Diskuze
Dokončete reformu, vyzvaly nového ministra desítky profesorů
Děkujeme za pochopení.
F. Eliáš
Reforma VŠ není nutná
Stačí zrušit všechny změny, ke kterým po revoluci došlo. Samozřejmě zrušit, spolu se všemi vysokými školami, které po revoluci vznikly. Na VŠ došlo k nemravnému nárůstu odměn. Uvědomme si, že práce učitele ZŠ je nesrovnatelně obtížnější a náročnější, než je tomu u kantorů na vysokých školách.
M. Šebek
Re: Jak dudkové
Skutečně názor hodný akademika. Jenom dokazuje, jak je reforma opravdu
potřeba.
R. Bébr
"Reforma" - a kam povede?
V Británii už některé ty "reformy" zkusili zavést. A jak dopadli, můžete si přečíst
http://www.nybooks.com/articles/archives/2011/jan/13/grim-threat-british-universities/?page=1" target="_blank" rel="nofollow">http://www.nybooks.com/articles/archives/2011/jan/13/grim-threat-british-universities/?page=1
Bohužel pan ministr Fiala je místopředsedou té party, která "reformní" zákony navrhla, takže mu ty "desítky" oddaných služebníků ani nemusely psát.
Ten seznam podepsaných bude dobře si schovat, abychom nezapomínali, kdo komu kam v těžkých dobách lezl.
M. Šebek
Re: "Reforma" - a kam povede?
Doporučuji si najít na pár let zaměstnání na nějaké dobré britské, americké, asijské, …. univerzitě, abyste viděl, kam reforma povede.
O tom, „jak dopadly“ britské univerzity, se můžete dočíst třeba na http://www.topuniversities.com/university-rankings . I ty nejlepší české jsou až velmi velmi daleko za nejlepšími britskými, a bohužel v žebříčcích pořád klesají. Naši průměrní akademici dokáží za současného systému celkem účinně blokovat každou snahu o zlepšení. Existuje sice pár “ostrůvků pozitivní deviace” ale není to nic platné, v senátech i jinde jsou vždy přehlasovány šedou většinou. Bez reformy k žádnému pokroku nedojde.
Ano, jsem mezi signatáři, klidně si mé jméno „uschovejte.“ Po reformě hlasitě volám už mnoho let, takže o „služebnictví“ nemůže být ani řeči!
Mimochodem je vaše výhrůžka názornou ukázkou aplikace „akademických svobod“. Co kdybyste se teď zase představil vy?
P. Balcar
otázka je co vlastně Bobeš začal
když svá rozhodnutí a cíle měnil ze dne na den
m. kozák
Kde byli ti gerojové
když se proti té reformě "bojovalo" všemi prostředky, včetně podpory "bojovníků" v tomto a podobných plátcích? Podle toho co nám bylo sdělováno, byla úplně vadná a proto se demonstrovalo za její úplné zrušení. Jsem tedy zvědav co na to jeho magnificence rektor UK a naši velechytří studující? Že by ten Dobeš měl pravdu? A co zpytlíkují pisálkové v Dnes Mladofrontovních Lidově Hospodských novinách?
M. Šebek
Re: Kde byli ti gerojové
Kde byli? Odpovím za sebe: Tam co dnes. Tedy účastnil se mnoha debat ve škole, v diskusních fórech, na webech a tak. Marně to zkoušel i v novinách, ale tam se člověk jen tak nedostane, o TV ani nemluvě.
P. Boublíková
Jsou tam dost zvučná jména
včetně několika rektorů... ale co je hlavní: školné či zápisné by se nemělo zavádět povinně. Evidentně existují školy, které po něm touží, a jiné, které ho nechtějí. VŠ maji dnes takovou autonomii, že není nutné je ve věci školného strkat do jednoho pytle a nastavit všem stejná pravidla. Ať se jednotlivé školy rozhodnou samy!
Jiná věc jsou správní rady, tam budou muset výt pravidla pro všechny VŠ stejná. Ale to myslím nikoho tak netrápí...
J. Blažek
Re: Jsou tam dost zvučná jména
A taky hodně zvučných jmen, včetně několika rektorů a děkanů je proti tzv. reformám.
V. Konečná
Oligarchie versus opravdová demokracie
"Podstatou tzv. reformy je udělat ze škol byznys. Školné, omezení samosprávy a jmenování zástupců firem do "správních rad" VŠ jsou součásti plánu na změnu škol na firmy s jediným cílem: sloužit kapitálu a vydělávat peníze. Obory, které se nedokáží uživit, jako většina humanitních a společenských věd, budou tržně zlikvidovány. Jestliže podepsaní učitelé souhlasí s tímto neoliberálním paskvilem, pak zrazují vlastní smysl vzdělání a základní hodnoty, na nichž dosud stála naše kultura. V ní nebyl zisk, prachy na prvním místě." říká Milan Valach z Hnutí za přímou demokracii /http://www.hzpd.cz/
M. Šebek
Re: Oligarchie versus opravdová demokracie
Takže kdo chce naše univerzity přiblížit alespoň o krok těm nejlepším na světě (Harvard, Stanford, MIT, Caltech,…), tak vlastně „zrazuje vlastní smysl vzdělání a základní hodnoty, na nichž dosud stála naše kultura“? Skutečně podivné tvrzení. Nemá autor tohoto výroku spíš strach z toho, že by se naše školy mohly opravdu zlepšit? Zřejmě mu vyhovuje, jak stále více ve světové konkurenci zaostáváme (viz např. http://www.topuniversities.com/university-rankings) ?
R. Hledík
Škoda
že zahraniční studenti neplatí školné, včetně mnohopočetných Slováků,, mohli jsme se vyhnout placení pro české studenty. Obnovení směrných čísel studentů podle oborů jsou sice absolutně nemoderní, ale kdo bude zaměstnávat ty tisíce metereologů, politilogů, sociologů, vědců umění, teatrologů, managerů neznámých oborů??? Vždyť si asi vědomě vyrábíme nikde nezaměstnavatelné a zcela zbytečné úředníky !!
P. Boublíková
Re: Škoda
Podle mých informací nesmí být na veřejných vysokých školách v Evropské unii nastavena jiná pravidla pro cizince než pro domorodce, pokud se jedná o výuku v domorodém jazyce (v ČR si cizinci platí jen výuku v angličtině).
Slováci využívají neexistenci jazykové bariéry, v jiných zemí EU se tento problém se studiem cizinců za daně domorodců nevyskytuje nebo jen ve velmi omezené míře. Tam, kde by něco podobného hrozilo - konkrétně na britských VŠ - se platí velmi tučné školné (britské veřejné školy mají extrémně vysoké školné).
M. Šebek
Není profesor jako profesor
Na webu asi pár jmen vypadlo, ve verzi, která byla poslána ministrovi, je 39 podpisů. Nejde však o množství, ale o kvalitu, není profesor jako profesor. Také proto je reforma potřebná ;)
P. Verka
To není
ani těch 30 co píší v článku. To jsou mofré počty desítky je 25 a 120000 lidí na Václaváku jsou stovky.)))