Sobota 6. června 2020svátek má Norbert 18 °C dešťové přeháňky Předplatné LN
Lidovky.cz > Sport > Ostatní sporty

Bylo by dobré znát výsledky

Jonah Street mezi kaktusy.  | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Jonah Street mezi kaktusy. | foto: ČTK

BUENOS AIRES Den volna je přesně to, co všichni účastníci Rallye Dakar potřebovali. Stoupající náročnost soutěže si postupně vybírá svou daň. Rušno je ve zdravotnickém stanu, podobně jako v bivaku, kde se usilovně šroubuje a opravuje. Po sedmi etapách je jasné, že letošní Dakar je v porovnání s těmi předchozími jiný.

 Aby také ne, vždyť se jede poprvé v Jižní Americe.


 Atmosféra v bivacích podle některých ohlasů poněkud utrpěla tím, že se například u večeře nesedí na tradičních kobercích, ale namísto toho u prozatímních „třískotvorných“ stolů. Na druhou stranu jezdci jako Luc Alphand oceňují, že se již nejezdí jen rovně, neb je trať mnohem techničtější.


 Velký problém však představuje všudypřítomný prach, který značně znepříjemňuje, nebo rovnou zcela znemožňuje předjíždění. Své by o tom mohl říct třeba Marek Spáčil. „Zasekl jsem se ve třetí etapě za jedním z kamazů a za dvě stě kilometrů jsem se před něj prostě nedostal, i když jsem mu dával sentinelem na vědomí, že jsem za ním.“ Na soutěži tohoto typu se vždy objeví některé nedostatky, ale jsou věci, které jsou prostě neomluvitelné.


 Závodníci si čím dál tím více stěžují na výsledkový servis, který poněkud pokulhává za realitou. První duny udělaly organizátorům čáru přes plán a situace byla, řekněme to diplomaticky, francouzsky nepřehledná. Nezbývá než doufat, že pořadatelé během volného dne vše vyhodnotí a spočítají a že před osmou etapou bude všeobecně známé, jak na tom vlastně kdo je.


 Podivné je i to, že organizátoři nekontrolují po každém dojezdu všechna GPS, konkrétně pak projetí všech kontrolních bodů a rychlosti. „Od začátku soutěže mi kontrolovali GPS jen jednou, a to ještě když jsem si to vyžádal,“ komentuje celou situaci Aleš Loprais.
 Čím dříve si pořadatelská organizace uvědomí, že by měly být stejné podmínky pro všechny a že by veškeré informace měly být veřejně dostupné, tím lépe pro tento sport. V opačném případě se nabízí nepříjemná otázka, jaký smysl má závodit v podmínkách, které nejsou stejné pro všechny...

Ladislav Lála komentuje pro LN Rallye Dakar, Autor jede v doprovodném voze Loprais Tatra Teamu

Premium

Bubeník z Mandrage: Víťa sebral odvahu, kterou nikdo z nás nenašel a rozsekl to

Matyáš Vorda | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Na bicí hraje od svých devíti let. V deseti s kamarádem Víťou Starým založil kapelu Mandrage, která se za devatenáct...

Premium

Android Auto a CarPlay v každém autě. Poradíme vám, jak na to

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Chcete používat oblíbenou navigační aplikaci na displeji v autě místo telefonu? Přečtěte si, jak to udělat a neutratit...

Premium

Leoš Mareš: Není to jen o talentu, ale o schopnosti si peníze udržet

Leoš Mareš by mohl získat titul syn roku. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Krach, zhroucení, deprese, obavy o budoucnost a pátrání po smyslu vlastní existence. To jsou emoce, které v těchto...

Běžný dudlík může způsobit křivé zoubky. Na co dávat při výběru pozor?
Běžný dudlík může způsobit křivé zoubky. Na co dávat při výběru pozor?

Kolem dudlíků se točí spousta otázek. Kdy ho začít používat? Kdy naopak odebrat? Ale často zapomínáme na tu nejdůležitější: jaký dudlík máme pořídit?