Nikdy nevyhrál žádný závod, na stupních vítězů stál jen jednou. Přesto se Němec Nico Rosberg nesmazatelně vryl do historie formule 1.
Jak si vedliZ šampionů dojel nejlépe Alonso MICHAEL SCHUMACHER Nejvýrazněji na sebe upozornil hned po startu, když se posunul před Webbera. Dostat se před stájového kolegu Rosberga se mu ale ve zbývajících kolech nepovedlo. FERNANDO ALONSO Také jemu se povedl úvod, v němž předjel Massu. Ve 30. kole využil Vettelových problémů s motorem, šel do čela a o premiérové vítězství v sezoně se nenechal připravit. LEWIS HAMILTON Nejdřív se vypořádal s Rosbergem, který ho dlouho brzdil, 11 kol před cílem předjel i Vettela a v nejlepší trojici se udržel. JENSON BUTTON Loni začal sezonu prvenstvím v Austrálii, tentokrát se musel obhájce titulu spokojit s horším výsledkem. Na čtvrtého Vettela ztratil sice jen šest vteřin, za třetím Hamiltonem ale zaostal o 22 sekund. |
"Mám pocit, že jsem ještě z auta nedostal všechno, co v něm je. Jak jste viděli, Nico je o trochu rychlejší než já," přemítal Schumacher po sedmém místě v sobotní kvalifikaci. "Vzhledem k tomu, jak dlouho jsem byl z formule 1 pryč, jsem se sedmým místem spokojený. Shodou okolností je to ta samá pozice, ze které jsem startoval ve Spa v roce 1991, když jsem začínal," zavzpomínal Schumacher.
Nová pravidla, včetně nejvýraznější změny v podobě zákazu tankování paliva, měla přinést zatraktivnění závodů. Diváci se těšili, že uvidí více předjížděcích manévrů, jenže Bahrajn přinesl jen 105 minut nudy. "Po startu jde jen o to, abyste jeli své tempo a nedělali chyby. Předjíždět se prakticky nedá, pokud někdo neudělá chybu," líčil Schumacher pro BBC. "S takovými strategiemi budou závody bohužel vypadat takhle."
Všechny týmy zvolily taktiku jedné zastávky, a tak se fanoušci dočkali většinou jen nudného kroužení. Jediné boje se odehrávaly na chvostu startovního pole. Schumacher přiznal, že měl s touto strategií problémy. Musel šetřit pneumatiky, na což v dřívějších dobách nebyl tolik zvyklý. "Musím se vyrovnat s novými pravidly o pneumatikách, měl jsem s nimi trochu potíže. Ale po tříleté absenci je to asi normální," dumal.
Vítězové přišli o dva motory
Největší radost včera panovala v garážích Ferrari. Rudé monoposty si dojely pro double poprvé po téměř dvou letech.
Skvěle tak vyšla premiéra v Schumacherově bývalé stáji vítězovi Fernandu Alonsovi, ale i obnovená premiéra Felipemu Massovi, který závodil prvně od těžkého zranění při loňské červencové Velké ceně Maďarska. "Jen děkuji bohu za to, že jsem v pořádku. Nebyl to jednoduchý závod, o to je náš výsledek cennější," oddechl si Massa.
Jedinou vadou na kráse triumfu týmu z Maranella je fakt, že kvůli abnormálním parametrům vyměnilo Ferrari oběma jezdcům před závodem motor. To podle nových pravidel znamená, že ve zbývajících osmnácti závodech už má k dispozici každý z jezdců jen sedm pohonných jednotek.
Kopec smůly si vybral Sebastien Vettel z Red Bullu. Vítěz kvalifikace dominoval od začátku i závodu, ale v jeho druhé polovině ho zradila technika. Přes mladého Němce se tak přehnala obě Ferrari a poté i McLaren Lewise Hamiltona. "Nevím, v čem byl problém, asi se porouchalo něco na mechanice. Naštěstí jsem mohl pokračovat, ale myslím, že jsem opravdu měl na vítězství," kroutil hlavou loňský vicemistr světa.