Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Největší experiment ve veřejné dopravě funguje. Vyzkoušeli jsme, jak se v Německu jezdí za 220 korun měsíčně

Dosud nejrozsáhlejší experiment s veřejnou dopravou v dějinách v podobě cestování prakticky zdarma má v Německu za sebou první třetinu existence. Obavy z přeplnění vlaků se až na výjimky dosud nenaplnily.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Peklo na kolejích. Funguje. Takto funguje novinařina. Kažopádně v počátcích socialismu vše také "skvěle fungovalo". Než se vyčerpaly peníze.

1 2
možnosti

Takze misto aby dane rozdali na smysluplne projekty, rozhazi je za vlaky. Hmmm, to je vazne moudro roku.

1 4
možnosti
Foto

J93a69n 78K84a51š35í17k

3. 7. 2022 6:54

A není věc toho co rozhazuje za co rozhazuje - je pravda že se měli s váma asi před tím poradit ;-D

1 1
možnosti

J91a40n 77Č36e85r50n96ý

2. 7. 2022 18:37

Tak se hlavně už v redakci rozmyslete, jestli to funguje, nebo je to peklo na kolejích.

4 0
možnosti

Ale na spřáteleném webu vyšli už tři články mluvící o opaku. Nejen problémy ve vlacích, ale i návštěvnost různých míst problémovými lidmi narušuje tenhle experiment.

3 0
možnosti

Já nevím nedávno tu byl článek v opačném znění ,čím to bude?

Neschopnosti redaktora podívat se co píše kolega?

2 0
možnosti

No na konkurenčním webu jsem četl úplně jiný popis situace, jak se lidi rvou do vlaků, které nestíhají, jsou přeplněné, policie musí na žádost železnice vyklízen rvoucí se cestující, přecpané uličky, kola se tam vůbec nevejdou, lidi nemůžou přes batohy, krosny vůbec vystoupit no to teda moc vychytané není, nejdřív musí být dráhy na to připravené, než se zavede taková akce, kultura cestování jev místě, které se nesmí napsat! Rv

8 1
možnosti

Zažil jsem to osobně. Regionální vlak Norimberk-Cheb zač. června se v půli cesty v Pegnitzu zastaví a tam hodinu a 15 min stojí (!). Prostě stojí. Žádné slyšitelné oficiální oznámení. Pouze mezi lidmi se šíří fáma, že je přeplněný, stojící musí vystoupit a až poté pojede dál. Vlakvedoucí či průvodčí stojí venku, v družném hovoru s lidmi tam tráví svůj služební čas. Samozřejmě nijaké znatelné množství lidí nevystoupí a v tomto naplnění a po jmenovaném zdržení se vlak znovu rozjede a pokračuje do Chebu ... Že vám mezitím ujely návazné spoje a místenky, nemusím rozvádět.

4 0
možnosti

Která popleta toto vyplodila? Německými dráhami jezdím velmi často (dálkové, regionální i MHD) a mohu zodpovědně prohlásit, že Deutsche Bahn je systém v rozkladu, který 9-eurový lístek ještě prohloubil. A ten blábol, že po přejezdu do Čech vlak začal poskakovat, to už opravdu hraničí s fabulační poruchou. Naopak. Mohu po dlouholetém pozorování konstatovat, že český železniční systém je nyní na lepší celkové úrovni než ten německý a tento stav se dále zlepšuje.

Tedy nic proti zjednodušení a zlevnění veřejné dopravy. Je to asi jediná možnost, jak dostat lidi z aut. Ale když budu vyjmenovávat všechny absurdity, které jsem na německých drahách zažil, budete se popadat za břicho. A pak přejedete hranici roztřepaným regionálním vlakem z Norimberku do Chebu, tam vás uvítají opravená nástupiště, Pendolino či zcela nové InterJety/RailJety, fungující záchody, modernizovaná trať na Prahu, solidní dodržování jízdního řádu a v Praze Lounge i na běžnou dálkovou jízdenku, jste v jiném světě. Lepším.

A propos,

4 3
možnosti

A propos, Garmisch-Partenkirchen. Kdyby tam autor tohoto zjevně tendenčního článku jel v "pravý" čas, mohl zažít vykolejení regionálního vlaku s pár mrtvými a mnoha raněnými ...

2 4
možnosti

Být to v Čechách, beru to na prázdniny všemi 10! A možná uložím SPZ od auta do depozitu...

4 0
možnosti