Diskuze
Spor o rozestupy. Minimální vzdálenost mezi auty má stanovit zákon, experti varují před komplikacemi
Děkujeme za pochopení.
2s. bezpečná vzdálenost je naprostá kravina! rozjížděli jste se někdy na semaforech? vždyť by propustnost komunikací v praze klesla minimálně o polovinu, a z raních a odpoledních kolon se staly celodenní, bezpečnost je také velmi sporná, možná by se snížil počet nehod ale následky by mohly být horší, při přehlédnutí brždění předního vozu se výrazně zvýší rozdíl rychlostí a osádka v prvním autě má téměř jistou smrt, při jízdě nárazník na nárazník jsou sice plechy pomačkané u většího množství aut ale následky pro osádky jsou mnohem méně fatální. No a mimochodem zákon o tom, že je povinná "bezpečná vzdálenost", je mnohem snáze hodnotitelný, bourals-nedodržels.
Minimalni vzdalenost uz jeden zakon resi. Jmenuje se zakon o neprostupnosti hmoty. Ta minimalni vzdalenost je presne nula.
Pro různá auta je přípustný různý odstup. Dle dimenzování brzd a momemtálním zatížení. Technicky vzato.
Určitě by se ale měly často hlídat předpisové mezery mezi náklaďáky na běžných silnicích. Jezdí namačkané na sobě, takže se při předjíždění nelze osobákem zařadit zpět do kolony.
I na motorce to bývá "natěsno".
Podle mého je problém nastavovat všem stejné podmínky. Jet 80 km/h ve Felicii na sjetých letňákách je hazard se životem a za nedodržení vzdálenosti navrhuji na místě udělit trest smrti. Naopak u modernějších aut s všemožnými asistenty včetně brzdového je situace jiná. Navíc auto před vámi také nezastaví na místě. Spíš než zákon o bezpečné vzdálenosti bych zavedl povinné palubní kamery a zaměřil se na zrušení nebo omezení spoluúčasti při takovýchto nehodách.
J. Moravec 996
U tech sjetych pneu lze polemizovat. Na suche vozovce maji sjete pneu nejlepsi prilnavost, nejkratsi brzdnou drahu atd. Za mokra zase obracene, tam hrozi akvaplaning. Zavodni auta maji za sucha uplne slicks bez vzorku.
J. Novák 835
Všechny auta vybavit adaptabilní tempomatem. A pak bude krůček k tomu, že budou auta jezdit na tyči
Elektromobily si bude moci dovolit mnohem méně lidí, až nám je soudruzi z Brusele vnutí, navíc budou jezdit pomaleji. Tím bude část problému vyřešena. :-P
Odstup musí být kontrolován a jeho nedodržení trestáno. Když chci předjet a jede přede mnou 5 aut, tak je musím předjet všechna, protože jsou na sobě nalepená jako teplé brambory. A naopak, když jedu a mám před sebou mezeru, tak jedu prakticky pořád s nějakým homodějem nalepeným na zadním skle. A dělají to i kamiony u nichž by člověk předpokládal ne IQ, ale alespoň zkušenost.
J. Moravec 996
V Nemecku funguje dodrzovani odstupu docela dobre. Jezdi se tam bezpecneji nez tady. Lidi s tim nemaji problem. Jen u nas ze zase vymysli jak to nebude fungovat. Doufam ze ted nekdo nebude tlacit na Nemce aby to zrusili, protoze to nefunguje a Nemci tomu nerozumi.
Oni tam mají taky většinou jednak neomezenou rychlost, což mimochodem svědčí o tom, že rychlost na nehodovost až takový vliv nemá, takže když někoho předjedu, mohu přidat tak, abych se neposadil přímo na jeho přední kapotu, druhak je to léta budovaný systém a řád, který tam lidé respektují a je tam minimum ma.orů, kteří by ho nedodržovali.
Ani nevíte, jak se vždy těším, že překročím hranice tam a děsí, když je překračuji zpět. Teď v neděli jsem po 600km v klidu po Rakousku a Německu přejel hranice, načež při předjíždění Tesly jedoucí v pravém pruhu tato nečekaně zrychlila a hodila myšku mezi mě a před ní jedoucí auto. Chvíli poté jsem před tunelem u Plzně jen šokovaně zíral na dva idio.y v modrých audinách podobného typu, kteří se doslova honili a kličkovali mezi auty tak, že jsem pak až do Prahy koukal, kde někoho uvidím v příkopu na střeše.
Rozestupy mezi řidiči řeší fyzika.
Pokud to nezvládne mozek (blondýny) budou muset nastoupit asi radary. Kamery. Povinně, draze, poruchově, ...... Jílková to vyřeší v Kotli. Gaunery řidičské bude řešit kdo??? Jaká kamera?
Ale jsem zvědav, kolik poslanců si na tomhle udělá kariéru.
J. Kotala
Souhlas. Udělám díru a hned tam někdo vjede.. Teď ho pěkně natočím a udám.
J. Nový
Je fakt, že když jedu v zimě na namrzlé silnici v serpentinách a na mě se namáčkne jiné auto, ačkoliv vidí, že předjet nemůže, tak bych ho nakopal do zadnice. Reaguji tak, že dalším postupným snižováním rychlosti, aby odpovídala té vzálenosti mezi námi. Ať si o tom myslí ten vzadu co chce. Patrně si neumí uvědomit, že pojede stejnou rychlostí, i kdyby bezpečnou mezeru zachoval jako když se nesmyslně namáčke na auto, i když vidí, že předjíždět nelze.
J. Moravec 996
Koukam, ze rychlost ostatnich urcujete pouze vy. Kdyz urcite takovou rychlost kterou jedete, tak kazda vyssi je nepripustna. Kdyz vas nekdo chce predjet, tak se domnivam, ze i pres vami popsane podminky lze jet rychleji nez vy. Co takhle umoznit tomu za vami bezpecne predjet? To zase delam ja, pokud teda to protismer umoznuje.