Čtvrtek 13. června 2024, svátek má Antonín
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Svět

Seat doplatil na „španělský problém“. Předjel ho dravý nováček a vzal mu zákazníky, díly i pozornost koncernu


Logo automobilky Seat. | foto: Profimedia.cz

Premium Analýza
Zatímco česká Škoda má svou roli v koncernu Volkswagen již dlouho pevně danou, španělský Seat se v uplynulých letech tak nějak nemohl najít. Výsledkem je situace, kdy značka s výrobou aut skončí úplně a dostane jinou roli.

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit

Výrobu aut převezme dosud jen sportovní odnož Seatu, značka Cupra. Krok to vlastně není nijak překvapivý.

Thomas Schäfer, šéf značky Volkswagen a zároveň člen představenstva koncernu VW zodpovědný za objemové značky (Škoda, VW, Seat/Cupra a VW Užitkové vozy), na veletrhu IAA Mobility v Mnichově v úterý oznámil, že značka Seat postupně skončí s výrobou osobních aut. Tuto roli převezme značka Cupra, která se osamostatnila teprve před zhruba pěti lety, ale dnes v ní koncern vidí větší růstový i ziskový potenciál.

Na první pohled to je možná překvapivá zpráva, jenže realita ukazuje, že jde vlastně o zcela jasné racionální rozhodnutí.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se