Diskuse k článku: Papežové Jan Pavel II. a Jan XXIII. byli svatořečeni, Vatikán zaplnily davy lidí

Diskuse uzavřena, nelze přidávat příspěvky

  • Příspěvků: 91
  • Poslední: 29.4.2014 14:08
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
J. Klimecký 28.4.2014 7:22

Foto

Pokud druhá fotografie zachycuje klanění se ostatkům těch dvou pánů, tak je to modloslužebnictví.

M. Pechar 28.4.2014 10:30

Re: Foto

„Bůh konal skrze Pavla neobvyklé mocné činy. Lidé dokonce odnášeli k nemocným šátky a zástěry, kterých se dotkl, a zlí duchové je opouštěli.“ (Skutky 19,11,12)

Zase mám pocit, že píšete o něčem, o čem mnoho nevíte. Zase jako bývalý katolík ostetntativně odmítáte vše katolické jen proto, že vaše církev tomu nevěří a proto tomu nesmíte věřit ani vy.

Zase jako nekřesťanský sudič tvrdého srdce odsuzujete víru, které nerozumíte, místo toho, abyste diskutoval s těmi, kteří věří jinak a zjistil, čemu a proč ve skutečnosti věří. Soudíte a budete souzen.

Mám potřebu hájit i ty, se kterými nesouhlasím, proti fanatikům a zaslepencům. Proto i jako evangelík hájím katolíky proti vám.

V jiné diskusi (nazval jsem vás fanatikem) jste napsal (a citoval známá slova), že si přejete být fanatik pro Krista, jenže vy jste fanatik nikoli pro Krista, ale proti katolíkům, vy jste náboženský fanatik – fanatik pravověrnosti; soudíte a odsuzujete ty, kteří věří jinak, aniž byste se snažil jejich víře porozumět.

J. Klimecký 28.4.2014 13:07

Re: Foto

Nevím, jestli jste křes´tan, ale mám podezření, že jsme duševně nemocný. Mohu se mýlit, ale jelikož se takto divně projevujete už delší dobu a nevidím tam žádnou změnu, naopak se to zhoršuje, tak to bude mít hlubší příčiny, Já vám nedokážu pomoci, leda se za vás mohu modit. Vést s vámi diskusi je nonsens. Nebudu na vás reagovat.

M. Pechar 28.4.2014 13:23

Re: Foto

„mám podezření, že jsme duševně nemocný“ JSME? Tak běžte k psychiatrovi, ať vás vyšetří, ale mě do toho vašeho plurálu radši netahejte.

J. Klimecký 28.4.2014 13:48

Re: Foto

Překlep - jste. A má to projevy obsese, lepíte se na mne všude.

M. Pechar 28.4.2014 13:53

Re: Foto

V tom překlepu promluvilo vaše podvědomí.

A čekám, až se omluvíte za své nekřesťanské sudičství, za své lži a urážky. Dočkám se?

J. Klimecký 28.4.2014 14:12

Re: Foto

Jo a ještě jsem zapomněl, už mi došlo i z jiných diskusí, že nejste křes´tan. Kdybyste byl, tak píšete úplně jinak a nenapadáte svého bratra.

M. Pechar 28.4.2014 14:16

Re: Foto

Vy sám se chováte nekřesťansky; opět soudíte moji víru. Budete za to souzen. Je mi vás líto. Naštěstí o tom, kdo je či není křesťan, nerozhodujete vy.

J. Klimecký 28.4.2014 14:20

Re: Foto

Nalep se na někoho jiného.

M. Pechar 28.4.2014 14:27

Re: Foto

Aha, takže když vám ujiždějí nervy, začínáte mi tykat? Co kdybyste se začal chovat slušně? Nějaká reflexe vašeho odpudivého chování by se nenašla?

J. Klimecký 28.4.2014 17:33

Re: Foto

Žádné nervy mi neujíždějí. Mezi křesťany je běžné tykání. Jsi můj brattr, tak ti tykám, bratře. Akorát mě pořád prudíš, bratře. Kdybys místo prudění věnoval ten čas studiu Bible, víš kde bys duchovně už dneska byl?

M. Pechar 28.4.2014 17:53

Re: Foto

Ani s bratrem v Kristu si netykám na potkání. Obzvlášť s takovým, který bude souzen za to, že soudí a odsuzuje druhé, kdo se nad druhé povyšuje jako vy. Jste posedlý duchovní pýchou a démonem sudičství.

J. Klimecký 28.4.2014 18:16

Re: Foto

Je to trapné, pořád tě to baví?

M. Pechar 28.4.2014 18:20

Re: Foto

Soudíte cizí víru. Odsuzujete. Nechováte se jako křesťan. Stále vás to baví?

A vaše tykání mi vadí; chovejte se slušně – slušné je tykat jen těm, kteří vám to dovolili. Tykat někomu proti jeho vůli je projev hulvátství, arogance a primitivismu.

J. Klimecký 28.4.2014 18:30

Re: Foto

Hele, princezno, přilepila ses na mne jako první ty. Nevím co chceš, po dobrém to s tebou nešlo, porád opruzuješ. Už to zase na mne zkoušíš s tou fistulí, jak to bylo v jiné diskusi, kdes měla jiný nick...

M. Pechar 28.4.2014 18:42

Re: Foto

Jste primitivní hulvát, ubožáku. Vy že jste křesťan? Pána Boha máte svatouškovsky plnou hubu, ale jinak urážíte a lžete. Jaký jsem měl nick? Proč zase lžete? Pomlouváte mě – to je vydávání křivého svědectví proti bližnímu. Co na to vaše svědomí? Děláte Kristu ostudu.

J. Klimecký 28.4.2014 21:48

Re: Foto

Podívej, princezno, věnoval jsem ti dost času, ale ten čas už skončil. Beztak mě budeš opruzovat u jiných novějších článků, když tak piš tam, tady už to číst nebudu.

M. Pechar 28.4.2014 22:24

Re: Foto

Fakt si nepřipadáte trapně? To vám rodiče neříkali, že cizím lidem proti jejich vůli tykají jen nevychovaní spratci? Byli taky takoví hulváti jako vy a máte to po nich, nebo jste se jim jenom nepovedl?

M. Pechar 29.4.2014 14:08

Re: Foto

Tady už to číst nebudete, protože je to staré vlákno? Vy chcete pro své odporné chování publicitu, exhibicionisto? Tak já vám něco povím. Lžete, urážíte, vaše řeč je křivá. Oháníte se Pánem Bohem, ale jen hubou. I pro vás platí Ježíšova slova: „Váš otec je ďábel a vy chcete dělat, co on žádá.“ Vy totiž nešíříte Boží slávu, ale ďáblovy lži. Vy děláte Bohu ostudu a svým satanistickým chováním vedete lidi od Krista.

S. Panza 27.4.2014 22:33

Kolik je svatých?

V komentáři k svatořeční zaznělo, že jeden z těch papežů jmenoval přes 400 svatých, A nejen to někteří svatí byli jmenováni jako celá skupina osob  a ta svatost se vztahuje na každého z té skupiny. To musí znamenat, že byllo jmenováno obrovské množství svatých. Zkusil jsem si počet svatých římskokatolické církve vygooglovat ale neuspěl jsem. Neví někdo kolik těch svatých skutečně je? - tisice, desetisíce, statisíce nebo snad dokonce miliony? Existuje někde soupis všech svatých?

P. Sulc 27.4.2014 21:07

Tak nevim, kdo rozhoduje o tom,

kdo ma v nebi privilegovane postaveni a muze jen tak myrnyx tyrnyx k panu bohu a o neco prosit?  Papez ci pambu ?   Tohleto vyhlasovani svatych, to je domena jen cirkve rimskokatolicke, jestli se nemejlim. Protestanti to nedelaji,maji zato, ze to je zalezitost nebeskych uredniku, tusim ze recti katolici take ne, alespon nemaji tech svatych cely armadni sbor. Divne, ze ti budouci svati nevyskemrali na panu bohu lepsi pocasi, nebo ze misto deste nepadala pizza ci parky a housky, tem par milionum by se to hodilo. Kdovi, kolik se jich ted nachladilo a treba i umrou.Rad bych vedel, jak to resili s telesnou potrebou ti, co se tam zabydleli uz den napred, pres noc. Asi  tam museli roztrikovat  parfemy, aby se ta slava dala vydrzet.

v. čajka 27.4.2014 22:33

Re: Tak nevim, kdo rozhoduje o tom,

No nějací lidi o tom rozhodujou, to je logicky vlastně jediný závěr, jaký si o tom člověk může udělat. Církev  sebe a své vyvolené může nazývat svatými, ale pokud si člověk nechce přidávat do toho, co vnímá, cokoli neobjektivního, pak prostě musí vidět, že to není instituce svatá, ale spíše lidská, jako všechno, co člověk vytvořil. Jsem dalek toho říkat, že je to samé, jako fotbalový oddíl, nebo spolek chovatelů. Ale není to svatá instituce s faktickým oprávněním říkat, kdo je svatý.

M. Pechar 27.4.2014 23:26

Re: Tak nevim, kdo rozhoduje o tom,

Ono to slovo svatá v průběhu dějin změnilo význam. Ještě Bible slova svatý používá ve smyslu oddělený (oddělený ke službě Bohu). Proto když píše apoštol Pavel listy, adresuje je svatým, což se dnes překládá zpravidla jako bratřím.

V tom smyslu církev (a nemyslím jen „katolickou jednotu“, jak by ji nazvali staří bratří) skutečně svatá je.

Teprve v průběhu dějin dostalo slovo svatý význam světec, výjimečný jedinec.

Pokud si katolická církev o někom myslí, že má být prohlášený za svatého, týká se to, řekl bych, jen katolické církve, takže ať si za svaté prohlašují vlastně koho chtějí.

v. čajka 28.4.2014 6:55

Re: Tak nevim, kdo rozhoduje o tom,

Moc dobře vím, že zrovna na mne se ohlížet nebudou:-), takže ať si skutečně vyhlašují za svatého koho chtějí. Ale stejně se mi to příliš nezdá, tedy v případě JPII, u Jana XXIII je to úplně jiná káva, tam připouštím, že již za života mnohé rysy svatosti skutečně měl.

P. Sulc 27.4.2014 23:55

Re: Tak nevim, kdo rozhoduje o tom,

Vazeny pane Cajko, jsem velice rad ze spolu souhlasime. Spise jsem cekal , ze mi budou katolici nadavat a strasit peklem a  certy s vidlemi. Ale co neni, muze jeste byt. At se vam dobre vede. PS.

v. čajka 28.4.2014 7:07

Re: Tak nevim, kdo rozhoduje o tom,

Rozumný, tolerantní katolík nadávat a strašit peklem nebude. Ten ceremoniál zaplnil vysílací čas a prostor v médiích, proto se k této dle mého osobního názoru problematické proceduře můžeme vyjádřit - jako třeba čtenáři LN, či koncesionáři ČT.

 To, že se k této věci člověk vyjadřuje, dává vlastně znát, že mu není lhostejná. A to teď mluvím za sebe, mi skutečně lhostejná není. 

 Také přeji vše dobré!

M. Pechar 27.4.2014 23:01

Re: Tak nevim, kdo rozhoduje o tom,

Je to záležitost katolíků a nikoli protestantů proto, že se katolíci obracejí s prosbou o přímluvu i k těm, kteří zemřeli, ale o nichž se důvodně domnívají, že jsou již v nebeském království, v Boží slávě. A tím, že dotyčného prohlásí za svatého, dávají najevo, že jako církev věří v to, že dotyčný k „církvi zvítězilé“ opravdu patří.

Je-li „kult svatých“ chápán takto, jako společenství napříč staletími, kommunio, obecenství, pak je to srozumitelné i pro evangelíka; máme-li se modlit za sebe navzájem, proč by se za nás nemohli modlit i ti, kteří žijí mimo náš svět. Potud to dává smysl.

I jako evangelík věřím, že ten „oblak svědků“ (Židům 12,1 – kralicky; v ekumenickém překladu je to zástup svědků) – ti u Boha, se na nás dívají a fandí nám, drží nám palce. Jen nevěřím tomu, že s nimi můžeme jakýmkoli způsobem komunikovat, proto se k nim – na rozdíl od katolíků – neobracím s prosbou o přímluvu.

J. Klimecký 27.4.2014 13:15

Náboženství člověku nic nedá

https://www.youtube.com/watch?v=zO9BpLqWhyE

M. Pechar 27.4.2014 14:25

Re: Náboženství člověku nic nedá

Tvrzení, že „Náboženství člověku nic nedá“, není pravdivé. Plácáte hlouposti, nebo vědomě a úmyslně lžete?

J. Klimecký 27.4.2014 14:48

Re: Náboženství člověku nic nedá

Ten můj nadpis je provokace, jehož motivem je podnítit zvědavost a otevřít odkaz, který jsem tam dal. Na videu je spontánní kázání nenáboženského člověka. Mi osobně náboženští lidé nikdy nedali nic. Proč? Byli odpojeni od Boha a žili ze svých vlastních sil. Poučky, teologie - všecko mrtvé. Přečetl jsem toho vagóny a vagóny. Jistě, byly to často moudré, vznešené věci. Ale nebyl v tom život. No a pak existují lidé, možná prostší, možná bez teologických škol, ale o to více v sepětí s živým Bohem a ti jsou skutečnými následovníky Krista. A tam se dějí věci. Zkuste bez předpojatosti a bez averze to video shlédnout. Prostinký člověk říká prostinké věci, ale je to přesně to, co dělal pán Ježíš.

Premium

Do luxusu investoval i Jaromír Soukup. Nejdražší byt v Česku je dál na prodej

Pankrácký mrakodrap V Tower patří mezi nejdražší adresy v Česku. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Na samém vrcholu stometrového mrakodrapu V Tower na pražském Pankráci jsou dva penthousy, obecně považované za...

iDNES Premium už používá 150 tisíc lidí. Cena nebude mít konkurenci

iDNES Premium | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Unikátní služba iDNES Premium funguje měsíc. Už bezmála sto padesát tisíc čtenářů oslovil mix exkluzivního čtení a...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Psychoterapeut Jan Vojtko | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...