28. července 2008 12:56 Lidovky.cz > Sport > Fotbal

Fotbalová liga nadále pod Gambrinusem

Logo generálního sponzora ČMFS. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Logo generálního sponzora ČMFS. | foto: ČTK

PRAHA O dalších šest let prodloužil český fotbal svoje spojení s plzeňským pivem a především značkou Gambrinus, která je už deset let v názvu nejvyšší domácí soutěže. V pražském hotelu Marriot nový kontrakt podepsali předseda Českomoravského fotbalového svazu Pavel Mokrý a generální ředitel Plzeňského Prazdroje Mike Short.

Smlouva postihuje oblast reprezentace a Gambrinus ligy a obsahuje také motivační složku, která má pomoci fotbalu bojovat s výtržnostmi na stadionu a zvyšováním návštěvnosti, na kterém mohou participovat i jednotlivé kluby. Podrobná pravidla budou zveřejněna později, za každý rok ale může česká liga získat díky tomuto bonusu 60 milionů korun.

Pivovary si od prodloužení kontraktu hodně slibují. "Je to třetí vzájemná smlouva mezi oběma partnery a má své odůvodnění. Češi mají rádi fotbal a čtvrtina z nich pije Gambrinus. Můžeme proto dobře propagovat svoji značku, ale současně zvyšovat kvalitu českého fotbalu," prohlásil Short. Podle Mokrého jde výší kontraktu v českých podmínkách o zcela výjimečnou smlouvu. "Je to významný den českého fotbalu," řekl fotbalový šéf. 

Podle svazového místopředsedy Jaroslava Vacka, který má na starosti finance, je důležitá i skutečnost, že strategický partner prokázal věrnost. "Jsme rádi, že máme partnera, o kterého se můžeme opřít nejen ve chvílích, kdy se smějeme, ale i ve dnech, kdy můžeme trochu plakat," připomněl svazový funkcionář nedávný reprezentační neúspěch na mistrovství Evropy.

ČTK