27. dubna 2010 19:10 Lidovky.cz > Sport > Fotbal

Návrat starých časů? UEFA plán na česko-slovenskou ligu nezavrhla

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 1Diskuse
Budou se fotbalisté Žiliny a Slavie potkávat zase brzo ve společné lize? | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Budou se fotbalisté Žiliny a Slavie potkávat zase brzo ve společné lize? | foto: ČTK

PRAHA Myšlenka na obnovení československé fotbalové ligy, která má navázat na tradici bývalé federální soutěže, stále žije. Společný projekt vedení ČMFS a slovenského svazu nezavrhli ani představitelé Evropské fotbalové unie (UEFA), poté co se s ním nedávno poprvé seznámili.

Obavy české a slovenské strany z toho, že se UEFA proti návrhu postaví hned na počátku, se tak nenaplnily. Nyní však musí svůj ojedinělý projekt rozpracovat ještě detailněji. Místopředseda ČMFS Miroslav Kříž teď bude mít na starosti zřízení speciální pracovní skupiny, která se problematice bude podrobně věnovat. Kříž bude také jednat se zástupci UEFA.

Anketa

Jste pro společnou česko-slovenskou fotbalovou ligu?

Ano, prospěje to oběma stranám 1118
Ne, k ničemu to nebude. Nevidím v tom nic prospěšného 622

"Chceme, aby to bylo v nejbližší možné době," naznačil po dnešním jednání výkonného výboru předseda ČMFS Ivan Hašek, že otázka společné soutěže je stále aktuálním tématem. Haška prý potěšilo stanovisko UEFA, která se myšlence zřízení československé ligy podle všeho úplně nebrání.

Byť se v minulosti proti podobným projektům postavila a žádné zahraniční soutěže se zatím nespojily v jednu společnou. "UEFA jde o to, aby se zvedla kvalita a popularita fotbalu v jednotlivých oblastech. A tento projekt by tomu určitě pomohl. Už jen to, že se tím UEFA bude zabývat, je dobré znamení," řekl Hašek.

Představitelé ČMFS a Slovenského fotbalového svazu projekt společné soutěže představili letos na konci února. Tehdy ale ani nenaznačili, v jakém časovém horizontu by společná soutěž mohla odstartovat. Češi a Slováci věří, že by jejich liga byla lepší než ty samostatné, měla by prý větší ekonomický a marketingový potenciál než nyní.

ČTK
  • 1Diskuse