Některým pasažérům se podařilo vyskočit, většina ale v kabině uhořela. Co se přesně při přistávacím manévru stalo, bude jasné asi až po rozšifrování černých skříněk. Kdo z posádky přežil, zatím není jasné.
Podle jednoho z cestujících, který přežil, Sergeje Bucenka, se letadlo již pohybovalo po zemi, když se ozvaly dvě rány, pak pocítil silný úder a začal požár. „Někdo zakřičel, že teď to vybuchne. Tak jsem ze strachu utíkala a utíkala...“ vypráví Margareta Světlovová, která vyskočila z letadla jako jedna z prvních.
Přes 200 záchranářů ruského ministerstva pro výjimečné situace se snažilo i během noci rozebírat trosky a upřesnit seznamy mrtvých, zraněných, zdravých a nezvěstných. Podle posledních údajů bylo na palubě 204 osob, 68 přežilo, o osudu devíti není nic známo.
V hale irkutského letiště propadali hysterii kvůli nezvěstným příbuzní, kteří se sem začali velmi rychle sjíždět. Většina lidí věřila, že právě jejich blízký přežil a je mezi nezvěstnými. V letadle cestovalo i 14 dětí, které jely strávit dovolenou na jezero Bajkal, a 12 cizinců. Na palubě nebyl žádný Čech.
Zajímavé je, že postupně vycházela najevo i jména lidí, kteří se v oficiálních seznamech pasažérů neobjevili. Je mezi nimi i náčelník Federální služby bezpečnosti v Irkutské oblasti Sergej Korjakov. Jeho jméno na seznamech mrtvých není, ale o jeho osudu zatím nikdo nic neví.
K nehodě letounu, který letěl z Moskvy, došlo ráno v 7. 44 místního času. Podle odborníků bylo zřejmě příčinou neštěstí selhání hydraulického systému brzd, ale existují i jiné verze, například prasklý podvozek, požár na palubě či chyba pilotů. Svou roli mohla sehrát i mokrá přistávací dráha - v Irkutsku ráno pršelo. Zda pilotovi tuto důležitou informaci ze země včas sdělili, bude jasné až po rozšifrování černých skříněk.
Dnes ráno má začít identifikace obětí a v Rusku je vyhlášen smutek. Zároveň speciální komise bude zkoumat, proč letiště v Irkutsku patří mezi nejčastější místa katastrof v Rusku - za posledních deset let zde havarovala letadla pětkrát.
Zkušení piloti již dávno upozorňovali na to, že přistání je zde obtížné, dráhy krátké a zástavba nevhodně a příliš blízko letištní plochy. Irkutské letiště nemá ani povinnou dvěstěmetrovou bezpečnostní štěrkovou zónu, do které může v případě havarijní situace podobné té nedělní stroj vjet.
Podle většiny expertů ale příčinou včerejší nehody byl technický stav letadla. Jak tvrdí agentura Gazeta, stroj byl naposledy v opravě v červenci loňského roku, a to poté, co musel havarijně přistát v Novosibirsku.
Podle jednoho z cestujících, který přežil, Sergeje Bucenka, se letadlo již pohybovalo po zemi, když se ozvaly dvě rány, pak pocítil silný úder a začal požár. „Někdo zakřičel, že teď to vybuchne. Tak jsem ze strachu utíkala a utíkala...“ vypráví Margareta Světlovová, která vyskočila z letadla jako jedna z prvních.
Přes 200 záchranářů ruského ministerstva pro výjimečné situace se snažilo i během noci rozebírat trosky a upřesnit seznamy mrtvých, zraněných, zdravých a nezvěstných. Podle posledních údajů bylo na palubě 204 osob, 68 přežilo, o osudu devíti není nic známo.
V hale irkutského letiště propadali hysterii kvůli nezvěstným příbuzní, kteří se sem začali velmi rychle sjíždět. Většina lidí věřila, že právě jejich blízký přežil a je mezi nezvěstnými. V letadle cestovalo i 14 dětí, které jely strávit dovolenou na jezero Bajkal, a 12 cizinců. Na palubě nebyl žádný Čech.
Zajímavé je, že postupně vycházela najevo i jména lidí, kteří se v oficiálních seznamech pasažérů neobjevili. Je mezi nimi i náčelník Federální služby bezpečnosti v Irkutské oblasti Sergej Korjakov. Jeho jméno na seznamech mrtvých není, ale o jeho osudu zatím nikdo nic neví.
K nehodě letounu, který letěl z Moskvy, došlo ráno v 7. 44 místního času. Podle odborníků bylo zřejmě příčinou neštěstí selhání hydraulického systému brzd, ale existují i jiné verze, například prasklý podvozek, požár na palubě či chyba pilotů. Svou roli mohla sehrát i mokrá přistávací dráha - v Irkutsku ráno pršelo. Zda pilotovi tuto důležitou informaci ze země včas sdělili, bude jasné až po rozšifrování černých skříněk.
Dnes ráno má začít identifikace obětí a v Rusku je vyhlášen smutek. Zároveň speciální komise bude zkoumat, proč letiště v Irkutsku patří mezi nejčastější místa katastrof v Rusku - za posledních deset let zde havarovala letadla pětkrát.
Zkušení piloti již dávno upozorňovali na to, že přistání je zde obtížné, dráhy krátké a zástavba nevhodně a příliš blízko letištní plochy. Irkutské letiště nemá ani povinnou dvěstěmetrovou bezpečnostní štěrkovou zónu, do které může v případě havarijní situace podobné té nedělní stroj vjet.
Podle většiny expertů ale příčinou včerejší nehody byl technický stav letadla. Jak tvrdí agentura Gazeta, stroj byl naposledy v opravě v červenci loňského roku, a to poté, co musel havarijně přistát v Novosibirsku.