Diskuze
Papežové Jan Pavel II. a Jan XXIII. byli svatořečeni, Vatikán zaplnily davy lidí
Děkujeme za pochopení.
J. Klimecký
Foto
Pokud druhá fotografie zachycuje klanění se ostatkům těch dvou pánů, tak je to modloslužebnictví.
Re: Foto
„Bůh konal skrze Pavla neobvyklé mocné činy. Lidé dokonce odnášeli k nemocným šátky a zástěry, kterých se dotkl, a zlí duchové je opouštěli.“ (Skutky 19,11,12)
Zase mám pocit, že píšete o něčem, o čem mnoho nevíte. Zase jako bývalý katolík ostetntativně odmítáte vše katolické jen proto, že vaše církev tomu nevěří a proto tomu nesmíte věřit ani vy.
Zase jako nekřesťanský sudič tvrdého srdce odsuzujete víru, které nerozumíte, místo toho, abyste diskutoval s těmi, kteří věří jinak a zjistil, čemu a proč ve skutečnosti věří. Soudíte a budete souzen.
Mám potřebu hájit i ty, se kterými nesouhlasím, proti fanatikům a zaslepencům. Proto i jako evangelík hájím katolíky proti vám.
V jiné diskusi (nazval jsem vás fanatikem) jste napsal (a citoval známá slova), že si přejete být fanatik pro Krista, jenže vy jste fanatik nikoli pro Krista, ale proti katolíkům, vy jste náboženský fanatik – fanatik pravověrnosti; soudíte a odsuzujete ty, kteří věří jinak, aniž byste se snažil jejich víře porozumět.
S. Panza
Kolik je svatých?
V komentáři k svatořeční zaznělo, že jeden z těch papežů jmenoval přes 400 svatých, A nejen to někteří svatí byli jmenováni jako celá skupina osob a ta svatost se vztahuje na každého z té skupiny. To musí znamenat, že byllo jmenováno obrovské množství svatých. Zkusil jsem si počet svatých římskokatolické církve vygooglovat ale neuspěl jsem. Neví někdo kolik těch svatých skutečně je? - tisice, desetisíce, statisíce nebo snad dokonce miliony? Existuje někde soupis všech svatých?
Tak nevim, kdo rozhoduje o tom,
kdo ma v nebi privilegovane postaveni a muze jen tak myrnyx tyrnyx k panu bohu a o neco prosit? Papez ci pambu ? Tohleto vyhlasovani svatych, to je domena jen cirkve rimskokatolicke, jestli se nemejlim. Protestanti to nedelaji,maji zato, ze to je zalezitost nebeskych uredniku, tusim ze recti katolici take ne, alespon nemaji tech svatych cely armadni sbor. Divne, ze ti budouci svati nevyskemrali na panu bohu lepsi pocasi, nebo ze misto deste nepadala pizza ci parky a housky, tem par milionum by se to hodilo. Kdovi, kolik se jich ted nachladilo a treba i umrou.Rad bych vedel, jak to resili s telesnou potrebou ti, co se tam zabydleli uz den napred, pres noc. Asi tam museli roztrikovat parfemy, aby se ta slava dala vydrzet.
Re: Tak nevim, kdo rozhoduje o tom,
No nějací lidi o tom rozhodujou, to je logicky vlastně jediný závěr, jaký si o tom člověk může udělat. Církev sebe a své vyvolené může nazývat svatými, ale pokud si člověk nechce přidávat do toho, co vnímá, cokoli neobjektivního, pak prostě musí vidět, že to není instituce svatá, ale spíše lidská, jako všechno, co člověk vytvořil. Jsem dalek toho říkat, že je to samé, jako fotbalový oddíl, nebo spolek chovatelů. Ale není to svatá instituce s faktickým oprávněním říkat, kdo je svatý.
Re: Náboženství člověku nic nedá
Tvrzení, že „Náboženství člověku nic nedá“, není pravdivé. Plácáte hlouposti, nebo vědomě a úmyslně lžete?
"Tím, že se nepodílíš
na veřejné bohoslužbě, jaká je teď, máš o jednu vinu méně: činit Boha bláznem tím, že se za novozákonní křesťanství vydává něco, čím není". Soren Kierkegaard
Re: "Tím, že se nepodílíš
Otázka je, o jaké (či které konkrétní) veřejné bohoslužbě Kirkegaard mluví a do jakého kontextu ten citát patří. Takhle to vypadá jen jako strašně chytrá slova, která mají za úkol oslnit nebo šokovat, ale nesdělují mi nic užitečného.
Vzťah k cirkvi je ako vzťah puberťákov k rodičom
Vzťah k Cirkvi a kresťanskému náboženstvu vôbec je v Európe ako vzťah dospievajúcich puberťákov k svojim rodičom, ktorí ich vychovali. Nič im nie je dosť dobré, nad všetkým ohŕňajú nos, a ako spieva Elán "vyčítajú rodičom, že nezostali mladí".
Dovtedy im však je dobre, kým tých "spiatočníckych" a "nemoderných" rodičov majú. Väčšinu vecí je človek schopný oceniť až vtedy, keď o ne príde...
J. Klimecký
Re: Vzťah k cirkvi je ako vzťah puberťákov k rodičom
Právě že Boha můžeme začít hledat leda v případě, že přestaneme být náboženští. Být náboženský znamená totiž být nezávislý na Bohu. Boha náboženský člověk nepotřebuje. K čemu, když má náboženství, instituci, soubor pravidel, postupy, rituály atd. atd.
E. Sevrát
Jak říkal odborář Dušek,
to aby se ministranti báli ohnout pro kadidlo.
J. Klimecký
Trochu jiný názor
http://www.tlg.estranky.sk/clanky/kompromisy-jana-pavla-ii.-s-pohanskymi-nabozenstvami..html
A. Lisovský
Re: Trochu jiný názor
Ano, máme svobodu a každý si může tvrdit cokoli a jiný zase může čemukoli z toho uvěřit.