Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Sport

Konec lví hlavy na dresu? Chci zpět státní znak, říká Hadamczik a navrhne změnu

Čeští hokejisté slaví vstřelený gól. Zleva obránce Filip Hronek (17) a útočníci Roman Červenka (10), David Pastrňák (88) a autor branky David Krejčí (46). foto: AP

Necelých pět let poté, co se Český hokej rozhodl ke změně identity, může dres hokejové reprezentace vypadat opět jinak. Nebo spíš jako dříve. Šéf svazu Alois Hadamczik na oslavách výročí pardubického hokeje pronesl, že by rád vrátil na hruď velký státní znak.
  11:20

V červnu roku 2018 se svaz odhodlal k odvážnému kroku, který vyvolal mezi fanoušky spoustu emocí. Především těch negativních.

Chtěli byste návrat státního znaku na dres hokejové reprezentace?

celkem hlasů: 4650

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00středa 15. února 2023. Anketa je uzavřena.

Ano4355
Ne271
Nevím24

„Víceméně jsme negativní vlnu čekali. Pro lidi je to šok, ale až emoce opadnou, bude se líbit,“ řekl tehdy pro iDNES.cz Tadeáš Drahorád z agentury Go4Gold, který stál za vznikem „nového“ lva.

Nelíbil se třeba Ondřeji Pavelcovi, Petru Mrázkovi nebo Davidu Pastrňákovi, kteří dres veřejně kritizovali.

Vysvětlivky k podobě nových dresů hokejové reprezentace

A nyní se možná dočkají satisfakce.

Pardubice slavily v úterý večer sté výročí od vzniku klubu, galavečera se zúčastnil i prezident svazu Hadamczik.

Vystoupal na pódium, v ruce držel schoulený dres. A pak pronesl: „Přijel jsem sem jménem Českého svazu ledního hokeje předat krásný dres. Říkám krásný, protože bych se k němu rád vrátil. Rád bych požádal výkonný výbor, abychom se vrátili k tomuto dresu,“ prohlásil.

Svaz se k rebrandingu rozhodl z jednoduchého důvodu - vydělat peníze.

Státní znak totiž nelze autorsky chránit, proto mohla jakákoliv společnost vyrábět dresy nebo suvenýry se státním znakem a profitovat z toho.

Martin Nečas pózuje v novém reprezentačním dresu.

„Jen v případě dresů, fanouškovských šál a podobně se odhady černého trhu pohybovaly nad 10 miliony korun ročně,“ vyčíslil loni v červnu pro iDNES.cz mluvčí svazu Zdeněk Zikmund.

A hned v prvním půlroce svaz hlásil nárůst v prodeji suvenýrů o více než 40 %, při nejbližším světovém šampionátu 2019 profitoval ještě o mnoho více.

„Pokud se srovnají tržby na kamenných prodejnách či na e-shopu v období týdne před mistrovstvím světa a prvních tří dnů MS, tak evidují nárůst o 230 % oproti minulému roku,“ řekl pro iDNES.cz Petr Nitsche z marketingové agentury BPA.

Právě špatné nakládání s penězi kritizuje nástupce Tomáše Krále v křesle šéfa hokeje Hadamczik ze všeho nejvíce. Proto je minimálně zvláštní, že by orodoval za změnu k méně vydělávajícímu.

Nákupy v Pařížské, drahé výstroje, přehnaný nájem za luxusní Síň slávy. To všechno svému předchůdci vyčítá. „Za sedm let jsme za Síň slávy zaplatili 107 milionů. Navíc jsme smluvně vázaní a nevíme, jak dál,“ vykládal na tiskové konferenci, kde hodnotil vypracovaný audit.

Nesmyslné byly údajně investice i například do vozového parku. „Naším partnerem je Škoda, přitom koupili třeba Porsche Cayenne v hodnotě kolem deseti milionů. A to je hodně nestandardní,“ bouřil se někdejší reprezentační kouč.

Šetřit a vydělávat. Dvě činnosti, kterými se chce Hadamczik prezentovat. Ale návrat ke staré podobě dresů nepředstavuje ani jedno.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!