Pondělí 14. října 2024, svátek má Agáta
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

SEO tipy pro každého: 25 praktických rad jak na perfektní optimalizaci

Ať už s optimalizací pro vyhledávače máte nějaké zkušenosti, anebo teprve hledáte informace, od kterých se budete moci odrazit, následující SEO tipy vám rozhodně dopomohou k perfektním výsledkům. Objevte rady, které posunou váš web v SERPu vzhůru a zjistěte, čemu se naopak při optimalizaci vyhnout.

SEO tipy pro každého: 25 praktických rad jak na perfektní optimalizaci foto: ČTK

SEO tipy, bez kterých se v roce 2020 neobejdete

  1. První příčky ve vyhledávačích můžete obsadit i bez propracovaného linkbuildingu. Odkazy totiž pro dobré hodnocení stránky nejsou úplně nezbytné. V některých případech postačí, když se vám povede velmi dobře optimalizovat obsah a poskytnete Googlu správně formulované odpovědi na vyhledávací dotazy.
  2. Obávaná penalizace za duplicitní obsah ve skutečnosti neexistuje. Velké množství webů se stejným obsahem však může způsobit problémy s crawl budgetem nebo výrazně naředit hodnotící signály.
  3. Váha klíčových slov je závislá na tom, v jaké části webu je použijete. Jejich hodnocení v hlavním obsahovém bloku bude například vždy lepší než v patičce nebo podobných částech stránky.
  4. Domény, které se shodují s klíčovým slovem, nemusí být vždy ve své podstatě špatné. Problém nastává až ve chvíli, kdy Google vyhodnotí jejich obsah jako nekvalitní nebo jako spam.
  5. Když v SERPu narazíte na více než dva výsledky z jedné domény, znamená to, že nemá konkurenci, která by mohla nabídnout stejně kvalitní obsah. Hodnocení ostatních výsledků odpovídajících dotazu je zkrátka moc nízké.
  6. Věděli jste, že ve spoustě jazycích nenajdete dostatek vhodného obsahu pro obecné dotazy? To může být vaše šance třeba v případě, že máte web ve více jazykových mutacích.
  7. Dobře napsaný titulek a meta description vám mohou pomoci dostat na web více návštěvníků, jen pokud odpovídají vyhledávacímu dotazu a obsahu vaší stránky. Nehovoříme však pouze o použitých klíčových slovech, roli hraje také jejich struktura.
  8. Affiliate odkazy ve skutečnosti nejsou pro vyhledávače žádný problém. Vadí jim spíš weby, které fungují jako shromaždiště těchto linků.
  9. Rychlost webu je pro jeho úspěch naprosto klíčová. Až 40 % uživatelů ho opustí, pokud se nenačte do 3 vteřin. Pomalý e-shop zase spolehlivě odradí až 79 % zákazníků od dalšího nákupu. Jedním z možných řešení může být třeba optimalizace obrázků.
  10. Zkuste si všechny texty na webu přečíst nahlas. Pokud se vám bude zdát, že některé z nich nezní úplně přirozeně, je dost možné, že jejich hodnocení Googlem bude nižší.
  11. Meta description jsou stále důležité pro generování snippetu. Hlavně, když je na stránkách málo obsahu anebo není kvalitní, rozhodně se vyplatí věnovat jim pozornost.
  12. Dlouhé texty na stránce nemusí být vždy jediným řešením. Často se ve vyhledávání můžete skvěle umístit i s kratším obsahem.
  13. Jedním z hodnotících signálů pro vyhledávače může být i kvalita komentářů u vašeho obsahu. Spam vám rozhodně k vyššímu hodnocení nepomůže a neohromí ani uživatele. Pravidelně proto komentáře kontrolujte a ty nevhodné mažte.
  14. Je vaše konkurence příliš silná a dlouhodobě se vám nedaří umístit se v klasických výsledcích vyhledávání? Zkuste prorazit s optimalizovanými obrázky a videi.
  15. Přibližný počet výsledků vyhledávání, který vidíte v SERPu, bývá často velmi nepřesný. Jejich reálný počet může být ve skutečnosti úplně jiný.
  16. Googlebot běžně nevyužívá cookies. Výjimka je, když bez nich nedokáže zobrazit obsah.
  17. Frekvence crawlingu záleží na mnoha faktorech. Ovlivňuje ji důležitost stránek a četnost změn na stránce.
  18.  Věděli jste, že pomocí operátoru src: můžete vyhledávat v obrázcích?
  19. Pokud budete stránku blokovat zároveň v robots.txt i pomocí noindex, direktivu noindex si žádný robot nepřečte. Zakázali jste mu totiž přístup pomocí robots.txt. Používat obojí proto nedává moc smysl.
  20. Propady návštěvnosti po převodu webu bývají hodně často zapříčiněny špatným nastavením. Problémem může být třeba odstranění hreflang nebo nasazení noindex.
  21. V případě, že Google zaregistruje duplicitu http a https verze, hlavní pro něj vždy bude https verze. V případě, že fungujete pouze přes http, rozhodně už kvůli optimalizaci zvažte přechod na https.
  22. Google renderuje většinu stránek, které prochází. Na jednotlivé prvky, jako jsou odkazy, obrázky nebo tlačítka, však už nekliká.
  23. Pokud Googlebot nemá přístup k robots.txt kvůli chybě serveru, přestává web procházet.
  24. Googlebot neřeší drobné chyby ve zdrojovém kódu. I přesto se však snažte, aby možných problémů bylo co nejméně.
  25. Věděli jste, že si můžete vybrat, zda hreflang umístíte do HTML, do http hlavičky nebo do sitemapy? Pokud je správně, nezáleží na tom, na kterém z těchto míst se nachází.

Právě jste objevili spoustu vychytávek, které vám pomohou optimalizovat stránky pro vyhledávače ještě o něco lépe. Nenechte se v SERPu předběhnout a nové poznatky co nejdříve vyzkoušejte v praxi.

A jak řešíte seo optimalizace webu vy? Máte nějaký ověřený recept, který vám pomáhá dostat web na první příčky, anebo spoléháte na to, že si k vám návštěvníci najdou cestu i bez složité optimalizace? Podělte se s námi v komentářích a nezapomeňte připsat, který z tipů vás nejvíce zaujal.

Témata: vyhledávač, Google

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!