z provozu. Tato opatření jsou prevencí proti globálnímu oteplování, které ovlivňuje celou planetu a způsobuje výrazné změny počasí - výkyvy teplot, silné bouře nebo záplavy.

„Změna klimatu probíhá a co nejdříve musíme podniknout potřebné kroky,“ řekl David Taylor, předseda představenstva a generální ředitel společnosti P&G. „Snížením naší uhlíkové stopy a investicemi do přírodních klimatických řešení budou naše operace uhlíkově neutrální během desetiletí, a pomůžeme tak chránit zranitelné ekosystémy a komunity po celém světě.“

Procter & Gamble plánuje být v příštím desetiletí uhlíkově neutrální

Uhlíková stopa

Uhlíková stopa představuje součet vypuštěných skleníkových plynů, udává se v ekvivalentu CO2. Pokud mluvíme o uhlíkové stopě výrobku, jedná se o součet skleníkových plynů, které byly vyprodukovány a vypuštěny do ovzduší při jeho výrobě. Další emise skleníkových plynů vznikají také během samotného používání produktu v domácnosti, ty se nazývají emisemi scope 3. P&G proto dbá i na vzdělávání svých spotřebitelů, aby se omezilo i toto vypouštění skleníkových plynů do ovzduší a snížila se stopa vyplývající z používání produktů.

Značky a jejich role ve snižování emisí

Dle údajů Procter & Gamble více než 60 % uhlíkové stopy pracího prostředku vzniká ve fázi používání spotřebitelem, většinou souvisí s energií spotřebovanou na ohřívání vody. Zde jsou příklady, jak značky snižují uhlíkovou stopu:

Ariel a Tide optimalizují složení detergentů pro vysokou účinnost při praní při nízkých teplotách a vzdělávají spotřebitele svým označením „Otočit na 30“. Při použití tablet do myček na nádobí Jar není nutné předmývat a to ušetří vodu a energii potřebnou k jejímu ohřevu.

Příroda dovede vyřešit celou řadu změn a P&G je zde, aby tento projekt urychlil

P&G podporuje projekty ochrany a obnovy přírody. Jsou to:

  • Projekt na ochranu filipínského ostrova Palawan ve spolupráci s Conservation International – Na ochranu a obnovu mangrovových porostů a ohrožených ekosystémů na Palawanu. Palawan je čtvrtou nejvíce nenahraditelnou oblastí díky svému jedinečnému souboru živočichů a rostlin.
  • Obnova atlantického lesa ve spolupráci s WWF – plány obnovy v atlantickém lese na východním pobřeží Brazílie s významnými dopady na ekosystémy, vodu a dalšími přínosy, včetně zajištění potravin.
  • Evergreen Alliance s Arbor Day Foundation - Spojení firem, komunit a občanů podnikajících opatření k ochraně životních potřeb ovlivněných změnou klimatu. Mezi ně patří například výsadba stromů v severní Kalifornii zničené požáry a obnova lesů v Německu.

Tyto projekty jsou důležité i v Evropě. Na naši planetu musíme nahlížet jako na celý ekosystém a vnímat změny, které se dějí na jiném kontinentu, protože mohou ovlivnit i nás – počasí může být vyrovnanější, vzduch čistější a ozonová vrstva silnější.

Leader na trhu P&G vyzývá svoje zákazníky, aby se přidali

„Naší úlohou leadera na trhu je umožnit, aby se stala ekonomika a životní styl s nižší produkcí emisí realitou a aby se to stalo dostupné a vhodné pro všechny,“ říká Virginie Helias, ředitelka společnosti P&G pro udržitelnost. „Je naší odpovědností snižovat uhlíkovou stopu a investovat do řešení, která obnovují naši planetu. Vidíme, že spotřebitelé také chtějí udělat více pro řešení změny klimatu. Naše značky se dotýkají pěti miliard lidí. Usilujeme o to, aby se každý den něco změnilo tím, že budeme povzbuzovat odpovědnou spotřebu produktů, která je efektivní a intuitivní a podněcuje nižší produkci emisí.“