SEO tipy, bez kterých se v roce 2020 neobejdete
- První příčky ve vyhledávačích můžete obsadit i bez propracovaného linkbuildingu. Odkazy totiž pro dobré hodnocení stránky nejsou úplně nezbytné. V některých případech postačí, když se vám povede velmi dobře optimalizovat obsah a poskytnete Googlu správně formulované odpovědi na vyhledávací dotazy.
- Obávaná penalizace za duplicitní obsah ve skutečnosti neexistuje. Velké množství webů se stejným obsahem však může způsobit problémy s crawl budgetem nebo výrazně naředit hodnotící signály.
- Váha klíčových slov je závislá na tom, v jaké části webu je použijete. Jejich hodnocení v hlavním obsahovém bloku bude například vždy lepší než v patičce nebo podobných částech stránky.
- Domény, které se shodují s klíčovým slovem, nemusí být vždy ve své podstatě špatné. Problém nastává až ve chvíli, kdy Google vyhodnotí jejich obsah jako nekvalitní nebo jako spam.
- Když v SERPu narazíte na více než dva výsledky z jedné domény, znamená to, že nemá konkurenci, která by mohla nabídnout stejně kvalitní obsah. Hodnocení ostatních výsledků odpovídajících dotazu je zkrátka moc nízké.
- Věděli jste, že ve spoustě jazycích nenajdete dostatek vhodného obsahu pro obecné dotazy? To může být vaše šance třeba v případě, že máte web ve více jazykových mutacích.
- Dobře napsaný titulek a meta description vám mohou pomoci dostat na web více návštěvníků, jen pokud odpovídají vyhledávacímu dotazu a obsahu vaší stránky. Nehovoříme však pouze o použitých klíčových slovech, roli hraje také jejich struktura.
- Affiliate odkazy ve skutečnosti nejsou pro vyhledávače žádný problém. Vadí jim spíš weby, které fungují jako shromaždiště těchto linků.
- Rychlost webu je pro jeho úspěch naprosto klíčová. Až 40 % uživatelů ho opustí, pokud se nenačte do 3 vteřin. Pomalý e-shop zase spolehlivě odradí až 79 % zákazníků od dalšího nákupu. Jedním z možných řešení může být třeba optimalizace obrázků.
- Zkuste si všechny texty na webu přečíst nahlas. Pokud se vám bude zdát, že některé z nich nezní úplně přirozeně, je dost možné, že jejich hodnocení Googlem bude nižší.
- Meta description jsou stále důležité pro generování snippetu. Hlavně, když je na stránkách málo obsahu anebo není kvalitní, rozhodně se vyplatí věnovat jim pozornost.
- Dlouhé texty na stránce nemusí být vždy jediným řešením. Často se ve vyhledávání můžete skvěle umístit i s kratším obsahem.
- Jedním z hodnotících signálů pro vyhledávače může být i kvalita komentářů u vašeho obsahu. Spam vám rozhodně k vyššímu hodnocení nepomůže a neohromí ani uživatele. Pravidelně proto komentáře kontrolujte a ty nevhodné mažte.
- Je vaše konkurence příliš silná a dlouhodobě se vám nedaří umístit se v klasických výsledcích vyhledávání? Zkuste prorazit s optimalizovanými obrázky a videi.
- Přibližný počet výsledků vyhledávání, který vidíte v SERPu, bývá často velmi nepřesný. Jejich reálný počet může být ve skutečnosti úplně jiný.
- Googlebot běžně nevyužívá cookies. Výjimka je, když bez nich nedokáže zobrazit obsah.
- Frekvence crawlingu záleží na mnoha faktorech. Ovlivňuje ji důležitost stránek a četnost změn na stránce.
- Věděli jste, že pomocí operátoru src: můžete vyhledávat v obrázcích?
- Pokud budete stránku blokovat zároveň v robots.txt i pomocí noindex, direktivu noindex si žádný robot nepřečte. Zakázali jste mu totiž přístup pomocí robots.txt. Používat obojí proto nedává moc smysl.
- Propady návštěvnosti po převodu webu bývají hodně často zapříčiněny špatným nastavením. Problémem může být třeba odstranění hreflang nebo nasazení noindex.
- V případě, že Google zaregistruje duplicitu http a https verze, hlavní pro něj vždy bude https verze. V případě, že fungujete pouze přes http, rozhodně už kvůli optimalizaci zvažte přechod na https.
- Google renderuje většinu stránek, které prochází. Na jednotlivé prvky, jako jsou odkazy, obrázky nebo tlačítka, však už nekliká.
- Pokud Googlebot nemá přístup k robots.txt kvůli chybě serveru, přestává web procházet.
- Googlebot neřeší drobné chyby ve zdrojovém kódu. I přesto se však snažte, aby možných problémů bylo co nejméně.
- Věděli jste, že si můžete vybrat, zda hreflang umístíte do HTML, do http hlavičky nebo do sitemapy? Pokud je správně, nezáleží na tom, na kterém z těchto míst se nachází.
Právě jste objevili spoustu vychytávek, které vám pomohou optimalizovat stránky pro vyhledávače ještě o něco lépe. Nenechte se v SERPu předběhnout a nové poznatky co nejdříve vyzkoušejte v praxi.
A jak řešíte seo optimalizace webu vy? Máte nějaký ověřený recept, který vám pomáhá dostat web na první příčky, anebo spoléháte na to, že si k vám návštěvníci najdou cestu i bez složité optimalizace? Podělte se s námi v komentářích a nezapomeňte připsat, který z tipů vás nejvíce zaujal.