Slovan dokázal v základní části vyprodat Zimní stadion Ondreje Nepely s kapacitou 10 110 míst pětadvacetkrát. Tedy jen v jednom utkání zůstaly na pokladnách ještě nějaké vstupenky. Dle odhadů by byl schopen pravidelně naplňovat arénu pro více než 15 tisíc fanoušků.
Na tak masivní poptávku fanoušků zareagovalo vedení bratislavského klubu v těchto zeměpisných šířkách neobvyklou akcí: lístky začalo dražit. Aukcí proběhlo celkem třináct. V play off se vstupné vyšplhalo až na 60 eur (1500 korun). "Než jsme se k tomu rozhodli, tak se stávalo, že jsme stadion vyprodali za deset minut. Lidé prakticky neměli reálnou šanci se na na utkání dostat, tak jsme vymýšleli nějaké řešení a uprostřed sezony se ukázala jako nejreálnější cesta přes aukce, i když víme, že vzbuzuje negativní konotace. Lidé to vnímají jako hru pro zbohatlíky," přiznal LN marketingový ředitel klubu Milan Vajda.
INFOGRAFIKA |
Přínos pro Slovan byl jednoznačný: v dražbách utržil na vstupném přibližně přes třicet milionů korun. Do těchto čísel ještě nejsou započítány permanentky, kterých bratislavský celek prodal asi pět tisíc – což je polovina arény. To je pro české kluby astronomická částka, na kterou v tuzemských podmínkách nelze dosáhnout.
"Na začátku ročníku jsme s cenou vstupenek byli zdrženliví a detailně jsme analyzovali situaci okolo Lvu Poprad. Jde o pochopitelně ekonomicky slabší region než hlavní město, ale výši vstupného jsme nejprve nastavili podobně, v rozmezí 14–16 eur (kolem 380 korun – pozn. red.). Doufám, že to fanoušci ocenili. Aukce pak ceny vyšroubovala o šedesát procent výše. Takže ano, přineslo to dost výrazné finance do rozpočtu klubu, což byl před vstupem do soutěže i náš cíl. Chtěli jsme zapojit do financování ten nejlegitimnější a nejtransparentnější příjem sportovního klubu, což je ticketing," přiblížil Vajda.
Zájem je také o klubové suvenýry, po přechodu ze slovenské extraligy do KHL vzrostl až čtyřnásobně.
V pátek zahájil Slovan prodej permanentek na novou sezonu. Je v takové pozici, že by jimi vyprodal celý stadion. Tomu se však brání. "Jsme na tom jako velké západoevropské fotbalové kluby nebo Montreal či Torontoz NHL. Plánujeme jich ovšem prodat jen tak pět tisíc. Kdybychom stadion zaplnili jen celosezonními vstupenkami, o hokejový zážitek by přišlo několik tisíc dalších fanoušků. To nechceme," zdůvodnil Vajda a zároveň dodal, že aukce lístků budou v příští sezoně jen ojedinělé.
Lev Praha prodal tisís permanentek
Obrovský zájem fanoušků lze vysvětlit jednoduše: Slovan vnímají jako velvyslance slovenského hokeje v prestižní hokejové soutěži. Proto jeho zápasy navštěvují lidé ze všech koutů republiky. To může platit i v případě pražského Lva, ovšem v daleko menší míře. Průměrnou návštěvností domácích zápasů 7161 diváků alespoň mile překvapil. "S těmito čísly jsme spokojeni. Pomohla nám samozřejmě čtyři utkání v O2 areně," pravil tiskový mluvčí Lva Jan Rachota, jenž také vyvrátil, že by statistiky o návštěvnosti výrazně ovlivnily lístky, které klub rozdal. Těch podle Rachoty bylo průměrně 500 na utkání.
Jinak pražský tým prodal přibližně tisíc permanentek a tisíc dresů, což jsou na rok starý klub zajímavá čísla. "Nejde nám příliš o to, kolik dresů prodáme, ale především o to, jestli jsou vidět v hledišti. A to minimálně v zápasech play off byly," řekl spokojeně Rachota.
Pro Lva ani další české týmy však fanoušek není hlavním příjmem do klubového rozpočtu. "Příjmy ze vstupného kromě zápasů play off či derby se Spartou pro nás nejsou tak významnou položkou v rozpočtu," přiznal Jakub Mezlík – marketingový manažer Slavie, která se návštěvností letos zařadila do extraligového průměru. Jiné to je v Brně, jež jako jediné v Česku pravidelně vyprodává svůj stadion pro 7200 diváků a cena jeho lístků se pohybuje od 150 do 260 korun. O aukci ale dosud neuvažovalo. Nejnavštěvovanější Pardubice (průměrně 8490) se zase soustředí na to, aby stadion vždy zcela zaplnily, dražba proto nepřipadá v úvahu.
Slovan tak na přízni fanoušků jako jeden z mála klubů vydělává.
Ceny lístků se zvedly o 60 procentSlovan Bratislava rozpoutal na Slovensku hokejové šílenství. Poptávka po vstupenkách na jeho domácí zápasy byla až dvojnásobně větší, než je kapacita arény (10 110 míst). Proto se klub rozhodl lístky dražit. „Byla to jediná reálná varianta, jak uspokojit co nejvíce fanoušků,“ vysvětlil marketingový ředitel Milan Vajda. LN Jak hodnotíte proběhlé aukce lístků? LN Proč právě dražba? LN Budete v tomto prodeji vstupenek pokračovat dál? LN Klubový rozpočet ale musely aukce významně obohatit. LN Čím si vysvětlujete ten obrovský zájem, který Slovan přechodem do KHL vzbudil? |