Sobota 2. července 2022, svátek má Patricie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Webber: Formule 1 není škola pro začátečníky

Sport

  9:21
MOGYORÓD/PRAHA - Start Španěla Jaimeho Alguersuariho v zítřejší Velké ceně Maďarska přinesl do formule 1 rozpaky. Jezdec, který nahradil u týmu Toro Rosso Sébastiena Bourdaise, se totiž do kokpitu posadí ve věku pouhých devatenácti let a sto pětadvaceti dní. Tím se stane nejmladším pilotem F1 v historii.

Jaime Alguersuari. foto: ČTK


Přestup loňského šampiona formule 3 do nejprestižnější motoristické disciplíny se však některým jezdcům příliš nezamlouvá. "Podle mě je na formuli 1 moc mladý a nezkušený," nechal se slyšet pilot Ferrari Felipe Massa.
"Když jsem přišel do formule 1 já, bylo mi 20 let a byl jsem také dost mladý. Měl jsem moc málo zkušeností na to, abych si řekl, co od vozu potřebuji. Za sebe můžu říct, že to pro mě bylo příliš brzy. Ato jsem přitom celou zimu testoval. On vůz formule 1 snad nikdy neřídil," nebral si Massa servítky.
Brazilec moc dobře ví, o čem mluví. Stáj Sauber ho totiž na konci jeho premiérové sezony vyhodila pro neschopnost dovézt vůz do cíle...

Nejmladší jezdci F1

1. Jaime Alguersuari (Šp.)
19 let, 125 dní
(GP Maďarska, 2009)

2. Mike Thackwell (N. Zél.)
19 let, 182 dní
(GP Kanady, 1980)

3. Ricardo Rodriguez (Mex.)
19 let, 208 dní
(GP Itálie, 1961)

4. Fernando Alonso (Šp.)
19 let, 218 dní
(GP Austrálie, 2001)

5. Esteban Tuero (Arg.)
19 let, 320 dní
(GP Austrálie, 1998)

Alguersuariho premiéra se nezamlouvá ani Marku Webberovi z Red Bullu. "Formule 1 není škola pro začátečníky, ale teď to tak bohužel vypadá," povzdechl si.
"Možná je neuvěřitelný talent abude se mu dařit mnohem více, než si všichni myslí. Podle mě tovšak pro něj není dobré. Může se velmi rychle spálit," doplnil Massa.
Alguersuari až do včerejška seděl v monopostu F1 jen dvakrát. Ato šlo jen o krátké testy na rovinkách. Superlicenci, kterou potřebuje každý pilot F1, získal automaticky při zisku titulu ve formuli 3.
"Formule 1 představuje v mnoha ohledech úplný vrchol. Ale pořád jde o závodní auto. Má dva pedály avolant jako všechny ostatní vozy," nedělal Alguersuari ze svého startu vědu.
Připustil však, že by pro něj určitým problémem mohla být fyzická kondice. "Závod je mnohem delší, než na co jsem zvyklý," přiznal dvojnásobný motokárový mistr Španělska. "Moc dobře vím, že bude velmi těžké ihned dosáhnout stejné rychlosti jako ostatní. Jsem tak v klidu a nevyvíjím na sebe žádný tlak," dodal.
Šéf týmu Toro Rosso Franz Tost o správnosti své volby nepochybuje. "Kimi Räikkönen měl mnohem méně zkušeností, když mu dal vroce 2001 příležitost Peter Sauber. Jaime je připraven."
Při včerejších volných trénincích Alguersuari sice nijak nezářil, ale vyvaroval se vážných chyb.

VC Maďarska - 1. trénink: 1. Kovalainen (Fin./McLaren) 1:22,278, 2. Rosberg (Něm./Williams) 1:22,337, 3. Hamilton (Brit./McLaren) 1:22,554, ...20. Alguersuari (Šp./Toro Rosso) 1:24.228.
2. trénink: 1. Hamilton 1:22,079, 2. Kovalainen 1:22,126, 3. Rosberg 1:22,154, ...20. Alguersuari 1:23.942.

Cesta do Chorvatska 2022: Jak projet rozkopané Slovinsko a tankovat v Maďarsku

Premium Dobrá zpráva pro dovolenkáře mířící autem na Jadran. Cesta byla letos hladká, na nejrychlejší trase přes Vídeň, Graz...

Zbraně, které zaskočily Putina: „Muskovo“ bombardování

Premium Už druhý den po nočním překročení hranic měli triumfálně projíždět centrem Kyjeva, po čtyřech měsících místo toho vězí...

Jet sto třicet, nebo zpomalit? Na dálnici můžete uspořit litry paliva

Premium Ceny paliv opět atakují rekordy. Také si všímáte, o kolik víc řidičů jezdí poslední měsíce „na spotřebu“? Vyzkoušeli...

Mohlo by vás zajímat