• Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let
Veletrhy Brno prodají několik budov a propouštějí, aby přežily

Veletrhy Brno prodají několik budov a propouštějí, aby přežily | foto: ČTK

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Veletrhy Brno prodají několik budov a propouštějí, aby přežily

Veletrhy Brno zatím fungují v úsporném režimu, protože drtivou většinu akcí naplánovaných na letošek musely zrušit kvůli pandemii koronaviru. Jejich ekonomické kondici má pomoci i prodej některých nemovitostí, aby společnost přežila do jara.

Společnost propouští až 30 procent zaměstnanců. Zásadní ale je vyřazení veletrhů z hromadných akcí. Firma po ministerstvu zdravotnictví chce, aby se veletrhy v koronavirových opatřeních braly jako obchodní centra. ČTK to řekl generální ředitel Veletrhů Brno Jiří Kuliš.

„Rušíme jednu akci za druhou, žijeme z toho, co jsme měli našetřeno na začátku roku. Pracujeme s městem na určitých transakcích, které nám zvýší likviditu, abychom mohli přečkat do jara. Nejvíc ale potřebujeme, aby nás ministerstvo zdravotnictví jako veletrhy vyjmulo z hromadných akcí, abychom se dostali do stejného režimu jako například obchodní centra, která mohou fungovat prakticky bez omezení. Žádáme to od jara a stále se nic neděje,“ uvedl Kuliš.

Pouze provozní náklady, bez započítání nákladů na mzdy, jsou měsíčně přibližně 14 milionů korun. I proto Veletrhy Brno pracují na snižování počtu zaměstnanců. „S vizí, že další dva roky budou problematické a nejspíš poníženy o 20 až 30 procent také o tolik snižujeme počet zaměstnanců, optimalizujeme strukturu. V posledních letech, kdy se nám dařilo, měla struktura sklon nabobtnávat, takže některá ta místa, která živelně vznikla v poslední době, rušíme,“ podotkl Kuliš.

Firma, kterou vlastní město Brno, připravuje také prodej nevyužívaných nemovitostí v areálu. „Prodej zbytného majetku, který nesouvisí s hlavní činností firmy, tedy s výstavářskou činností, doporučila v závěrech analýza poradenské společnosti Deloitte. Doporučení se týká historických budov, které se dlouhodobě k výstavářské činnosti nepoužívají a je naším záměrem tyto budovy prodat. Historické budovy určené k prodeji jsou Pavilon UMPRUM a Králíkovo divadlo. V druhém případě musí prodej ještě odsouhlasit představenstvo firmy a Rada města Brna. Prodej dalšího majetku není aktuální,“ uvedl k tomu mluvčí firmy Jaroslav Bílek.

Z původně plánovaných podzimních akcí se nakonec nejspíš uskuteční pouze Caravaning Brno a to ještě v jiném než veletržním režimu. „Rozhodně nepůjde o mezinárodní veletrh, většina prodejců jsou tuzemské firmy. V podstatě jde o režim showroomu a showroomy nijak omezené nejsou. Je to taková hra se slovíčky, ale nám nic jiného nezbývá,“ podotkl Kuliš. Zrušený je veletrh Woodtec i potravinářská Salima, kterou Veletrhy původně přeložily z jarního termínu. Už je definitivně rozhodnuto o jejím konání na jaře 2021.

Generální ředitel Veletrhů Brno požaduje vyřazení veletrhů na ploše výstaviště z hromadných akcí už od jara. Argumentuje tím, že na veletrhu nedochází zdaleka k takové koncentraci lidí jako například na koncertu, že pohyb lidí se podobá spíš obchodnímu centru.