Zachráněným je pětileté dítě, které se podařilo vytáhnout z moře. Agentury zatím neuvedly jeho národnost, ani pohlaví.
Záchranným týmům vyslaným do oblasti se již dříve podařilo nalézt trosky letadla a několik těl pasažérů. Na dalším pátrání se podílejí komorské i madagaskarské lodě a dvě francouzská vojenská letadla. Do oblasti směřují i plavidla francouzského námořnictva a další letadlo, které má dopravit zdravotníky a potápěče. Francouzský prezident Nicolas Sarkozy požádal armádu, aby při pátrání po cestujících učinila vše, co bude v jejích silách.
Na palubě Airbusu se nacházelo 142 cestujících, včetně tří dětí, a 11 členů posádky. Mezi cestujícími bylo 66 Francouzů a dále neupřesněný počet občanů Kanady, Komor, Etiopie, Indonésie, Maroka, Palestiny, Filipín a Jemenu.
Část pasažérů Airbusu tvořili lidé, kteří odstartovali z pařížského letiště Roissy/Charles de Gaulle v pondělí po deváté hodině ráno a letěli přes Marseille do jemenského hlavního města Saná. Tam přestoupili na jemenské letadlo a pokračovali do Moroni na Komorských ostrovech.
Viceprezident Komorských ostrovů Idi Nadhoim agentuře Reuters bez dalšího upřesnění řekl, že k neštěstí došlo v časných ranních hodinách. Zástupce OSN na letišti v Moroni uvedl, že kontrolní věž dostala zprávu, že letadlo jde na přistání, ale potom s ním ztratila kontakt. Ibráhím Kásim, zástupce agentury zodpovědné za bezpečnost leteckého provozu, sdělil, že letadlo se pravděpodobně zřítilo ve vzdálenosti pěti až deseti kilometrů od pobřeží.
"Stále nemáme informace o příčině nehody nebo přeživších," sdělil zástupce jemenské letecké společnosti Sumajrí. "Počasí bylo drsné - silný vítr a rozbouřené moře. Rychlost větru naměřená na letišti byla 61 kilometrů za hodinu. Roli mohly sehrát i další faktory," dodal.
Airbus A310, jehož maximální kapacita je 220 cestujících, byl v provozu 19 let a měl za sebou téměř 52.000 letových hodin. Jemenská společnost s ním létala od roku 1999. Experti firmy Airbus jsou již na cestě na Komory, aby pomohli s vyšetřováním příčin nehody. Francouzský ministr dopravy Dominique Bussereau uvedl, že při kontrole, které se stroj podrobil ve Francii v roce 2007, byl odhalen určitý počet defektů. Od té doby se prý ve Francii žádná další inspekce letadla neuskutečnila.
Zástupce Evropské komise, který si přál zůstat v anonymitě, sdělil, že kontrola z roku 2007 podnítila přezkoumání bezpečnostních procedur jemenské letecké společnosti. Za dva roky prý bylo provedeno 24 kontrol, při kterých údajně jemenské aerolinie prokázaly zlepšení. I díky tomu nebyla jemenská letecká společnost zařazena na tzv. černou listu aerolinií, které nesmějí létat do zemí Evropské unie. Po dnešní nehodě ji však EU znovu prověří.
Evropská komise v reakci na nehodu oznámila, že chce v budoucnu navrhnout globální listinu nebezpečných aerolinek, která by se podobala té evropské. Jde o druhou nehodu letadla firmy Airbus za tento měsíc. Při pádu Airbusu A330-200 společnosti Air France do Atlantského oceánu 1. června zahynulo všech 228 lidí na palubě.
U Komorských ostrovů došlo k velké letecké nehodě naposledy v roce 1996, kdy se do moře zřítil unesený Boeing etiopské letecké společnosti. Tehdy přišlo o život 125 ze 175 cestujících a členů posádky. Komory jsou ostrovní stát v západní části Indického oceánu mezi severním Madagaskarem a Mosambikem. Jejich rozloha se blíží 1900 kilometrům čtverečních. Žije na nich přes 630.000 převážně muslimských obyvatel.