Konkrétně jde o kurty za Negrelliho viaduktem, v plánech chybí i přilehlé víceúčelové hřiště na kondiční přípravu.
„Dozvěděli jsme se o tom začátkem září, bylo to pro mě absolutní zděšení,“ přiznává generální manažer I. ČLTK Vladislav Šavrda. „Tahle pitomá myšlenka mi připadá neuvěřitelně drzá a absolutně nepřijatelná. Hodláme udělat maximum, aby se zvrátila.“
Vedle úmyslů nahradit dvorce zelení chce Praha 7 na ostrově omezit automobilovou dopravu.
„To bylo zděšení číslo dva. Od té doby intenzivně pracujeme, aby se plány změnily, snažíme se ukázat, jakým způsobem tady na Štvanici žijeme a jak zde vychováváme děti,“ uvedl Šavrda na čtvrteční tiskové konferenci.
Záměry politické reprezentace Prahy a příslušné městské části pobouřily i šampionku letošního Wimbledonu Vondroušovou.
Zachovali byste na Štvanici tenisové kurty?
Hlasování skončilo
Čtenáři hlasovali do 0:00pátek 15. prosince 2023. Anketa je uzavřena.
„Pro mě je to taky hrozně smutné, na těch kurtech jsem odmala hrála strašně moc hodin. Štvanice je s tenisovými kurty spojená, tyhle návrhy jsou podle mě úplně mimo. A aby sem nesměla auta, kterými rodiče vozí děti na tréninky? Doufám, že to tak nebude.“
Podle Šavrdy zabírá tenisový areál jen šestinu plochy ostrova Štvanice, a tak ho není třeba vyhánět. Příslušné orgány se snažil zkontaktovat a o problematice je informovat.
„Poslal jsem vysvětlující emaily na Radu hlavního města Prahy, všechny pozemky na ostrově totiž patří hlavnímu městu. Napsal jsem i radním, kteří předkládali návrh na budoucnost ostrova, bohužel arogance moci je tak velká, že se mi nedostalo žádné odpovědi.“
Náměstek pro územní a strategický rozvoj Prahy Petr Hlaváček v pátek pro iDNES.cz vzkázal: „Manuál ostrova, který připravujeme, zachovává všechny jeho funkce včetně tenisového areálu. Není striktním postupem, ale spíše souborem cest, jakými by se mohl ostrov rozvíjet. Plánovanou úpravou je nyní postupná obnova břehů ve prospěch přístupu k řece, úprava pěších vazeb a parkovacích míst a také kultivaci zeleně. Ostrov by se měl stát příjemným zeleným parkem, kam chodí přes novou lávku Pražané z obou stran řeky odpočívat, za kulturou nebo právě sportem.“
Ohledně dopravní situace čeká klub ještě jednání s Prahou 7.
„My se žádnému jednání vůbec nebráníme. Jde o to, aby se auta nepotkávala v klidové zóně právě třeba s dětmi na odrážedlech, které si připadají, že jsou v parku. Proto přesouváme parkování pod Hlávkův most,“ řekl České televizi starosta Prahy 7 Jan Čižinský.
„Žádné letopočty u vize nejsou, ale doprava by se měla řešit už od jara. Na začátek silnice chtějí dát zajíždějící kolík a přidělí nám pár karet pro zaměstnance, ale dalších 400 členů a rodičů se sem nedostane a mají přijet tramvají. Pro klub naprosto likvidační záležitost,“ zlobí se Šavrda.
„Místo toho, abychom ve 130. roce od založení klubu fandili Markétě a dalším a soustředili se na jejich rozvoj, tak budeme bojovat víceméně o přežití a abychom se do areálu vůbec dostali.“