Diskuse k článku: Tragédie Boeingu 737 MAX v Etiopii se shoduje s loňskou nehodou v Indonésii, píše Wall Street Journal

Přihlaste se



REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ,
NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS REGISTRACE

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07.Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.
  • Příspěvků: 16
  • Poslední: 30.3. 2019 5:20
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
P. Bárta 29.3.2019 20:32

V obou pripadech je chyba pilotu, ze situaci neumeli vyresit, jednoduse vypnutim autopilota. Tim se MCAS deaktivuje a piloti by meli zavadu MCAS umet vyresit. Stejne tak jako byla hysterie uzemnit letadla na pul ceste, je hystericka i reakce vuci vyrobci. Kdyz to umi jini piloti vyresit, meli by to umet i ti Asiati a Africane

P. Stepanek 29.3.2019 23:35

Nedeaktivuje!

P. Labaj 29.3.2019 23:47

Souhlas, že to piloti měli zvládnout.

Ale ne vypnutím autopilota. MCAS je aktivní právě jen když je autopilot vypnutý a klapky zatažené.

Měli vypnout automatické ovládání stabilizátoru. Je celkem s podivem, že je to nenapadlo, když jim jde letadlo čenichem dolů a vedle nohy se jim točí kolo ovládání stabilizátoru jako kafemlejnek. A vypínač mají hned vedle.

J. Novák 29.3.2019 12:04

Nejhorší na tom všem je, že alarm na chybně fungující stabilizační systém prodával Boeing za přípatek deset tisíc dolarů. Maximalizace zisku tak stála život stovek lidí. To by měl někdo sakra odskákat.

V. Novák 29.3.2019 13:24

A ten stabilizační systém tam byl proto, že úprava letadla zhoršila jeho letové vlastnosti, tedy napravoval konstrukční chybu.

Upozornil vůbec někdo kupce, že tam takový problém je a co ho obchází? A piloty? Piloti Lion Air zjevně netušili, co jim to letadlo dělá, když až v té chvíli hledali v manuálu.

Takže teď nasadí alarm, který bude upozorňovat na chybnou funkci systému, který řeší chybu konstrukce...

P. Bárta 29.3.2019 20:39

Ale prd, zadna konstrukci chyba, bezte radsi lepit draky Lita to spolehlive i bez MCAS, ten jen kontroluje pilota pri stoupavym letu, aby uhel nabehu neprehnal. Tutez funkci poskytuje autopilotu.

J. Křivan 29.3.2019 23:45

Pane Bárto, ono to je skoro jedno. Jednou ztracená důvěryhodnost se jen těžko získává zpět.

PS. Zatím to vypadá, že váš výklad toho co se stalo je ojedinělý.

D. Šimáček 30.3.2019 5:20

no alarm na takhle zřejmou akci je opravdu nadbytečný, první krok při takovýchle problémech je vypnutí autopilota, nepomůže li to , jedinná další příčina je ve výškovce, a jedinný další systém na řadě je autotrim takže taky vypnout, a je vyřešeno, chybou je že letadla dnes neřídí piloti znalí principů letu, a příznačné i je že při jedné té nehodě pilot vzýval aláha aby ho zachránil.

O. Ondřej 29.3.2019 11:58

Cca 360 mrtvých, letadla za 11,5 bilionu nesmí létat. Co s tím? Jak to řešit?

J. Křivan 29.3.2019 14:50

Pane Ondřeji, lze oprávněně předpokládat, že pokud o té vadě Boeing věděl tak potichu intenzivně pracují na novém draku a až to zmáknou, tak budou vyrábět nové Boeingy Max 3. Jenže vloudila se chybička a Boeing je podle mne v existenčním maléru. Co mělo zůstat pod pokličkou je venku. Babo raď.

J. Konečný 29.3.2019 11:11

Šunt a šrot aneb létající americká rakev. To je Boeing. Nastoupit na palubu je tak trochu sebevražda.

O. Ondřej 29.3.2019 11:59

pán je znalec

V. Novák 29.3.2019 10:27

Nechci prudit - ale neměla ta úprava být součástí řízení od začátku a nemělo by přeškolení být prostě automatické?

Jen se ptám...

J. Hořejší 29.3.2019 9:58

Nechápu že si nekoupěj Dakoty, s DC 11 jsem letěl 2x do New Yorku a naprosto bez potíží.

J. Páník 29.3.2019 10:03

Blerioty by byly lepší.

J. Hořejší 29.3.2019 10:08

upřednostňuju rogalo

Najdete na Lidovky.cz