"Partneři, kteří byli kolem Martiny, ji až na výjimky nikdy nepoužívali do do kampaní. A to se nezměnilo ani po olympiádě," potvrzuje David Trávníček, marketingový ředitel společnosti Sport Invest, která Sáblíkovou na reklamním trhu zastupuje.
Jedinou novinkou v portfoliu sponzorů dvojnásobné olympijské šampionky tak dosud byla výměna automobilky Volkswagen za sázkovou společnost Synot Tip. To se ale teď změní. Sáblíková začíná na svém úspěchu vydělávat. Včera se poprvé představila jako nová tvář společnosti Danone.
"Od prvního kontaktu až k podepsání smlouvy to trvalo několik měsíců, ale je to standardní doba. Prodat sportovce do reklamy nejde ze dne na den. Firma musí nabýt dojmu, že spojuje svoji značku se správným jménem, a to není jednoduché rozhodnutí. Velké věci trvají déle. Třeba Adidas a Petr Čech, to trvalo několik let," vysvětluje Trávníček.
Sáblíková měla nabídky už po olympijských hrách. Většinou ale od společností, se kterými nechtěli jméno slavné klientky spojovat.
"Třeba tam byla móda, a to není směr, kterým by se měla Martina ubírat. Je to spíš pro modelky," řekl trenér Petr Novák.
Přesto by Sáblíková v nejbližších dnech mohla podepsat další dva velké kontrakty. "Věřím, že se společností ČEZ uzavřeme smlouvu rychle," potvrzuje Novák. Jméno druhého sponzora prozradit nechtěl, ale dohoda je na spadnutí.
Nejlepší sportovkyně loňského roku by si měla finančně výrazně polepšit. "Částka za rok 2010 bude rozhodně vyšší, ale nechci to zakřiknout. Smlouvy ještě nejsou podepsané. Řekněme, že to bude o víc než deset až dvacet procent," vypočítává Novák.
Sáblíková jako Havel, Hašlerky nebo Avon
A co kdyby někdo zatoužil mít "rychlobruslařský zázrak" jménem Sáblíková pouze pro sebe? Musel by sáhnout hluboko do kapsy. Exkluzivní smlouvu na jeden rok odhadl Trávníček už během vancouverských her na pětadvacet milionů korun. "A na svých slovech bych ani teď nic neměnil," dodává marketingový ředitel.
Značka "Martina Sáblíková" má totiž ohromný potenciál. "Už před olympijskými hrami patřila mezi sportovci k naprosté špičce. Zhruba na úrovni Jaromíra Jágra a Petra Čecha," říká Jan Polák z agentury Ipsos Tambor. Ta se dlouhodobě zabývá právě sílou jednotlivých značek na trhu.
"Jen pro porovnání: Martina Sáblíková byla zhruba stejně silná značka jako Václav Havel, Hašlerky nebo Avon," vysvětluje Polák.
Údaje pro letošní rok, tedy ty, které by zahrnovaly i olympijský úspěch, zatím nejsou. Přesto je po dle Poláka jisté, že tato značka ještě posílila. Možná dokonce překoná i lídra mezi sportovními celebritami Romana Šebrleho. Obliba olympijského vítěze v desetiboji neklesá, přestože přestal vozit medaile z velkých akcí. Konkurovat mu mohla snad jen Kateřina Neumannová. Tedy před šampionátem v Liberci.
Kolo by Martině pomohlo, ale netlačíme na niNejvětší ohlasy na Martininy úspěchy chodí z Asie, Evropy a Ameriky, kde je hodně láká příběh o holce z rybníka. V Asii je zase rychlobruslení obecně populární, říká David Trávníček ze společnosti Sport Invest, která Martinu Sáblíkovou zastupuje. V televizní reklamě ještě nevystupovala. Znamená to teď velký průlom? Měli jste po olympiádě i nabídky, které jste nemohli akceptovat, protože vám sponzoři nabízeli příliš málo peněz? Mluvíte o ceně Sáblíkové. Dokážete vyjádřit, jak se zvýšila po Vancouveru? Sáblíková se úspěšně etablovala i v cyklistice, které se věnuje přes léto. Pomohlo by jí z marketingového hlediska, kdyby prorazila i v letním sportu? Tlačíte ji tedy do cyklistiky? Její marketingová cena by ale po olympijských hrách v Londýně vzrostla... |