Pátek 7. června 2024, svátek má Iveta, Slavoj
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Libanonská armáda se rozmísťuje na jihu

Libanonská armáda pokračuje v rozmísťování na jihu země, kde má spolu s posílenými jednotkami OSN převzít kontrolu a stabilizovat situaci. Experti OSN se mezitím snaží získat přísliby evropských i dalších zemí s přesným stanovením počtu vojáků, jimiž budou ochotny přispět do rozšířeného kontingentu Prozatímních sil OSN v Libanonu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Rys

19. 8. 2006 16:50
ZBIGNIEW BRZEZINSKI: Je cas pro opravdovou diplomacii.

Z pohledu drivejsiho Poradce pro bezpecnost Zbigniewa Brzezinskeho je nutne aby ministrine zahranici Rice zustala v oblasti tak dlouho jak je zapotrebi - a mluvit s kazdym.

Nasledujici tri vyroky tykajici se Stredniho vychodu jsou axiomem. Zaprve, pro USA je oblast kritickym testem schopnosti byt globalnim vudcem. Zadruhe, strany zucastnene na konfliktu nemohou samy dosahnout konstruktivni a trvale reseni. Zatreti, zkusenost kterou udelaly USA v Iraku a souhrn zkusenosti Israele ze vsech jeho konfliktu s arabskymi sousedy zahrnujici take pokracujici represe Palestincu ve sve sume demonstruje ze i naprosta vojenska prevaha nemuze produkovat prijatelne a trvale politicke vysledky. Teoreticky by USA mohly mobilisovat vsechnu svoji moc a financni prostredky na Strednim vychodu, ale faktem je ze americka verejnost by nepodporila takovy zamer a proto to je jenom teoreticka moznost.

Israelci mohou porazit kazdeho ze svych soucasnych anebo potencialnich nepratel, ale kdyz to udelaji jednoduse zvetsi pocet tech kteri se rozhodnou pouzit silu proti Israeli. Vydeno dlouhodobe bude Israel ve stejnem dilema jako byla Francie v Alziru, byt porazen a eventuelne vyhnan. To je historicka realita ktera muze byt ignorovana jenom zapomeneme-li strategicke risiko s tim spojene.

Ani Israelci ani Palestinci nomohou vyresit situaci sami protoze se podeziraji a neduvera a protiklady jsou hluboce zakorenene. Byla doba kdy Israelci byli schopni vest seriosni jednani ale nemeli partnera ne druhe strane; a byla doba kdy se Arabove ukazovali jako schopni velkeho kompromisu (tim myslim mirovy navrh v roce 2002 predlozeny Saudskou arabii a podepsany celou Arabskou ligou) ale nasili teroristu znicilo tento pokus. Tak zvana Road Map k miru navrzena USA je cesta k neznamemu cili ktera jenom posiluje neduveru tech kteri podle ni maji jit a vede k odporu na obou stranach vyplnit i ty nejzakladnejsi pozadavky: Palestince aby znicili terorisickou sit a Israelce aby uplne zastavili budovani sidlist

0 0
možnosti

Karem

19. 8. 2006 12:12
Milice v Plzenskem kraji...

Lide kteri schvaluji Hezbolu by si meli promitnout do cech, jake by to bylo, kdyby milice KSCM obsadili plzensky kraj a sumavu, zabijeli a unaseli vojaky bundeswehru, bombardovali SRN katusemi ze zahradek rodinych domku, bojovali v civilnich hadrech a pri odbvetne akci horekovali nad "zabitymi civilisty".

Zbytek Libanonu Hezbolu nijak neobdivuje. Proto Siite neutikali na sever. ale vetsinou do totalitni Syrie, kde jsou obdivovani. Syrie je ale v ekonomickych potizich - proto se do konfliktu primo nemontuje. Jako cisty importer ropy doplaci na jeji vysokou cenu.

Otazka je, jestli si Hezbola muze jeste jedno takove dalsi "vitezstvi" dovolit. To zalezi na prisunu zoldu z Teheranu a Syrie.  Syrie je na pokraji krize, Teheran se drzi z 50-60 mld petrodolaru rocne, ale je tam 30% nezamestnanost a 100% inflace. Vetsina iranskeho prumyslu atri nabozensko tmarskym nadacim - prima pararela s vedeckym realnum socikem,

0 0
možnosti

Rys

19. 8. 2006 17:10
Re: Milice v Plzenskem kraji...

V tom srovnani chybi tech sest prepadu Libanonu Israelem v minulosti s masakry na civilnim obyvatelstvu a radou resoluci OSN ktere israel za tu radu agresi odsuzuji. Chybi tam treba masakr k Kana, tedy deset let pred zabitim deti pred nekolika tydny kdy israelci zabili 106 Libanoncu kteri utekli na shromazdiste uprchliku OSN a byli tam pobyti israelskou palbou. Hisbollah vznikl jako reakce na israelsky vpad v roce 1982.

0 0
možnosti

Karem

19. 8. 2006 12:01
Litovat, poze litovat...

Hezbolisty je treba litovat - bojuji v zajmu iranu, udrzeni cen ropy. Kdo plati, tvrdi muziku, v tomto pripade nabozensko-socialisticko-utopicka vlada v Tehranu.

Iran ma 30% nezamestnanost, 100% inflaci, a to pres 60mld USD prijmu za ropu rocne. Pokles cen ropy by Iran rozlozil. Tomu se Iranu podarilo zabranit. Prostym Irancum je vsak na bliti, kdyz slysi, jak Nasrala slibuje kazdemu noivy dum ci byt z Iranskeho zoldu.

0 0
možnosti

lipo

19. 8. 2006 11:43
nejsme za konflikt zodpovědní. Ani nikdo jiný. Chápu, že izraelští vojáci by na území klidu nepřidali, tak fajn - ty zahraniční jednotky, co budou řešit PASEKU po dobyvateli, však něco stojí ...

0 0
možnosti

lipo

19. 8. 2006 11:41
Jo, už i Paroub říkal, že ůnějaké vojáky" musíme poslat, aspoň tu "ČESKOU NEMOCNICI," ale také řekl, že naše prostředky nejsou neomezené a vojáky máme už na 4 místech ve světě. Fajn, pošleme je, ale veškeré režie zaplatí IZRAEL. Pokud se nepletu, nej

0 0
možnosti

Danda

19. 8. 2006 6:05
Pro debilka Anthony

Takovym lidem jako ses ty osle se jinak odpovedet neda, nez ti rict co ses za vola!!!!  Izrael podle tebe zabijel deti starce a zeny a Terorismus zabiji jen vzduch ze? No mam rad libi tipu kocoura janecka a  tebe a par dalsich ultrablbu co sem serou hubou ty vase komunisticke nazory a jednostrane odsuzuji vse co dobre .Jako kazda levicacka oposice vse co je dobre je okamzite spatne Drive kapitalismus dnes cela spolecnost co bojuje proti terorismu. Fandis a propagujes s tim oslem janeckem a kocourem svetove nasili a terorismus ,proto Adam neni sprostak ale muz ktery ma rozum na spravnem miste Patris do rad te mirumilovnych muslimu co deti a zeny ale vubec nevrazdi ze jo??? ( Ne v malem a jeste k tomu zakerne tak jak jste zakerni vy v cele kocoura)

0 0
možnosti

Adam

19. 8. 2006 7:00
Re: Pro debilka Anthony

Dando, myslim zes tem omezencum venoval vic nez dost mista. Ja vim vono ti to neda se do nich trefit, ale nejlepsi reakce je zcela tahle individua ignorovat. Vsimni si ze toho Janecka ze Sitlu si uz nikdo nevsima s tim jeho vecnym kopirovanim a Rysa jak by smet. Have a nice day. :-)

0 0
možnosti

Muki

19. 8. 2006 5:38
predpovidam pokracovani dost brzo

Muslimove dostali sebeduvreru, ukazalo se, ze dobre vycviceni profesionalove v dobre opevnenych bunkrech, muzou celit I izraelske armade, ze ruske protitankove strely jsou ucinne proti izraelskym tankum a nepresnost katusi lze kompensovat tim, ze jse techto raket vystreli na cil cely houf zvlaste, kdyz jimi nemusi setrit a maji prakticky jejich neobmezeny prisun. Typuji to, ze se do toho v budoucnu mozna odvazi zaplest I Syrie primym utokem na Golany a pak to bude skutecne show.

0 0
možnosti

Jiri Janecek USA

19. 8. 2006 6:06
Syrie primym utokem na Golany

nekdo musi ty UN resoluce realizovat - ovsem Murdochova media to oznaci za primy utok na Israel -

0 0
možnosti

Sarka

19. 8. 2006 5:29
Mimochodem Sabro -

k nasemu dialogu v predchozim chatu k uprchlickym taborum a k tomu, jak s Vami palestinci zachazeli a stale zachazeji vasi vlastni arabsti bratri - COULD NOT AGREE MORE!!!!!!! V cem nesouhlasime je bohuzel to, ze ti kteri vam tuhle mizerii pripravili a vas do ni dostali jsou za ni zodpovedni, a meli byste je k te zodpovednosti drzet, a ne si vybijet bezmocny vztek na Zidech a "Zapadacich". I kdyz s Vami  souhlasim s tim, ze Zapadni zeme by byly udelaly lepe, kdyby byly Vasim uprchlikum nabidly asyl. Ale - ruku na srdce, S&CH: BYLI BY TO VASI POLITICI A VASI PREDACI DOVOLILI?

0 0
možnosti

boleslav1

19. 8. 2006 5:38
Re: Mimochodem Sabro -

proc by se zidove nemohli pokusit zit s palestinci v harmonii,misto aby je vykopal zakladatel a otec zeme izrael david ben-gurion jako divou zver-100 000 arabu palestinskeho etnika a sam rekl ze potrebuje galilee VYCISTIT?

0 0
možnosti

Sarka

19. 8. 2006 5:14
Vase mindarky Boleslave bych nechtela mit

>>>>psychologove maji komplex,nejsou to doktori<<<<

mate smulu, zase mimo misu. Nejsou lekari, doktori byt musi.  Bezte si ty svoje kompolexy opravdu nekam lecit, vzdyt je to opravdu trapne ;-D ;-D ;-D ;-D

0 0
možnosti

Sarka

19. 8. 2006 5:15
Sorry, mindraky a komplexy - to vite, my doktori

nejsme nejlepsi pisarky ;-D ;-D ;-D

0 0
možnosti

Muki

19. 8. 2006 4:57
opsano

Podle měřítek světového veřejného mínění jsou některé muslimské mrtvoly lehké jako pírko, jiné váží celé tuny, teroristické útoky v Bagdádu, při nichž často přichází o život padesát lidí i víc, se objevují v tisku jako stručné poznámky, zatímco bomba, která v galilejské Káni usmrtila 28 lidí, je odsuzována jako zločin proti lidskosti Proč nevyvolává 200 000 muslimů, zavražděných v Darfuru, ani čtvrtinu rozhořčení, způsobeného zavražděním dvěstěkrát méně muslimů v Libanonu? Máme dospět k závěru, že na muslimech, usmrcených í jinými muslimy, nezáleží? Je zvláštní, že když ruská armáda zlikviduje hlavní město čečenských muslimů a při tom usmrtí desetitisíce dětí, to se taky nepočítá. Rada bezpečnosti OSN nepořádá zasedání a Organizace islámských států odvrací oči. Z toho lze usoudit, že svět je šokován pouze, když muslimy vraždí Izraelci Svět trápí neměnící se scénář.Pokud si navzájem budou čelit čtyři miliony Izraelců a 1,5 miliardy muslimů a budou odsouzeny žít v nenávisti, krveprolévání a zoufalství. Mír v Jeruzalémě vyřeší všechny problémy v Karáčí, Teheránu, Chartúmu a v Bagdádu a vytvoří všeobecnou harmonii. Zbláznili se naši moudří? Opravdu jsou přesvědčeni, že bez izraelsko-palestinského konfliktu by se nic špatného neudálo, nedošlo by k smrtící Chomejního revoluci, neexistovaly by krvavé baathistické diktatury v Sýrii a v Iráku, v Alžírsku by nedošlo k desetiletí islamistického teroru, v Afghánistánu by se nedostal k moci Taliban, po světě by se neobjevili hněviví Boží bojovníci? Ve skutečnosti,žádné příměří nemůže uspět, pokud bude většina v muslimském světě sžírána protizápadními vášněm Vznik protizápadních ideologií v Německu, Hitlera, nezáviselo na vzniku sionistického státu. Protizápadní afekt se neustále obnovuje v Rusku, od carů přes Stalina po Putina a íránská touha po moci nezneužívá "židovské otázky" Pokrytecká geopolitika, která považuje Blízký východ za základní sloup světového pořádku, se stala náboženstvím Evropské unie.

0 0
možnosti