Úterý 18. června 2024, svátek má Milan
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Francie vyhostí cizince odsouzené za výtržnosti

Francouzský ministr vnitra Nicolas Sarkozy nařídil prefektům, aby vyhošťovali všechny cizince, kteří byli odsouzeni na výtržnosti na předměstích v posledních dvou týdnech.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

mack65

10. 11. 2005 11:52
první vlaštovka III
Jedno otřepané klišé praví, že jde o ropu (tedy peníze) a nikoliv o demokracii, další pak, že je špatné vnuc. někomu proti jeho vůli "naši podobu" demokr. (myšlenou bílou,západní).
Ad. ROPA: jde o ropu? ANO a NE.
ANO - vždyť je to celosvětově životně význ.zdroj energie (pomiňme prosím diskusi jestli je to dobře atd.), jde o ni nám,jako USA,Francii nebo třeba Maďarsku.Z tohoto pohledu je nutno zdroje tak významné urdžet pod kontrolou čitelného a spolehlivého partnera.To je důvod,proč je nutno v celosvětovém zájmu dohlížet nad určitou mírou kompatibility států v klíčové oblasti s normami v rozhod.zbytku světa.Premisa tedy platí vždy v souv.s konkrétním případem-jinak by už dávno dřív bylo potřeba dobýt Lybii,Venezuelu, nebo třeba Nigérii....
NE- o ropu/peníze NEjde.Tu každý režim (a zejména pofiderní) rád prodá, protože jak praví klasik: oni mají rádi maminku,ale radši než maminku mají rádi Dolary.Nikomu jinému,než OPEC není dovoleno kartelizovat otevřeně prodej určité (natož takhle strategické) komodity.Ani za ropné krize nedošlo k intervenci do ropných oblastí.Prostě to svět překousl.Málokdo domýšlí,že prodej ropy NEkontrolují USA,ale sami producenti.Zisky z dalšího prodeje budiž-je to svět bussinesu,ale ropu producentům nikdo nekrade,naopak oni určují cenu sami. Je na samostatnou diskusi jak to vypadá s jejich ekonomikami i přes tyto gigantické příjmy....(co by dala ČR za jednu-dvě pořádné ropné studně ....) Takže pokud by premisa platila, měli by vítězové začít ropu loupit,nebo ovlivnit ve svůj prospěch její cenu. Tak se nestalo nikdy nestane ani dnes.
Ad DEMOKRACIE: lze někomu vnuc. "naši podobu" demok.?
Neexistuje "naše" podoba demokr.,existuje DEMOKRACIE a existují metody jejího praktikování.V ČR máme Demokracii,ale formy jejího praktikování jsou k poblití. Vnucovat tedy snad ne, ale dopomáhat k instalování DEMOKRACIE je záslužná a pozitivní činnost.
 
0 0
možnosti

mack65

10. 11. 2005 11:10
je Francie první vlaštovka II ?
Stř.aB.Východ pak arogancí a agresí.Běžně se stává,že Evropané úmyslně obelhaní a podvedení vlastními vládami/médii uvěří a nechají ze přesvědčit o mylných předpokladech.
 
0 0
možnosti

mack65

10. 11. 2005 10:59
je Francie první vlaštovka?
Kdesi jsem tu četl, že svatá válka islámu proti (euro-americké) civilizaci se rozhořívá.Ano a Francie není první vlaštovka. Je to první rozsáhlý nepokoj (plošně), ale už tu bylo 11.Září, Madrid,Londýn...Jen bych to tošku poopravil:není to válka ISLÁMU,není to pravděpodobně vůbec náboženská válka.Je to rasistická,nacionalistická a řekněme kulturní válka.Islám sám o sobě NEhlásá násilí o nic víc,než křesťanství (taky se bojovalo proti nevěřícím psům....ale to tady prosím ponechme stranou),náboženské války křesťanství : islám už proběhly jindy a proběhly ve formě a intenzitě ve své době běžné. To,co se ale plíživě chystalo a nyní se děje už otevřeně,je rasisticky a nacionalisticky motivovaný terorismus. Bohužel to má co dělat i s postupným vyklízením velmocenských pozic ze strany tradičních velmocí a to je zase dále zapříčiněno 1) šíleným vyčerpáním (hlavně) Velké Británie a Francie během 2.sv.války a 2) posunem  komunistické ideologie z Ruska směrem na západ a jejím vyzvednutím ze spodiny na státní politiku. No a za tohle všechno vděčíme - sečteno podtrženo vč.1.sv.války a jejích důsledků - Německu.Ale to je jen takový teoretický úvod. Vyklízení velmocenských pozic + účinky sovětské politiky na Bl.aStř.Východě + účinky levicové ideologie (za pomoci vnitřních kolaborantů) na Západě samotném => antizápadní "rasismus" bohužel podporovaný I NA Z Á P A D Ě  S A M O T N É M  v médiích, politice i kultuře....(stačí číst některé příspěvky v těchto diskusích) Jedině západní demokracie od nějaké 1/2 60.let samy pitvají vlastní dějiny a jsou DNES ochotny studovat,přiznat,omluvit se a odčiňovat vlastní MINULÉ kroky - někdy viny, někdy TZV.viny - aby si očistily svůj štít a aby dostály svému vnitřnímu (křesťanskému) přesvědčení.Bohužel nevděk světem vládne a to všechno je chápáno jako výzva a pobídka k stupňování tlaku-Afrika vydírá chudobou a genocidami,sevr
0 0
možnosti

boleslav1

10. 11. 2005 17:20
Re: je Francie první vlaštovka?
VELICE PEKNE NAPSANE! SOUHLAS 100%.JESTE VSAK CHYBI TO JADRO PROBLEMU!!TO JDE DALE NEZ NEMECKO.JA MYSLIM AZ DO KOLEBKY CIVILIZACE-STAREHO RIMA.ROK 117 PRED NASIM LETOPOCTEM.
0 0
možnosti

el sopo

10. 11. 2005 5:55
francie udelala dobrou vec
ty, co se dopousteji trestnych cinu vyhostit - pokud jsou narozeni na uzemi eu, vyhostit do zeme puvodu jejich rodicu......tam by si mohli zkusit neco zapalit, usekali by jim tam ruce, vytrhali zuby, a ukamenovali sutrama
jinak, muki, mas pravdu, usa bojovaly skutecne proti terorismu, ale jen v afghanistanu....invaze do iraku mi do toho boje nejak nesedi.
0 0
možnosti

Aussie

10. 11. 2005 6:21
Re: francie udelala dobrou vec
Ty jsi jeden z mala lidi, se kterymi se tady da rozume mluvit. Afganistan byl nepochybne o dopadeni Bin Ladina a zniceni Talibanu, ktery se nijak netajil tim ze teroristy kryje.
V Iraku je to o neco slozitejsi. Samozrejme ze to nebylo kvuli prasarnam kterych se Saddam dopoustel. Myslim si ze neslo ani o ropu, jak je tady o tom vetsina mistnich dedu vsevedu naprosto stoprocentne presvedcena. Nebylo to ani kvuli sireni svobody a demokracie. Kdybych byl v cele USA, tak si radeji vyberu snadnejsi cile kde svrhnout diktaturu a nastolit zapadni model. Muj nazor je ten, ze v Iraku jde hlavne o tzv. 'preventivni' valku.
Jde o kontolu uzemi, ktere by se jednoho dne mohlo stat hodne nebezpecnym pro cely zapadni svet. Zniceni potencionalniho hnizda a obchodni krizovatky vsech nepratel USA.... Pravdu ale bohuzel nezna nikdo z nas...
0 0
možnosti

Muki

10. 11. 2005 2:48
no jo
Snad jen někteří pacienti psychiatrických zařízení mohou dnes pochybovat o tom, že světový boj, tedy "svatá válka" islamu proti civilizaci se neodvratně rozhořívá. My jsme to nevzali vážně, skoro nikdo to nevzal vážně a teď se divíme. Jen porážka tzv. terorismu v Iráku a v Afghánistánu zpomalila začátek této války.. Nazývá se to terorismus, ale to slovo je jen zástěrka pravého stavu. Jsou to muslimové, proč to tutlat. A tak se podivuji těm, kdo ještě dnes tvrdí, že USA bojují o naftu a o nic jiného, a že to je imperialistická válka o ovládnutí světa. Válka o ovládnutí světa to je, ale o ovládnutí světa mullahy a rozumbrady v turbanech.
0 0
možnosti

Aussie

10. 11. 2005 3:52
Re: no jo
Kazdemu inteligentnimu cloveku je to jasne Muki. Jen par slepych pablbu zblbnutych levicackou propagandou si porad mysli ze je to vsechno o kvuli rope a chudacci muslimove se jen brani. Ti co nedavno v Indonesii urizli hlavy trem skolackam proto ze chodily do krestanske skoly se take preci jen branili. Ti co se nedavno odpalili na Bali v restauracich plnych rodin s detmi a zabili malyho kluka se take jen branili a sirili Allahovu viru. Nebo ti co zabili lidi v MHD v Londyne a Madridu, ti se take jen branili. Muslimove preci za nic nemuzou. Oni chteji svetu dokazat ze Islam je mirumilovne nabozenstvi! Ono to jednou bude mirumilovne nabozenstvi, ale to bude az pobiji vsechny ostatni a nebudou zde zadni jinoverci kterym by mohli uriznout hlavu.   
 
Kazdymu tohle vsechno sice jednou dojde. Otazka je ale jestli uz nebude moc pozde. Clovek si ale vetsinou zacne uvedomovat nevyhnutelne nebezpeci az tehdy, kdyz se nejaka hruza stane primo pred jeho ocima.
0 0
možnosti

Aussie

10. 11. 2005 2:16
Vim ze je to dost radikalni reseni...
...a neodpovida to tomu slavnemu socialisticko-humanistickemu mysleni multikulturniho cloveka, ale v takoveto extremni situaci nema Evropa jinou moznost.
Zapadni spolecnost projevila uz vic nez dost dobre vule. Ted je nacase, aby ukazala ze se dokaze take branit a udrzet si svou vlastni hrdost a identitu. Kdokoliv se podilel na niceni majetku v Parizi, Bruselu, Berline a ostatnich mistech by mel byt okamzite a bez milosti vyhosten do zeme sveho puvodu a pokud maji evropska obcanstvi, mely by jim je okamzite odebrat a na trvalo zakazat vstup do EU!
Jak jsem rikal, je to extremni opatreni, ale toto je take extremni pripad. Samozrejme kazda situace se jenou uklidni, ti hajzlici se jednou unaveni vrati domu, aby nacerpali nove sily. Francouzi co pracuji tu vsechnu skodu zaplati ze svych dani a budou i nadale zivit ten povl kterej jim nici jejich vlastni zemi.
Cim driv se toho smejdu zbavi, tim driv se bude vsem v Evrope lepe dychat! A pro ty co maji do Evropy teprve namireno? Ti my meli mit rok na to aby se naucili jazyk a aby si sehnali praci ktera je uzivi. A ti kteri to nezvladno, pomazo zpatky do tech svejch Prdelstanu.
0 0
možnosti

Joska

9. 11. 2005 23:14
Ano, to je správné řešení
Bez milosti vyhostit! To mi připadá po dlouhé době konečně racionální řešení
0 0
možnosti

Pako

9. 11. 2005 21:11
TO JIM MOC NEPOMUZE.
Navenek to vypada jako "spravny krok", vsichni tleskaji, ale problem Francie je jinde.
Mezi cerstvymi imigranty, je mensi pocet radikalu, kteri uz prisli zradikalizovani ze zahranici a nikdy se do zeme nemeli dostat a vyhodit je pod jakoukoliv zaminkou je plus. Jenomze to je mala cast, vetsina cerstvych imigrantu, ma plno starosti jak se uzivit, nema zazemi, a do problemu s policii se casto dostanou, protoze neznaji pomery, neznaji jazyk,  a domaci radikalove jim nabulikuji, ze zapalovani aut a chozeni do teroristickych spolku je normalni a ejhle oni jsou  casto prvni koho policie chyti. Oni ale  zdaleka nejsou to tvrde jadro odporu ani co do tvrdosti, ani co do poctu, to tvrde jadro, ktere uz 2 tydny clouma s celou Francii.  To tvrde jadro je mladez narozena ve Francii, kterou vyhostit nejde, ktera mluvi dobre Francouzsky, ktera zna prostredi, ktera ma politicke nabozenske a rodinne zazemi a tato nespokojena mladez je rozsirena po cele zemi, a  co do poctu je jich nejmene 500.000   / zhruba 10x tolik, kolik je policistu v cele Francii /  a proto, kdyz bude vyhosteno nekolik set zatcenych rebelu, tak to nic nevyresi a nikoho to nezastrasi, jenom to pomuze policii zbavit se mensiho poctu lidi, kterych se uz i tak chteli zbavit a nemeli k tomu prilezitost ale revoluci v ulicich  to moc nezmeni,  mozna naopak jeste vice zradikalizuje.
A nebezpeci neni v momentalnich nasledcich, financne ty skody nic moc neznamenaji, ale skoda bude dluhodoba,  vetsi vydaje na policii,  dlouhodobe vydaje na reseni nezamestnanosti, nebezpeci poklesu turistiky a investic, poklesu prestize cele zeme, protoze tito radikalove  "ochutnali moc" a i kdyz se mohou prechodne stahnout,  zacit dalsi vlnu nepokoju pro ne bude velice lehke, zvlaste kdyz dostanou profesionalni pomoc od starsich  jiz zabehlych islamistu.
Cela vec muze take radikalne zmenit volebni vysledky v zemi. 
0 0
možnosti

Muki

9. 11. 2005 21:43
Re: TO JIM MOC NEPOMUZE.
No to mluveni o vypovezen par lidi, je jen aby se nereklo, ze se nic nedela. A jak Francie muze vyresit nezmestnanost a zaroven udrzet jeji  socialismus, ktery zamezuje rust podnikani a tim i pracovnich prilezitosti ? To je neresitelne.
0 0
možnosti

Muki

9. 11. 2005 20:23
konecne vysvetleni B.Listu.
8.11.2005
Proti rasismu a zkreslování českého tisku:
http://www.blisty.cz2005119art25666.html"> Motivace násilí ve Francii není ani politická, ani náboženská
Jsou to jen chudí mladí lidé, kteří hájí své území
 
To neni for, ten clanek to mysli vazne.
0 0
možnosti

krk

9. 11. 2005 22:41
Re: konecne vysvetleni B.Listu.
Ty si z to děláš srandu, ale o tom to je. Gangy si hájí území, kam se bojí i policie a říkají tím světu, tady jsme páni my, uděláme co chceme, a vy nám v tom nezabráníte. Sociální politika? Jak dětinské! Tady jde o základy státu!
0 0
možnosti

Cevin

9. 11. 2005 19:58
nepochopení poslední látky ve fyzice
konečně se ukázala celá pravda. Žádní nespokojení islamisté, ale žácí velice zvláštních škol jen nepochopili výklad o spalovacích motorech. Prostě jim jen nedošlo, že ke spalovaní dochází uvnitř válce a ne v kabině řidiče. To je vše. Islám a jeho vyznavači jsou přeci ti nejmírumilovnější a navíc když mají tu fatvu tak by je přeci něco takového jako zapálit někomu auto ani nenapadlo.
0 0
možnosti