Dakar 2009 je za námi. O tom, jaký vlastně byl, se bude asi ještě dlouho diskutovat, nicméně týmy již krátce po projetí cílem diskutovaly, co bude dál. Klíčovou otázkou asi je, kde se pojede v příštím roce. V dějišti rallye se intenzivně spekulovalo o tříletém kontraktu, který by měl udržet Dakar v Jižní Americe.
Pokud se opravdu pojede v Argentině a Chile, tak to bude velmi důležitý vstup pro přípravu techniky. „Před letošním Dakarem jsme vycházeli z veřejně dostupných informací,“ komentuje průběh příprav kamionu mechanik Loprais Tatra Teamu Milan Holáň. „Pokud by se příští rok jelo to samé, tak už víme, co čekat. Auto by mělo být mnohem měkčí a výrazně musíme zapracovat i na logistice preventivních oprav. Máme před sebou hodně práce.“
Právě kategorie kamionů se letos stala pohřebištěm českých nadějí, když nejdříve odstoupil Martin Macík, později Marek Spáčil a v samotném závěru i Aleš Loprais. „Je to samozřejmě škoda, už jsme to málem dokázali, ale takový je život,“ prohlašoval synovec šestinásobného vítěze rallye. „Uděláme maximum pro to, abychom se příští rok vrátili do boje o nejvyšší příčky.“
Hodně veselý byl po projetí cílem Josef Macháček. Aby také ne, vždyť vyhrál již popáté v řadě kategorii quad. „Rozhodně to nebylo jednoduché, jsem rád, že to již mám za sebou. Vítězství chutná skvěle, jsem rád, že jsem byl u toho.“