Sobota 4. května 2024, svátek má Květoslav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Německo je na stopě 50 dozorců z Osvětimi, chce je dostat před soud

Němečtí vyšetřovatelé chtějí 68 let po skončení 2. světové války potrestat 50 dozorců z vyhlazovacího tábora Osvětim. Podezřelí žijí na různých místech Německa a všem je kolem 90 let, informují deníky německé mediální skupiny WAZ.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MZ

7. 4. 2013 0:24
oni jeste zijou?

proc tak brzy? A jen tak mimochodem, co je to za zrudy co kdyz se noviny zmini o cemkoliv, tak tu ruzna paka do toho musi dat bud Havla nebo Klause. Nebo vubec Ceskou republiku. Dovejdou si tito mentalne zaostali lide predstavit jaky propastny rozdil je v narodnim socialismu a dnesnim Ceskem?

0 0
možnosti
VK

6. 4. 2013 20:50
Nechali to 65 let vyšumět,

veškeré žádosti o vydání nacistických zločinců BRD i USA celou dobu ignorovali a nyní když už jich je jich jen několik přestárlých, a nic si nepamatujících, tak udělají monstr štyk aby se ukázalo jací jsou demokrati . Mladé potomky a pohrobky  fašounů a nácků doma nadále tolerují a udržují při životě, aby mohli v případě nouze zase pomoci kapitálu k oživení proti levici. Kdo v německu prožil nějakou dobu mohl by vyprávět, ale to EU a naše cenzurovaná media , dobře podplácení redaktoři nikdy na veřejnost nemohou pustit, to by přišli o dobře placený JOB.

0 0
možnosti

7. 4. 2013 7:53
Re: Nechali to 65 let vyšumět,

Vážený, národní socialisté, neboli náckové, jsou také levičáci, ať si komouši stokrát říkají, že to tak není.

0 0
možnosti
MZ

M. Zhoubný

6. 4. 2013 18:39
Napadá mne akademická otázka..

.. kdyby nějaký dotyčný odmítl rozkaz ke službě v táboře a zvolil sám kulku (aniž s určitostí věděl, co v tom koncentráku je), byl by pan Schrimm dnes spokojený?

Nejde o NSDAP samozřejmě, ale o SS, to jejich tábory byly. Ale i u SS byly vedle einsatzkommand i jednoduché waffen, které se od státního wehrmachtu lišily hlavně vystupňovanou bojovností, ne nějakou programovou zločinností.

Nic jiného říct nechci, než že svět není černobílý. Šetřit někoho a omlouvat netřeba, ale prohánět dědky skoro sedmdesát let po zločinu, to je tedy výkon! Co dělali němečtí Schrimmové v předcházejících desetiletích? :-)))

0 0
možnosti
PS

6. 4. 2013 18:50
Re: Napadá mne akademická otázka..

100 % souhlas. Veru nevim co cely ''demokraticky'' soudni aparat v Nemecku delal celou tu dobu. Tohle se dalo, a take se to cekalo, vsechno vyriditi za nejakych, ne vice, nez 20 let. A jak jinak, Waffen SS a Algemaine SS , to byl velky rozdil.

0 0
možnosti
SC

S. Cesky

6. 4. 2013 18:10
procesy stejně jako u nás,

Havlisti bojují tímto způsobem proti komoušům.Tedy až když je pozdě.

A potom,že jenom my máme pitomce v justici a policii..

0 0
možnosti
JJ

6. 4. 2013 19:05
Re: procesy stejně jako u nás,

1) Havel a priori nebyl proti komunistům. 2) na boj proti zlu není nikdy pozdě.

0 0
možnosti
JD

J. Dvořák 188

6. 4. 2013 14:47
Kdy se u nás začnou stíhat zločinci !

Dám příklad : Kalousek,Nečas,a všichni kdo mají podíl na současném marasmu u nás ! Všichni zloději a úplatkáři jako byl Havel a jako je i Šláfenberk uplácející kvůli restitucím,taky všichni co odsouhlasili církevní restituce !!!

0 0
možnosti
JJ

6. 4. 2013 15:03
Re: Kdy se u nás začnou stíhat zločinci !

Vezměme to popořadě a začněme u komunistů - a žádné kecy, že "Nejsme jako oni"!!!

0 0
možnosti
HK

H. Kavková 029

6. 4. 2013 13:55
těm mrtvým už život nikdo nevrátí.......

a  těm, kterým jsou na stopě je kolem 90, čili jsou to lidé nad hrobem, takže i když je odsoudí, dost pozdě.   Ale  dál   zůstávají bez trestu vysocí pohlaváři, kteří včas uprchli, žijí jako vážení občané, zastávají či zastávali vysoké funkce a justice k tomu mlčela.....

Tím samozřejmě nesnižuji úsilí těch, kteří pátrají i několik desítek let po válce  po všech, kdo se jakkoliv podíleli na lidském bezpráví....

0 0
možnosti
JJ

6. 4. 2013 14:35
Re: těm mrtvým už život nikdo nevrátí.......

Máte pravdu pí. Kavková. Nicméně zlo musí být pojmenováno, na její vykonavatele musí být ukázáno a musí být (aspoň symbolicky vzhledem k jejich věku) potrestáni a to proto, aby ostatní viděli, že i lidská spravedlnost existuje. U nás se toto jaksi nekonalo a v tuto chvíli ani není snaha konat a to je (dle mého názoru) i jeden z důvodů současného společenského marasmu.

0 0
možnosti

6. 4. 2013 12:54
Prý stačí "účast v mašinérii"

To je výsměch právu. Podle takové logiky by se dal odsoudit každý člen NSDAP. Jenomže k tomu nikdy nedojde, protože na rozdíl od bývalých dozorců jsou mezi nimi velké ryby z EUrybníka.

0 0
možnosti
JJ

6. 4. 2013 13:04
Re: Prý stačí

Mezi členem NSDAP a dozorcem v Osvětimi je dost podstatný rozdíl. Pokud považujete obžalování za spoluúčast na hromadných vraždách za výsměch právu... na to se nedá nic říct :/

0 0
možnosti
MZ

M. Zhoubný

6. 4. 2013 11:51
John tedy pravomocně odsouzen nebyl a je nevinný. Tečka.

Takhle by se na to pan Schrimm měl dívat. Ale ono to spíš vypadá, že má manýry německého Lidového soudu.

Jak jsem psal jinde, tohle německé ode zdi ke zdi má jasný podtext, hrůzu z hlubin vlastní německé duše a snahu o operetní očistu před zrakem světa, div že ne přímo ohněm.

Takže pětadvacet let denacifikace s nemastným neslaným výsledkem, pětadvacet let poklidu a teď se budou honit dědci nad hrobem. Musí to pěkně vypadat, aby se mluvilo o tomhle a ne o budování Páté říše - bruselské.

Nečiním si nárok na souhlas s tím, co jsem napsal.

0 0
možnosti

6. 4. 2013 12:55
Re: John tedy pravomocně odsouzen nebyl a je nevinný. Tečka.

No nicméně na tom, co jste napsal je kus pravdy.

0 0
možnosti