V červnu roku 2018 se svaz odhodlal k odvážnému kroku, který vyvolal mezi fanoušky spoustu emocí. Především těch negativních.
Chtěli byste návrat státního znaku na dres hokejové reprezentace?
Hlasování skončilo
Čtenáři hlasovali do 0:000:00:00. Anketa je uzavřena.
„Víceméně jsme negativní vlnu čekali. Pro lidi je to šok, ale až emoce opadnou, bude se líbit,“ řekl tehdy pro iDNES.cz Tadeáš Drahorád z agentury Go4Gold, který stál za vznikem „nového“ lva.
Nelíbil se třeba Ondřeji Pavelcovi, Petru Mrázkovi nebo Davidu Pastrňákovi, kteří dres veřejně kritizovali.
A nyní se možná dočkají satisfakce.
Pardubice slavily v úterý večer sté výročí od vzniku klubu, galavečera se zúčastnil i prezident svazu Hadamczik.
Vystoupal na pódium, v ruce držel schoulený dres. A pak pronesl: „Přijel jsem sem jménem Českého svazu ledního hokeje předat krásný dres. Říkám krásný, protože bych se k němu rád vrátil. Rád bych požádal výkonný výbor, abychom se vrátili k tomuto dresu,“ prohlásil.
Svaz se k rebrandingu rozhodl z jednoduchého důvodu - vydělat peníze.
Státní znak totiž nelze autorsky chránit, proto mohla jakákoliv společnost vyrábět dresy nebo suvenýry se státním znakem a profitovat z toho.
„Jen v případě dresů, fanouškovských šál a podobně se odhady černého trhu pohybovaly nad 10 miliony korun ročně,“ vyčíslil loni v červnu pro iDNES.cz mluvčí svazu Zdeněk Zikmund.
A hned v prvním půlroce svaz hlásil nárůst v prodeji suvenýrů o více než 40 %, při nejbližším světovém šampionátu 2019 profitoval ještě o mnoho více.
„Pokud se srovnají tržby na kamenných prodejnách či na e-shopu v období týdne před mistrovstvím světa a prvních tří dnů MS, tak evidují nárůst o 230 % oproti minulému roku,“ řekl pro iDNES.cz Petr Nitsche z marketingové agentury BPA.
Právě špatné nakládání s penězi kritizuje nástupce Tomáše Krále v křesle šéfa hokeje Hadamczik ze všeho nejvíce. Proto je minimálně zvláštní, že by orodoval za změnu k méně vydělávajícímu.
Nákupy v Pařížské, drahé výstroje, přehnaný nájem za luxusní Síň slávy. To všechno svému předchůdci vyčítá. „Za sedm let jsme za Síň slávy zaplatili 107 milionů. Navíc jsme smluvně vázaní a nevíme, jak dál,“ vykládal na tiskové konferenci, kde hodnotil vypracovaný audit.
Nesmyslné byly údajně investice i například do vozového parku. „Naším partnerem je Škoda, přitom koupili třeba Porsche Cayenne v hodnotě kolem deseti milionů. A to je hodně nestandardní,“ bouřil se někdejší reprezentační kouč.
Šetřit a vydělávat. Dvě činnosti, kterými se chce Hadamczik prezentovat. Ale návrat ke staré podobě dresů nepředstavuje ani jedno.